Strategia i organizacja kampanii wyborczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2751-KON-SOKW |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie
|
Nazwa przedmiotu: | Strategia i organizacja kampanii wyborczych |
Jednostka: | Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie |
Grupy: |
Konwersatoria do wyboru w języku polskim dla kierunków WNoPiB - stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowe wiadomości z zakresu marketingu politycznego oraz teorii rywalizacji politycznej. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Udział w zajęciach - 30 godz. Praca własna studenta, w tym przygotowanie się do zajęć, przygotowanie prezentacji, opracowanie literatury do dyskusji - 40 godz. Konsultacje z prowadzącym - 15 godz. |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student/studentka po zakończeniu zajęć: - zna teoretyczne zasady organizowania kampanii wyborczych i rozumie ich znaczenie w rywalizacji politycznej (K_W02) - zna i rozumie podstawowe formy kampanii bezpośredniej i pośredniej (K_W02) - rozumie wpływ strategii i organizacji kampanii wyborczej na decyzje wyborcze (K_W04) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student/studentka po zakończeniu zajęć: - potrafi zaprojektować i przeprowadzić podstawowe elementy kampanii wyborczej (KU_01) - jest przygotowany do udziału w debatach i wystąpieniach publicznych (KU_03) - dostrega elementy manipulacji wyborczej w przekazie politycznym (K_U08) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student/studentka po zakończeniu zajęć: - jest świadomy poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju (K_K01); - jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz odbieranych informacji (K_K02) |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Konwersatorium zapoznaje studentów z zagadnieniami związanymi z tworzeniem i przeprowadzaniem kampanii wyborczych ze szczególnym uwzględnieniem działań praktycznych. |
Pełny opis: |
Przedmiot obejmuje nastepujące zagadnienia szczegółowe: - teoria marketingu politycznego - psychologia polityki i zachowań wyborczych - metody i znaczenie badań sondażowych w kampanii wyborczej - budowa strategii kampanii - organizacyjna i techniczna strona kampanii wyborczej - wizerunek w kampanii wyborczej - nowe media w kampanii wyborczej - zarządzanie sytuacją kryzysową w kampanii wyborczej - kampania bezpośrednia - debaty i wystąpienia publiczne |
Literatura: |
- Adamik-Szysiak M., Maguś W. (red.), Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations, Lublin 2013 - Barbaro de N., Dojść do głosu. Radykalnie praktyczny przewodnik po kampanii wyborczej, Kraków 2005 - Kolczyński M. (red.), Współczesne kampanie wyborcze w Polsce: koncepcje, dylematy i praktyka komunikowania politycznego, Katowice 2013 Maison D., Noga-Bogomilski A. (red.), Badania merketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańsk 2007 - Marszałek-Kawa J. (red.), Kampanie wyborcze - studium przypadku, Toruń 2009 - Sears D., Huddy L., Jervis R. (red.), Psychologia polityczna, Kraków 2008 - Trzeciak S., Kampania wyborcza. Strategia sukcesu, Poznań 2005 - Wiszniowski R., Kasińska-Metryka A.(red.), Marketing polityczny. Dooświadczenia polskie, Toruń 2012 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na zaliczenie na podstawie aktywnej obecności oraz przygotowanego referatu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.