Introduction to Political Science English
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2751-KONJA-IPSE |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie
|
Nazwa przedmiotu: | Introduction to Political Science English |
Jednostka: | Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie |
Grupy: |
Konwersatoria do wyboru w języku obcym dla kierunków WNoPiB - stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego w stopniu średnim - w mowie i w piśmie. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | - Łącznie: 150 godzin, 5 ECTS; - Zajęcia - konwersatorium, wymagające pracy z wykładowcą - 30 godzin, 1 ETCS - Nauka własna - czytanie - 60 godzin, 2 ECTS - Nauka własna - nauka nowego słownictwa - 30 godzin, 1 ECTS - Nauka własna - przygotowanie mowy końcowej - 30 godzin, 1 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | - zna szeroki zasób słownictwa branżowego w języku angielskim z zakresu politologii; - zna różnorakie problemy społeczne; - zna argumenty z różnych źródeł opiniotwórczych, występujące w debatach publicznych; |
Efekty uczenia się - umiejętności: | - korzysta ze słownictwa branżowego w języku angielskim na poziomie podstawowym; - posiada wystarczającą sprawność w mówieniu o problemach politologicznych w języku angielskim; - potrafi komunikować się i wyjaśniać swoje poglądy w języku angielskim; |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | - jest przygotowany do pracy w międzynarodowych zespołach badawczych - jest gotowy do wygłaszania w języku angielskim przemówień publicznych |
Metody dydaktyczne: | - jest przygotowany do pracy w międzynarodowych zespołach badawczych - jest gotowy do wygłaszania w języku angielskim przemówień publicznych |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - symulacyjna (gier symulacyjnych) |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - giełda pomysłów |
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest przedstawienie studentom współczesnego samorządu terytorialnego oraz jego wyzwań. Dyskutowane tematy zostały wybrane różnorodnie, gdyż za główny cel konwersatorium postawiono sobie uzyskanie jak to tylko możliwe wysokiej płynności w debatowaniu w języku angielskim, jak również - podniesienie zasobu słownictwa branżowego uczestników. |
Pełny opis: |
Celem konwersatorium jest przedstawienie studentom współczesnego samorządu terytorialnego oraz jego wyzwań. Dyskutowane tematy zostały wybrane różnorodnie, gdyż za główny cel konwersatorium postawiono sobie uzyskanie jak to tylko możliwe wysokiej płynności w debatowaniu w języku angielskim, jak również - podniesienie zasobu słownictwa branżowego uczestników. Studenci będą zobligowani do przeczytania jednego tekstu na zajęcia, specjalny nacisk kładąc na słownictwo, które jest dla nich nowe. Prowadzący, jeśli zauważy, że grupa prawdopodobnie nie zapoznała się z materiałem, rezerwuje sobie prawo przeprowadzenia krótkiego testu. W przypadku niezaliczenia traci się jeden punkt, a test należy zaliczyć w terminie późniejszym. Podczas zajęć przeprowadzone zostaną różne ćwiczenia o charakterze ustnym, włączając w to dyskusje w parach i ogólne dyskusje, gry symulacyjne, itp. Kurs kończy się indywidualną mową końcową na wybrany, dowolny temat, odnoszący się do zagadnienia wybranego z zajęć. By zaliczyć kurs należy zdobyć wystarczającą liczbę punktów z zajęć i za mowę końcową. Tematy: 1/ Wprowadzenie 2/ Rasizm i jego oblicza na co dzień 3/ Rządzenie społecznościami 4/ Ruchy alterglobalistyczne 5/ Nowe technologie wobec ludzkiego ciała 6/ Państwo jako regulator 7/ Kobiety w polityce 8/ Organizacje pozarządowe jako podwykonawcy zadań publicznych 9/ Nowa fala migracji 10/ Obywatelstwo a tożsamość lokalna 11/ Kara śmierci 12/ Wolność 13/ Przyszłe społeczeństwa 14/ Wystąpienie końcowe 1 15/ Wystąpienie końcowe 2 |
Literatura: |
2. M. Dean, Governing Societies (2007), p. 133-157. 3. G. Noble, S. Poynting, “The Daily Frustrations You Have to Live with”: Everyday Racism and the Social Exclusion of Arab and Muslim Australians since September 11, [in:] Terrorism, Media Society (2006), ed. T. Płudowski, p. 253-264. 4. M. I. Lichenbach, H. G. E. De Vries, Mechanisms of Globalism Protest Movements, [in:] The oxford Handbook of Comparative Politics (2009), eds. C. Boix and S. C. Stokes, p. 461-498. 5. C. Fabre, New Technologies, Justice, and the Body, [in:] The Oxford Handbook of Political Theory (2008), eds. J. S. Dryzek, B. Honig, A. Phillips, p. 713-728. 6. J. Braithwaite, The Regulatory State?, [in:] The Oxford Handbook of Political Institutions (2008), eds. R. A. W. Rhodes, S. A. Binder, B. A. Rockman, p. 407- 430. 7. J. Marszałek Kawa,The Participation of Women in Politics. Deliberations on the Gender Parity Bill, “Polish Political Science Yearbook, Vol. XL 2011, p. 82-109. 8. S. R. Smith, NGOs and Contracting, [in:] The Oxford Handbook of Public Management (2007), eds. E. Ferlie, L. E. Lynn Jr, Ch. Pollitt, p. 590-614. 9. A.M. Kjaer, Governance (2008), p. 3-7; 19-58. 10. L. Thorp, New Migrants, Citizenship and Local Governance: ‘Poles’ Apart?, [in:] Changing Local Governance, Changing Citizens (2009), eds. C. Durose, S. Greasley, L. Richardson, p. 111-134. 11. S. S. Dhaliwal, Good Governance in Local Self-Government (2004), p. 25-54; 92-121. 12. J. Wolff, Introduction to Political Philosophy (2006), p. 177-199. - Chapter I.V.f. – Punishment, [in:] Political Thought (1999), p. 181-186. |
Metody i kryteria oceniania: |
Punkty przyznawane są za : - aktywne uczestnictwo w dyskusjach, grach symulacyjnych, itp. - mowę końcową. Punkty są odbierane za: - niezaliczenie małego testu sprawdzającego znajomość słownictwa (jeśli będzie przeprowadzony) Skala ocen 0-7 p.: 2 8 p.:3 9 p.:3+ 10 p.: 4 11 p.: 4+ 12-14 p.: 5 |
Praktyki zawodowe: |
Nie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Popławski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Popławski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Popławski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Popławski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.