Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zarządzanie usługami prozdrowotnymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-SIW-M4-ZU-3-S1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie usługami prozdrowotnymi
Jednostka: Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu przedmiotów:

- Podstawy zarządzania;

- Przedsiębiorczość;

- Edukacja zdrowotna,

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Student ma ogólną wiedzę z zakresu regulacji prawnych i organizacyjnych dotyczących zdrowia i usług prozdrowotnych – K_W08.


W2: Student rozumie cechy człowieka jako twórcy zdrowego stylu życia, tworzącego organizacje prozdrowotne – K_W07.


W3: Student zna i rozumie procesy zarządcze zachodzące w organizacjach świadczących usługi prozdrowotne – K_W10.


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student sprawnie wykorzystuje poznane zasady i instrumentarium zarządzania w praktyce biznesowej – K_U03, K_U13.


U2: Student rozumie i potrafi analizować zmiany zachodzące w otoczeniu organizacyjnym, potrafi charakteryzować, klasyfikować i prezentować usługi prozdrowotne – K_U03, K_U13.


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student posiada umiejętność planowania działań prozdrowotnych – K_K09


K2: Student ma świadomość znaczenia czynnika ludzkiego w kreowaniu zdrowego stylu życia praz działalności organizacji prozdrowotnych – K_K10

Metody dydaktyczne:

Wykład:

- wykład konwencjonalny;

- wykład konwersatoryjny;

- wykład problemowy.


Ćwiczenia:

- metoda poszukująca - ćwiczeniowa;

- metoda poszukująca - studium przypadku;

- metoda poszukująca - klasyczna problemowa.


Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- studium przypadku

Skrócony opis:

Celem zajęć - wykładów i ćwiczeń - jest zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami zintegrowanego zaradzania organizacjami świadczącymi usługi zdrowotne i prozdrowotne.

Podczas wykładów studenci poznają szereg zagadnień związanych z uwarunkowaniami formalino-prawnymi i ekonomicznymi zaradzaniem zdrowiem. Nabywają wiedzę o miejscu i roli menedżera w podmiotach świadczących usługi zdrowotne. Podczas wykładów studenci zapoznają się z podstawami zarządzania organizacją prozdrowotną, również w odniesieni do zasobów ludzkich, czy jakości świadczonych usług.

Praktyczne aspekty zarządzania organizacjami prozdrowotnymi to tematyka ćwiczeń, podczas których studenci będą podejmować próby identyfikacji i rozwiązania podstawowych procesów zarządczych na różnych szczeblach i w różnym stadium rozwoju organizacji świadczącej usługi prozdrowotne.

Pełny opis:

Tematyka wykładów:

W1. Zarządzanie usługami prozdrowotnymi - podstawowe pojęcia i definicje;

W2. Ekonomika zdrowia;

W3. Wybrane aspekty prawne zarządzania organizacją prozdrowotną;

W4. Podstawy zarządzania organizacją świadczącą usługi prozdrowotne;

W5. Zażądanie zasobami ludzkimi w organizacji świadczącej usługi prozdrowotne;

W6. Marketing usług prozdrowotnych;

W7. Od zarządzania jakością do zarządzania wartością usług prozdrowotnych.

Tematyka ćwiczeń - praktyczne aspekty tworzenia i zażądania organizacjami sektora usług prozdrowotnych, w szczególności:

- wizja, strategia i rozwój firmy;

- analiza rynku i konkurencji;

- biznesplan;

- wprowadzenie nowego produktu na rynek;

- jakość certyfikowana.

Literatura:

Podstawowa:

Zażądanie w opiece zdrowotnej. Nowe wyzwania, red. M. Kautasch, wydanie 2, Warszawa 2015.

Zażądanie podmiotem leczniczym, red. M. Dobska, PZWL, Warszawa 2018.

Uzupełniająca:

J. Suchecka, Ekonomia zdrowia i opieki zdrowotnej, wydanie 2, Warszawa 2016.

Narodowy Program Zdrowia na lata 2016-2020.

Metody i kryteria oceniania:

Wykład:

- metoda zaliczenia: na ocenę na podstawie testu pisemnego (test: pytania otwarte i zamknięte – W1, W2, W3

- kryteria oceniania: 90% - bdb, 80% - db plus, 70% - db, 60% - dst plus, 51% - dst.

Ćwiczenia:

- metoda zaliczenia: na podstawie aktywnego brania udziału w ćwiczeniach i przygotowania do ćwiczeń oraz testu pisemnego – U1, U2, K1, K2

- kryteria oceniania: 90% - bdb, 80% - db plus, 70% - db, 60% - dst plus, 51% - dst.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Górzyński
Prowadzący grup: Tomasz Górzyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć - wykładów i ćwiczeń - jest zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami zintegrowanego zaradzania organizacjami świadczącymi usługi zdrowotne i prozdrowotne.

