Metodyka rekreacyjnego treningu zdrowotnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-SIW-M5-MR-3-S1 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka rekreacyjnego treningu zdrowotnego | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Wymagania wstępne: | Wiedza o fizjologii wysiłku fizycznego, teorii i metodyki sportu, psychopedagogicznych podstaw sportu |
||
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | P6S_WG/K_W03 Zna i rozumie przyrodnicze podstawy rozwijania potencjału ruchowego w różnych etapach życia |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | P6S_UK/K_U05 Potrafi wykorzystać specjalistyczną terminologię z zakresu nauk przyrodniczych w promocji sportu, wellness, zdrowego stylu życia oraz potrafi komunikować z z osobami o różnym poziomie rozwoju |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | P6S_UO?K_U10 Potrafi projektować i dokumentować proces rekreacyjnego treningu zdrowotnego P6S_KK/K_K01 Krytycznie analizuje narracje dotyczące treningu zdrowotnego P6S_KR/K_K10 przestrzega norm etycznych w procesie treningu zdrowotnego, dbając o opinię profesjonalisty |
||
Metody dydaktyczne: | wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, metoda ćwiczeniowa |
||
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
||
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
||
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody rozwijające refleksyjne myślenie |
||
Skrócony opis: |
Celem kursu jest poznanie zasad prowadzenia rekreacyjnego treningu zdrowotnego, opanowanie podstawowych umiejętności metodycznych oraz kompetencji refleksyjnych umożliwiających krytyczną selekcję źródeł wiedzy o treningu zdrowotnym |
||
Pełny opis: |
Cele rekreacji a trening zdrowotny. Metodyka doskonalenia wydolności aerobowej i anaerobowej. Metodyka kształtowania sprawności motorycznej. Metodyka nauczania ruchu. Specyfika uczenia się dorosłych. Kształtowanie zachowań zdrowotnych z wykorzystaniem modeli zmiany zachowań zdrowotnych. Trening zdrowotny jako aktywność autokreacyjna. Kształtowanie autorefleksji: strategia Action - Inquiry, strategia PIWKO |
||
Literatura: |
P Błajet, Aktywność seniorów - radość, sport, seks (2020, w druku) H. Kuński, Podstawy treningu zdrowotnego (1987) H. Kuński, Trening zdrowotny osób dorosłych (2003) M. Kusch i wsp., Trening w twoich rękach (2006) J. Górski, Fizjologia wysiłku i treningu fizycznego (2011) P. Blajet, Zdrowie i seks seniorów (2018) Źrodła internetowe wskazane przez prowadzącego |
||
Metody i kryteria oceniania: |
wykład - praca pisemna ćwiczenia - aktywność studentów, kolokwium zaliczeniowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Piotr Błajet | |
Prowadzący grup: | Piotr Błajet, Małgorzata Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Piotr Błajet | |
Prowadzący grup: | Piotr Błajet, Małgorzata Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.