Public relations w organizacji sportowej i rekreacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-SIW-M1-PR-2-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Public relations w organizacji sportowej i rekreacyjnej |
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w wykładach - 15 godz. - udział w ćwiczeniach – 15 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: - przygotowanie do ćwiczeń – 5 godz. - przygotowanie prezentacji - 10 godz. - czytanie literatury - 10 godz. - przygotowanie do zaliczenia wykładu - 5 godz. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student rozumie istotę wykorzystania działań public relations w sporcie oraz ich organizacyjne i etyczne uwarunkowania – K_W04, K_W10 W2: Student wymienia i opisuje metody i techniki public relations w sporcie – K_W06 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: student jest w stanie zorganizować i przeprowadzić konferencję prasową- K_U10 U2: potrafi korzystać z narzędzia kreujących pozytywny wizerunek organizacji sportowej- K_U13 U3: student posiada umiejętności niezbędne w określeniu i przygotowaniu skutecznych działań i metod komunikacji z kibicami, które pozwolą budować dobre relacje- K_U13 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Jest zdolny do okazywania szacunku wobec różnych interesariuszy oraz troski o ich dobro w działaniach związanych z public relations - K_K06 K2: student jest zdolny do organizacji i prowadzenia działań na rzecz interesu publicznego i zdaje sobie sprawę z konsekwencji różnych działań PR- K_K09 K3: jest zdolny do przestrzegania zasad etyki zawodowej i rozwiązywania problemów etycznych związanych z public relations oraz określania priorytetów służących realizacji planowanych zadań - K_K10 |
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne podające: - wykład informacyjny (konwencjonalny), - pogadanka, - wykład konwersatoryjny. Metody dydaktyczne poszukujące: - studium przypadku, - klasyczna metoda problemowa - projektu, - sytuacyjna, - dyskusja. |
Metody dydaktyczne podające: | - opowiadanie |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - klasyczna metoda problemowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje problematykę kształtowania relacji z otoczeniem w ramach działań public relations, ze szczególnym akcentem na zastosowanie w sporcie. Zajęcia przygotowują studentów do reprezentowania organizacji w zakresie skutecznej komunikacji z kluczowymi grupami interesariuszy. |
Pełny opis: |
Zaliczenie przedmiotu umożliwi studentom zrozumienie istoty oraz strategicznej roli public relations w organizacji sportowej. Pozwoli na zdobycie wiedzy dotyczącej określanie tożsamości organizacji sportowej oraz sportowca jako marki personalnej; kształtowania pożądanego wizerunku w otoczeniu oraz pozytywnych postaw wobec zarówno samej organizacji jak i jej celów i wartości. W ramach zajęć przewidziano następujące treści szkolenia: 1. Istota oraz strategiczna rola public relations w organizacji, specyfika PR w sporcie 2. Tożsamość a marka organizacji sportowej 3. Komunikacja z otoczeniem, jako fundament PR - proces, cele i narzędzia 4. Współpraca z mediami - metody i instrumenty 5. Relacje z mediami elektronicznymi 6. Marka osobowa - kreowanie wizerunku sportowca 7. Zarządzanie w sytuacji kryzysowej 8. CSR w sporcie 9. Efektywność działań PR w sporcie 10. PR w Internecie - zastosowanie w sporcie Dzięki uczestnictwu w zajęciach student nabędzie istotne i pożądane współcześnie umiejętności menedżerskie takie, jak: nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z otoczeniem (m.in w Internecie) skuteczna komunikacja, współpraca z różnymi mediami , a także zarządzanie w sytuacji kryzysowej. W ramach ćwiczeń realizowane będą następujące zagadnienia: - PR w organizacji sportowej (kreowanie pozytywnego wizerunku, budowanie relacji z mediami oraz kibicami), - Rola poszczególnych członków organizacji sportowej w budowaniu pozytywnego PR-u organizacji sportowej, - Konferencja prasowa (przygotowanie, organizacja i realizacja) oraz eventy specjalne, jako element budowania pozytywnego wizerunku organizacji (analiza i przykłady), - przygotowanie strategii działań PR organizacji oraz brief kampanii. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Public relations w sporcie, red. Piotr Godlewski, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki, Poznań : SportWin, 2010 2. Sam Black, Publick relations, Wydanie IV, Kraków : Oficyna Ekonomiczna, 2005. Literatura uzupełniająca: 1. Tomasz Goban-Klas, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania. Praktyka działania, Warszawa : Business Press, 1998. 2. Smektała Tymon, Public relations w Internecie, Wydawnictwo Astrum 2006. 3. Sznajder Andrzej, Marketing sportu, PWE, Warszawa 2012. 4. Kuźbik P., Moterski F. (red.), Zarządzanie w sporcie. Organizacje, Ludzie, Marketing. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015. Beech J., Chadwick S., The Marketing of Sport, Pearson Education Limited, Essex, 2007. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: - egzamin ustny - zaliczenie ćwiczeń na ocenę na podstawie sumy punktów zdobytych z dwóch projektów grupowych i prezentacji. Ocena końcowa zostanie wystawiona na podstawie średniej arytmetycznej wyników procentowych uzyskanych ze sprawdzianów (włączając w to sprawdziany poprawkowe) zgodnie z poniższymi kryteriami: ndst – poniżej 50% dst- 50-60% dst plus- 61-70% db- 71-80% db plus- 81-90% bdb- 91-100% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Prowadzący grup: | Patrycja Gulak-Lipka, Przemysław Lipka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Prowadzący grup: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.