Podczas wykładów studenci poznają szereg zagadnień związanych z uwarunkowaniami formalino-prawnymi i ekonomicznymi zaradzaniem zdrowiem. Nabywają wiedzę o miejscu i roli menedżera w podmiotach świadczących usługi zdrowotne. Podczas wykładów studenci zapoznają się z podstawami zarządzania organizacją prozdrowotną, również w odniesieni do zasobów ludzkich, czy jakości świadczonych usług.

Praktyczne aspekty zarządzania organizacjami prozdrowotnymi to tematyka ćwiczeń, podczas których studenci będą podejmować próby identyfikacji i rozwiązania podstawowych procesów zarządczych na różnych szczeblach i w różnym stadium rozwoju organizacji świadczącej usługi prozdrowotne.

Pełny opis:

Tematyka wykładów:

W1. Zarządzanie usługami prozdrowotnymi - podstawowe pojęcia i definicje;

W2. Ekonomika zdrowia;

W3. Wybrane aspekty prawne zarządzania organizacją prozdrowotną;

W4. Podstawy zarządzania organizacją świadczącą usługi prozdrowotne;

W5. Zażądanie zasobami ludzkimi w organizacji świadczącej świadczącą usługi prozdrowotne;

W6. Marketing usług prozdrowotnych;

W7. Od zarządzania jakością do zarządzania wartością usług prozdrowotnych.

Tematyka ćwiczeń - praktyczne aspekty tworzenia i zażądania organizacjami sektora usług prozdrowotnych, w szczególności:

- wizja, strategia i rozwój firmy;

- analiza rynku i konkurencji;

- biznesplan;

- wprowadzenie nowego produktu na rynek;

- jakość certyfikowana.

Literatura:

Podstawowa:

Zażądanie w opiece zdrowotnej. Nowe wyzwania, red. M. Kautasch, wydanie 2, Warszawa 2015.

Zażądanie podmiotem leczniczym, red. M. Dobska, PZWL, Warszawa 2018.

Uzupełniająca:

J. Suchecka, Ekonomia zdrowia i opieki zdrowotnej, wydanie 2, Warszawa 2016.

Narodowy Program Zdrowia na lata 2016-2020.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Górzyński
Prowadzący grup: Tomasz Górzyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć - wykładów i ćwiczeń - jest zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami zintegrowanego zaradzania organizacjami świadczącymi usługi zdrowotne i prozdrowotne.

Podczas wykładów studenci poznają szereg zagadnień związanych z uwarunkowaniami formalino-prawnymi i ekonomicznymi zaradzaniem zdrowiem. Nabywają wiedzę o miejscu i roli menedżera w podmiotach świadczących usługi zdrowotne. Podczas wykładów studenci zapoznają się z podstawami zarządzania organizacją prozdrowotną, również w odniesieni do zasobów ludzkich, czy jakości świadczonych usług.

Praktyczne aspekty zarządzania organizacjami prozdrowotnymi to tematyka ćwiczeń, podczas których studenci będą podejmować próby identyfikacji i rozwiązania podstawowych procesów zarządczych na różnych szczeblach i w różnym stadium rozwoju organizacji świadczącej usługi prozdrowotne.

Pełny opis:

Tematyka wykładów:

W1. Zarządzanie usługami prozdrowotnymi - podstawowe pojęcia i definicje;

W2. Ekonomika zdrowia;

W3. Wybrane aspekty prawne zarządzania organizacją prozdrowotną;

W4. Podstawy zarządzania organizacją świadczącą usługi prozdrowotne;

W5. Zażądanie zasobami ludzkimi w organizacji świadczącej świadczącą usługi prozdrowotne;

W6. Marketing usług prozdrowotnych;

W7. Od zarządzania jakością do zarządzania wartością usług prozdrowotnych.

Tematyka ćwiczeń - praktyczne aspekty tworzenia i zażądania organizacjami sektora usług prozdrowotnych, w szczególności:

- wizja, strategia i rozwój firmy;

- analiza rynku i konkurencji;

- biznesplan;

- wprowadzenie nowego produktu na rynek;

- jakość certyfikowana.

Literatura:

Podstawowa:

Zażądanie w opiece zdrowotnej. Nowe wyzwania, red. M. Kautasch, wydanie 2, Warszawa 2015.

Zażądanie podmiotem leczniczym, red. M. Dobska, PZWL, Warszawa 2018.

Uzupełniająca:

J. Suchecka, Ekonomia zdrowia i opieki zdrowotnej, wydanie 2, Warszawa 2016.

Narodowy Program Zdrowia na lata 2016-2020.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.