Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Public relations in practice

General data

Course ID: 2751-KON-PRP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0312) Political sciences and civics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Public relations in practice
Name in Polish: Public relations w praktyce
Organizational unit: Faculty of Political and Security Sciences
Course groups: (in Polish) Konwersatoria do wyboru w języku polskim dla kierunków WNoPiB - stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Brak wymagań wstępnych.

Type of course:

(in Polish) przedmiot fakultatywny

Total student workload:

(in Polish) 1. 30 godzin realizowanych z udziałem nauczyciela;

2. 30 godzin poświęcony na pracę indywidualną studenta, zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, czytanie literatury;

3. 30 godzin to czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie zaliczenia kolokwium.

Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) K_W01: Student ma podstawową wiedzę o PR, rozumianym jako budowanie pozytywnych relacji jednostki oraz organizacji z otoczeniem (zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym)

K_W02: Zna i rozumie zasady racjonalnego podejmowania decyzji dotyczących podstawowych czynności realizowanych w zakresie sponsoringu

K_W03 - Student ma podstawową wiedzę dotyczącą istoty funkcjonowania zarządzania sprawami publicznymi i reprezentacji interesów w społeczeństwie obywatelskim.

Learning outcomes - skills:

(in Polish) K_U01: Potrafi projektować, adekwatne dla zdiagnozowanych problemów przedsięwzięcia związane z realizacją polityki PR i sponsoringu.

K_U02: Student potrafi przedstawić założenia, strategie i techniki PR.

K_U03: Student umie analizować wybrane zjawiska społeczne by móc właściwie projektować strategie PR, dobrać właściwe narzędzia i techniki

Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) K_K01: Nabywa kompetencji społecznych ułatwiających funkcjonowanie w specyficznym środowisku komunikacyjnym -

K_K02: Student nabywa kompetencji do funkcjonowania w otoczeniu decyzyjnym organów/instytucji/urzędów.

K_K03: student potrafi rozróżnić mechanizmy pozytywnego, etycznego i legalnego działania w sferze reprezentacji interesów.

Teaching methods:

(in Polish) obejmują ćwiczenia warsztatowe, omawianie, rozwiązywanie przypadków; dyskusje panelowe; metodę problemową

Expository teaching methods:

- discussion

Exploratory teaching methods:

- case study
- panel
- points system
- practical
- project work
- situational

Short description: (in Polish)

Głównym celem prowadzenia zajęć z przedmiotu „Public relations w praktyce” jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu wybranych elementów komunikacji PR i sponsoringu, zrozumienia zjawisk związanych z reprezentowaniem interesów oraz zarządzaniem sprawami publicznymi.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą public relations oraz jego narzędziami. W trakcie wykładu zostaną przedstawione wybrane definicje, powstanie oraz rozwój public relations. Ponadto zostaną scharakteryzowane funkcje, zakres i zadania PR. Kolejne referowane zagadnienia to różnice pomiędzy PR a marketingiem, reklamą i propagandą, grupy otoczenia i komunikacja z nimi, narzędzia i techniki PR, media relations, monitoring mediów, Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa (CSR), wewnętrzne PR, planowanie programów PR, badania, programy i ocena PR modele PR. Ponadto omówione zostaną aspekty związane z reprezentowaniem interesów oraz zarządzaniem sprawami publicznymi.

Przywołane zostaną wybrane case studies przeprowadzonych strategii PR. Zaprezentowane zostanie wykorzystanie PR w businessie, NGO, świecie sportu i instytucjach kultury.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. S. Black, Public relations, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2005.

2. W. Budzyński, Public relations: strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa: Poltext, 2008.

3. E. M. Cenker, Public relations, Poznań: Wydawn. Wyższej Szkoły Bankowej, 2007.

4. R. Laermer, M. Prichinello, Public relations, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004.

5. Public relations: znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.

6. Skuteczne techniki PR, red. A. Gregory, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005.

7. K. Wójcik, Public relations, Warszawa: Woters Kluwer business, 2013.. S. Black, Public relations, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2005.

Literatura uzupełniająca:

1. B. Rozwadowska, Public relations, Teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2011.

2. M. Datko, Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kolokwium – K_W01, K_W02, K_U01

Projekt zaliczeniowy – K_U02, K_U03

Aktywność – K_K01 - Prezentacje; aktywność jako metoda weryfikacji osiągnięcia efektów kształcenia w ramach zajęć.

Sposób oceny zgodnie z obowiązującą punktacja końcowa:

60%-64% - 3,0 (trzy)

65%-74% - 3,5 (trzy i pół)

75%-84% - 4,0 (cztery)

85%-94% - 4,5 (cztery i pół)

95% -100% - 5,0 (pięć).

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Michał Piechowicz
Group instructors: Michał Piechowicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Discussion seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)