Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Komunikacja społeczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2751-BN-S1-1-KS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0319) Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikacja społeczna
Jednostka: Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie
Grupy: Bezpieczeństwo narodowe - I stopna - 1 rok - studia stacjonarne - sem. zim
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Całkowity nakład pracy: 90 godzin w tym:

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 30 h;

Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: 45 h;

Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): 15h.


Całkowity nakład pracy studenta:

W1: student rozpoznaje sygnały niewerbalne

W2:student opisuje i wyjaśnia heurystyki ludzkiego myślenia według Roberta Caldiniego.

W3:student definiuje czym jest postawa oraz dysonans poznawczy

W4: student wyjaśnia na czym polega dysonans poznawczy.


Efekty uczenia się - wiedza:

U1:student rozpoznaje i klasyfikuje mechanizmy wpływu społecznego;

U2: student potrafi budować komunikaty asertywne;

U3: student potrafi przygotować i przeprowadzić wystąpienie publiczne.

U4: student potrafi właściwie konstruować pytania oraz stosować parafrazę, w kontekście celu prowadzonej komunikacji.

Efekty uczenia się - umiejętności:

K1: Student potrafi skutecznie komunikować się z otoczeniem w zakresie przekazywania własnej wiedzy;

K2: Student samodzielnie uzupełnia i doskonali wiedzę i umiejętności.


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student potrafi skutecznie komunikować się z otoczeniem w zakresie przekazywania własnej wiedzy;

K2: Student samodzielnie uzupełnia i doskonali wiedzę i umiejętności


Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa

Skrócony opis:

Celem zajęć jest:

przekazanie podstawowej wiedzy na temat komunikacji werbalnej i niewerbalnej;

kształtowanie postaw i zachowań asertywnych;

wypracowanie podstawowych umiejętności komunikacyjnych (werbalnych i niewerbalnych);

nabycie lub podniesienie przez słuchaczy umiejętności właściwej autoprezentacji.

Pełny opis:

Zajęcia wprowadzające.

Komunikacja niewerbalna.

Sztuka wykrywania kłamstwa.

Podstawy komunikacji werbalnej.

Dysonans poznawczy.

Heurystyki ludzkiego myślenia i poznanie społeczne.

Podstawy perswazja

Asertywność w komunikacji.

Wystąpienia publiczne.

Symulacja wystąpienia

Literatura:

Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań 1997

Batko A., Język perswazji, czyli neurolingwistyka wywierania wpływu, Warszawa 2002

Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2004

Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 1999

Doliński D., Psychologia wpływu społecznego, Wrocław 2000

Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Warszawa 2003

Król-Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menadżera, Warszawa 2000.

Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2003

Kochan M., Pojedynek na słowa, Kraków 2005

Pease A., Mowa ciała, Kielce 2001

Witkowski T., Psychomanipulacje, Unus 2000

Metody i kryteria oceniania:

Pisemne kolokwium – W1, W2, W3, W4 U1,U2, K1,K2.

Prezentacja (publiczne wystąpienie)– U3.

Pisemne kolokwium stanowi 80% wagi oceny. Publiczne wystąpienie stanowi 20% wagi oceny.

Kryteria oceny:

<55% - ocena niedostateczna

55%-65% - ocena dostateczna

>65%-69% - ocena dostateczna plus

70%-80% - ocena dobra

>80%-85%- ocena dobra plus

>85%-100% - ocena bardzo dobra

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Kleinowski
Prowadzący grup: Marcin Kleinowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)