Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Religions in the modern world

General data

Course ID: 2751-KON-RSW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Religions in the modern world
Name in Polish: Religie w świecie współczesnym
Organizational unit: Faculty of Political and Security Sciences
Course groups: (in Polish) Konwersatoria do wyboru w języku polskim dla kierunków WNoPiB - stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Brak

Total student workload:

(in Polish) 90 h całkowitego nakładu pracy studenta (w tym obecność i aktywność studenta na zajęciach oraz czas wykorzystany na przygotowanie pracy semestralnej).

Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) Student ma wiedzę o najważniejszych religiach o zasięgu światowym.

Zna i rozumie najważniejsze elementy historii, doktryny i kultu hinduizmu, buddyzmu, judaizmu, chrześcijaństwa i islamu.

Ma wiedzę z zakresu pojęcia i istoty religii.

Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu religioznawstwa.

Learning outcomes - skills:

(in Polish) Student potrafi dokonać analizy wpływu religii na stosunki międzynarodowe.

Potrafi w sposób spójny i przejrzysty wypowiadać się na piśmie.

Wykrywa i analizuje zależności między wydarzeniami historycznymi a procesami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych i religiach.

Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) Student ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności.

Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego.

Potrafi samodzielnie uzupełniać nabytą wiedzę.

Teaching methods:

(in Polish) 1. Pogadanka.

2. Prezentacja multimedialna.

3. Wykład konwersatoryjny.

Expository teaching methods:

- discussion
- participatory lecture

Exploratory teaching methods:

- classic problem-solving
- practical
- presentation of a paper

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest prezentacja najważniejszych elementów historii, doktryn i kultu hinduizmu, buddyzmu, judaizmu, chrześcijaństwa i islamu. Te różnorodne elementy stanowić będą inspirację dla ukazania roli i znaczenia religii w stosunkach międzynarodowych.

Full description: (in Polish)

Podstawy religioznawstwa, pojęcie i istota religii, klasyfikacje religii.

Dzieje hinduizmu i buddyzmu.

Historia judaizmu i chrześcijaństwa.

Dzieje islamu.

Najważniejsze elementy doktryny i kultu hinduizmu.

Charakterystyka doktryny i kultu buddyzmu i judaizmu.

Doktryna i kult w chrześcijaństwie i islamie.

Znaczenie największych religii świata w stosunkach międzynarodowych.

Religia a polityka.

Islam a terroryzm.

Bibliography: (in Polish)

5 wielkich religii świata, pod red. E. Brunner – Traut, Warszawa 1987.

Corm G., Religia i polityka w XXI wieku, Warszawa 2007.

Olszewski D., Z zagadnień religioznawstwa, Łódź 1988.

Religia a współczesne stosunki międzynarodowe, pod red. Z. Paska, P. Stawińskiego, B. Bednarczyk, Kraków 2010.

Religia i polityka. Zarys problematyki, pod red. P. Burgońskiego, M. Gierycza, Warszawa 2014.

Religionskonflikte: zur lokalen Topographie eines Globalisierungsphänomens, G. M. Hoff, U. Winkler (Hg.), Innsbruck - Wien 2011.

Romejko A., Religion and Politics in the Light of Mimetic Theory, "Poznańskie Studia Slawistyczne" Nr 10 (2016).

Siewierska – Chmaj A., Religia a polityka. Chrześcijaństwo, Warszawa 2013.

Zarys dziejów religii, pod red. J. Kellera, W. Kotańskiego, W. Tylocha, B. Kupisa, Warszawa 1988.

Zarys religioznawstwa, pod red. J. Kellera, Warszawa 1988.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia jest:

1. Aktywność na zajęciach, udział w dyskusji.

2. Obecność na zajęciach (dopuszczalny limit dwóch nieobecności).

3. Przygotowanie przez studenta wystąpienia na wybrany przez niego temat.

Practical placement: (in Polish)

Brak.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-21 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Elżbieta Alabrudzińska
Group instructors: Elżbieta Alabrudzińska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Discussion seminar - Grading

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-20 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Elżbieta Alabrudzińska
Group instructors: Elżbieta Alabrudzińska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Discussion seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)