Dilemmas of the European Security
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2751-BW-KONJA-20-DES |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie
|
Nazwa przedmiotu: | Dilemmas of the European Security |
Jednostka: | Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie |
Grupy: |
Bezpieczeństwo wew. II st - 2 rok - stacjonarne - przedmioty specjalizacyjne do wyboru |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Dla pełnego opanowania treści objętych przedmiotem Dilemmas of the European Security student powinien posiadać ogólną wiedzę na temat historii Europy po II wojnie światowej. |
Całkowity nakład pracy studenta: | około 150 godzin poświęconych na: 1. uczęszczanie na konwersatorium 2. pracę indywidualną: zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć oraz zapoznanie się z nimi w języku angielskim, aby następnie dyskutować na temat określonych zagadnień 3. przygotowanie prezentacji oraz dwóch krótkich prac pisemnych (1-2 strony) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: ma podstawową wiedzę o europejskim systemie bezpieczeństwa i o najważniejszych organizacjach posiadających kompetencje w tym zakresie - K_W07 (BW) W2: ma podstawową wiedzę o wybranych zagrożeniach bezpieczeństwa międzynarodowego i sposobach ich zwalczania - K_W13 (BW) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi wypowiadać się pisemnie oraz ustnie na temat podstawowych organizacji zajmujących się bezpieczeństwem w Europie U2: Potrafi prawidłowo analizować współczesne konflikty polityczne i społeczne oraz przewidywać ich wpływ na bezpieczeństwo - K_U14 i K_U15 (BW) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: rozumie potrzebę nieustannego rozwoju i aktualizowania swojej wiedzy bazując na różnych źródłach informacji w języku angielskim K2: Jest gotów do samodzielnej i krytycznej oceny treści dotyczących relacji między organizacjami międzynarodowymi odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo |
Metody dydaktyczne: | Zastosowanie znajdą zróżnicowane metody dydaktyczne: 1. wykład konwersatoryjny, a zatem z elementami dyskusji i dłuższych wypowiedzi studentów w języku angielskim 2. metody poszukujące - referatu oraz studium przypadku. dodatkowo wykorzystywane będą prezentacje multimedialne |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - referatu |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody rozwijające refleksyjne myślenie |
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie się z Europejskim Systemem Bezpieczeństwa oraz jego najważniejszymi elementami. Zaprezentowany zostanie jego rozwój, rola głównych organizacji - NATO, Unia Europejska oraz OBWE - i ich relacje, nowe wyzwania, jakie stoją przed nimi w XXI wieku. |
Pełny opis: |
Konwersatorium koncentruje się na Europejskim Systemie Bezpieczeństwa i różnego rodzaju problemami lub dylematami, jakie pojawiają się w związku z jego funkcjonowaniem. W rezultacie przedstawione zostaną zmiany, jakie w nim zaszły w związku z zakończeniem okresu zimnej wojny oraz nowymi zagrożeniami dla bezpieczeństwa międzynarodowego, jakie pojawiły się na przełomie XX i XXI wieku. Uwzględnione zostaną także najważniejsze kwestie związane z funkcjonowaniem NATO oraz Europejskiej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony, w tym dość skomplikowane zagadnienie relacji między nimi. Szczegółowo omówiona zostanie również Europejska Strategia Bezpieczeństwa i sposoby jej realizacji oraz PESCO jako nowa inicjatywa państw członkowskich UE. |
Literatura: |
Selected books: 1. Hauser G, Kernic F. (eds.), European security in transition, Burlington : Ashgate, 2006. 2. Mérand F., Foucault M., Irondelle B. (eds.), European security since the fall of the Berlin Wall, Toronto: University of Toronto Press, 2011 3. Reichard M., The EU-NATO relationship: a legal and political perspective, Burlington: Ashgate, 2006. 4. Aybet G, Moore R. (eds), NATO in search of a vision, Washington: Georgetown University Press, 2010. |
Metody i kryteria oceniania: |
podstawą oceny będzie: 1. obecność oraz aktywność studentów na zajęciach, w tym udział w dyskusji na podane wcześniej tematy (podstawowe materiały w języku angielskim będą przekazywane przez prowadzącą) - 20 % 2. opracowanie prezentacji na uzgodniony temat i przedstawienie jej na zajęciach - 40% 3. wykonanie dwóch zadań pisemnych (zawierających krótkie pytania, na które należy udzielić odpowiedzi) - 2x20% |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.