Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

The use of new media in building the image of the state

General data

Course ID: 2751-BN-S1-3-SP-WNM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0388) Social sciences, journalism and information, inter-disciplinary programmes The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: The use of new media in building the image of the state
Name in Polish: Wykorzystanie nowych mediów w budowaniu wizerunku państwa
Organizational unit: Faculty of Political and Security Sciences
Course groups: (in Polish) Bezpieczeństwo narodowe - I stopna - 3 rok - przedmioty specjalizacyjne
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu komunikacji strategicznej i public relations

Total student workload:

(in Polish) Nakład pracy studenta wynosi około 60 godzin. Na ten nakład składają się:

- godziny kontaktowe - 30 godzin;

- przygotowanie wstępne do zajęć w oparciu o wyznaczone teksty literatury - ok. 15 godzin;

- przygotowanie do testu kontrolnego - ok. 15 godzin.

Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) W1: Student posiada podstawową wiedzę w zakresie wykorzystywania nowych mediów w budowaniu wizerunku państwa;

W2: Student charakteryzuje środowisko informacyjne oraz zagrożenia i wyzwania z nim związane;

W3: Student zna rolę mediów w kreowaniu wizerunku państwa;

W4: Student zna problematykę dezinformacji oraz propagandy i ich wpływu na wizerunek państwa;

W5: Student posiada podstawową wiedzę w zakresie możliwości militarnego wykorzystywania przestrzeni informacyjnej.

Learning outcomes - skills:

(in Polish) U1: Student posiada podstawowe umiejętności niezbędne w prawidłowym interpretowaniu środowiska informacyjnego i wykorzystania jego walorów do budowania wizerunku państwa.

Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) K1: Student ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do wykorzystania nowych mediów w budowaniu wizerunku państwa;

K2: Student ma świadomość złożoności problematyki wykorzystania nowych mediów w budowaniu wizerunku państwa i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do tej problematyki.

Expository teaching methods:

- discussion
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture

Exploratory teaching methods:

- brainstorming
- case study
- seminar

Short description: (in Polish)

Nowe media wkraczają z impetem prawie we wszystkie sfery działalności człowieka, przeobrażając stosunki pracy, procesy komunikacyjne, charakter stosunków międzyludzkich, czas wolny, a nawet sferę duchowości. Istotną rolę nowe media odgrywają również w procesach związanych z budowaniem wizerunku, gdyż wizerunek jest niezmiernie istotnym czynnikiem w obszarze kształtowania się relacji międzyludzkich. Na jego kształt wpływa wiele elementów o różnej sile oddziaływania. Pojęcie wizerunku nie jest czymś nowym, jednak w obecnych czasach, czasach multimediów, jego kształtowanie stało się bardzo istotne i często decyduje o sukcesie lub porażce zawodowej, politycznej czy biznesowej danego podmiotu.

Full description: (in Polish)

W trakcie zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia:

T1: Identyfikacja i charakterystyka nowych mediów - 2 godz.;

T2: Charakterystyka współczesnego środowiska informacyjnego - 2 godz.;

T3: Zagrożenia w środowisku informacyjnym - 2 godz.;

T4: Komunikacja strategiczna (StratCom) - 4 godz.;

T5: Wyzwania stawiane przez współczesne technologie informacyjne - 1 godz.;

T6: Rola mediów w kreowaniu wizerunku - 1 godz.;

T7: Wykorzystanie mediów w kreowaniu wizerunku państwa (8 godz.):

T7/1: Radio, TV, Internet - 2 godz.;

T7/2: Media społecznościowe - 2 godz.;

T7/3: Podcasty i blogi - 2 godz.;

T7/4: Inne media - 2 godz.;

T8: Dezinformacja i jej wpływ na wizerunek państwa - 2 godz.;

T9: Propaganda i jej wpływ na wizerunek państwa - 2 godz.;

T10: Zjawisko "trollingu" - 2 godz.;

T11: Wojna informacyjna, wojna "pamięci" - 2 godz.;

T12: Działania militarne w środowisku informacyjnym (InfoOps, PsyOps) - 1 godz.

Kolokwium zaliczeniowe - 1 godz.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Dąbrowski T. J., Rola mediów w  kształtowaniu wizerunku, „Marketing i  Rynek”, nr 9, 2013.

Furman W., Ustanawianie agendy. Media masowe i  opinia publiczna – recenzja, „Polityka i Społeczeństwo”, nr 4, 2007.

Gierło K., Wizerunek (image) polityka – teoria i praktyk w Public relations w teorii i praktyce, red. B. Ociepka, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.

Bertrand C. J., Deontologia mediów, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 2007.

Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Wydawnictwo Poltex, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

Porczak A., Między rzeczywistością a  jej obrazem, post opublikowany w  dniu 14.01.2013, dostępny pod adresem: http://porczak.art.pl/blog/?p=187

Szmyd J., Zniewoleni medialnym obrazem rzeczywistości, tekst dostępny pod adresem: http://www.kulturaswiecka.pl/node/612, stan z dnia 20.04.2015.

Toeplitz K. T., Dokąd prowadza nas media, „Iskry”, Warszawa 2006, s. 81.

Rattray G. J., Wojna strategiczna w cyberprzestrzeni, Wyd. Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.

Akty normatywne:

1. Konstytucja RP z 1997 roku.

2. Akty (narodowe i międzynarodowe) regulujące działalność mediów.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Robert Reczkowski
Group instructors: Robert Reczkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Discussion seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)