Diagnoza rozwoju fizycznego i motorycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-SIW-M6-DR-3-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza rozwoju fizycznego i motorycznego |
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Anatomia, Fizjologia, Rozwój fizyczny i motoryczny człowieka |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 35 godz.): - udział w wykładach – 15 godzin - udział w ćwiczeniach – 15 godzin - konsultacje z nauczycielem akademickim- 5 godzin Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 40 godz.): np. - przygotowanie do ćwiczeń – 10 godzin - czytanie literatury – 15 godzin - przygotowanie do zaliczenia – 15 godzin Łącznie: 75 godzin (3 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Opisuje podstawowe pojęcia z zakresu rozwoju fizycznego i motoryczności człowieka W1: Zna metody oceny rozwoju fizycznego i motoryczności człowieka |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi posługiwać się testami stosowanymi do oceny sprawności ruchowej człowieka |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie – K_K01, K_K02 |
Metody dydaktyczne: | Metoda dydaktyczna podająca: - wykład informacyjny (konwencjonalny) Metoda dydaktyczna ćwiczeniowo - praktyczna: - studium przypadku Metoda eksponująca: - pokaz Przedłużona obserwacja podczas ćwiczeń praktycznych Wykłady prowadzone online za pomocą systemu MicrosoftTeams |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody rozwijające refleksyjne myślenie |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają metody oceny rozwoju fizycznego i motorycznego człowieka |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przejawami i uwarunkowaniami motoryki ludzkiej, rozwojem zdolności motorycznych w ontogenezie (aspekty teoretyczne i implikacje praktyczne), pojęciami i interpretacjami sprawności fizycznej, z podstawowymi metodami diagnozowania sprawności motorycznej, skalami ocen, interpretacją wyników pomiarów, wybranymi teoriami uczenia motorycznego, klasyfikacją ruchów oraz uczeniem programów motorycznych i umiejętności (technik) sportowych. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Czabański B. [2000], Kształcenie psychomotoryczne. AWF, Wrocław. 2. Raczek J., Mynarski W., Ljach W. [2003], Kształtowanie i diagnozowanie koordynacyjnych zdolności motorycznych. AWF Katowice. Literatura uzupełniająca: 1. Drabik J. [2006], Pedagogiczna kontrola pozytywnych mierników zdrowia fizycznego. Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Zaliczenie pisemne- W01 Zaliczenie praktyczne - W03, U1, U2 Przedłużona obserwacja – K1 Kryteria oceniania: Wykład: Zaliczenie pisemne pisemne w formie testu jednokrotnego wyboru (0 – 20 punktów > 50%)) Ćwiczenia: Zaliczenie praktyczne (0 – 6 punktów; > 50%) Przedłużona obserwacja (0 – 2 punktów; > 50%) Suma uzyskanych punktów: Ocena: < 14 ndst 15-17 dst 18-19 dst+ 20-23 db 24-26 db+ 27-28 bdb |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Strączyńska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Strączyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają metody oceny rozwoju fizycznego i motorycznego człowieka |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przejawami i uwarunkowaniami motoryki ludzkiej, rozwojem zdolności motorycznych w ontogenezie (aspekty teoretyczne i implikacje praktyczne), pojęciami i interpretacjami sprawności fizycznej, z podstawowymi metodami diagnozowania sprawności motorycznej, skalami ocen, interpretacją wyników pomiarów, wybranymi teoriami uczenia motorycznego, klasyfikacją ruchów oraz uczeniem programów motorycznych i umiejętności (technik) sportowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Czabański B. [2000], Kształcenie psychomotoryczne. AWF, Wrocław. 2. Raczek J., Mynarski W., Ljach W. [2003], Kształtowanie i diagnozowanie koordynacyjnych zdolności motorycznych. AWF Katowice. Literatura uzupełniająca: 1. Drabik J. [2006], Pedagogiczna kontrola pozytywnych mierników zdrowia fizycznego. Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Strączyńska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Strączyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają metody oceny rozwoju fizycznego i motorycznego człowieka |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przejawami i uwarunkowaniami motoryki ludzkiej, rozwojem zdolności motorycznych w ontogenezie (aspekty teoretyczne i implikacje praktyczne), pojęciami i interpretacjami sprawności fizycznej, z podstawowymi metodami diagnozowania sprawności motorycznej, skalami ocen, interpretacją wyników pomiarów, wybranymi teoriami uczenia motorycznego, klasyfikacją ruchów oraz uczeniem programów motorycznych i umiejętności (technik) sportowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Czabański B. [2000], Kształcenie psychomotoryczne. AWF, Wrocław. 2. Raczek J., Mynarski W., Ljach W. [2003], Kształtowanie i diagnozowanie koordynacyjnych zdolności motorycznych. AWF Katowice. Literatura uzupełniająca: 1. Drabik J. [2006], Pedagogiczna kontrola pozytywnych mierników zdrowia fizycznego. Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Strączyńska | |
Prowadzący grup: | Dagna Balińska, Katarzyna Pilecka-Rybka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają metody oceny rozwoju fizycznego i motorycznego człowieka |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przejawami i uwarunkowaniami motoryki ludzkiej, rozwojem zdolności motorycznych w ontogenezie (aspekty teoretyczne i implikacje praktyczne), pojęciami i interpretacjami sprawności fizycznej, z podstawowymi metodami diagnozowania sprawności motorycznej, skalami ocen, interpretacją wyników pomiarów, wybranymi teoriami uczenia motorycznego, klasyfikacją ruchów oraz uczeniem programów motorycznych i umiejętności (technik) sportowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Czabański B. [2000], Kształcenie psychomotoryczne. AWF, Wrocław. 2. Raczek J., Mynarski W., Ljach W. [2003], Kształtowanie i diagnozowanie koordynacyjnych zdolności motorycznych. AWF Katowice. Literatura uzupełniająca: 1. Drabik J. [2006], Pedagogiczna kontrola pozytywnych mierników zdrowia fizycznego. Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.