Zarządzanie instytucją w administracji publicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2751-PL-S1-3-AP-ZIA |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie instytucją w administracji publicznej |
Jednostka: | Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie |
Grupy: |
Przedmioty specjalizacyjne - politologia - I st. - 3 rok - stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | 4 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | - zna podstawy biurokracji - zna różne techniki zarządzania w administracji publicznej - zna różne techniki oceny administracji publicznej |
Efekty uczenia się - umiejętności: | - potrafi wskazywać na dylematy etyczne w pracy administracji publicznej - potrafi opisać kulturę organizacyjną administracji publicznej - potrafi wyjaśnić wieloaspektowość e-administracji publicznej |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | - w stopniu podstawowym jest gotowy do zarządzania administracją publiczną - jest gotowy do uczestnictwa w wielopoziomowych strukturach administracji publicznej |
Metody dydaktyczne: | - dyskusja |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody służące prezentacji treści |
Skrócony opis: |
Zajęcia obejmują zapoznanie się z tekstami wybranymi przez prowadzącego. Uczestnicy odpowiadają na dedykowane im pytania. Sama odpowiedź jest warunkiem zaliczenia zajęć natomiast jakość odpowiedzi skutkuje przyznaniem punktów i odpowiednią oceną. |
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Zagadnienia podstawowe. W. Wytrążek, Podstawowe pojęcia teorii organizacji i zarządzania w instytucjach publicznych, [w:] Podstawy naukoznawstwa, pod red. P. Kawalca, P. Lipskiego, R. Wodzisza, Lublin 2011, s. 315-337, https://pracownik.kul.pl/files/11992/public/Podstawowe_pojecia_TOZ_w_org_publ.pdf 3. Klasyczny model biurokracji M. Mijal, Max Weber i kontynuatorzy w badaniach nad organizacjami, [w:] Zarządzanie, organizacje iorganizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych, pod red. K. Klincewicza, K. (red.) Warszawa 2016, s. 157–172, http://timo.wz.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2016/09/09-Micha%C5%82-Mijal-Max-Weber-i-kontynuatorzy-w-badaniach-nad-organizacjami-Klincewicz-Krzysztof-red-Zarzadzanie-organizacje-i-organizowanie.pdf 4. Decentralizacja M. Popławski, Municipalities and Local Associations as Subjects of Public Power Decentralization, Toruń 2014, s. 15–52, https://www.researchgate.net/publication/329358722_Municipalities_and_Local_Associations_as_Subjects_of_Public_Power_Decentralization 5. Reforma w administracji publicznej P. Calame, Proces reformy w administracji publicznej, [w:] Zarządzanie zmianą w administracji publicznej, pod red. J. Czaputowicza, Warszawa 2012, s. 11–22, https://ksap.gov.pl/ksap/sites/default/files/publikacje/zarzadzanie_zmiana_w_administracji_publicznej.pdf 6. Współczesne zarządzanie publiczne B. Kożuch, Istota zarządzania publicznego, A. Kożuch i in., Obszary zarządzania publicznego, Kraków 2016, s. 7–22, https://wzks.uj.edu.pl/documents/2103800/7252370/Obszary+zarz%C4%85dzania+publicznego/be686ebf-762d-46c6-815e-8e3ed0c122cf 7. Governance H. Izdebski, Od administracji publicznej do public governance, „Zarządzanie publiczne” nr 1/2007, s. 7-19, https://studylibpl.com/doc/874478/zarz%C4%85-dzanie-publiczne-01---2007-issn-1898-3529 8. E-administracja D. Fleszer, Wokół problematyki e-administracji, „Roczniki Administracji i Prawa”, 14/1, 2014, s. 125-136, http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-9116738e-1332-42cf-9637-a7054553685a/c/Fleszer_Dorota.pdf 9. Administracja jako podmiot uczący się K. Olejniczak, J. Rok, A. Płoszaj, Organizacyjne uczenie się i zarządzanie wiedzą – przegląd koncepcji, [w:] Organizacje uczące się. Modele dla administracji publicznej, pod red. K. Olejniczaka, Warszawa 2012, s. 61–96, http://otworzksiazke.ceon.pl/images/ksiazki/organizacje_uczace_sie/organizacje_uczace_sie.pdf http://otworzksiazke.ceon.pl/images/ksiazki/organizacje_uczace_sie/organizacje_uczace_sie.pdf 10. Zarządzanie jakością B. Wyrzykowska, Zarządzanie jakością w instytucjach publicznych, „Zeszyty Naukowe SGGW”, nr 61, 2006, s. 75–89, http://sj.wne.sggw.pl/pdf/EIOGZ_2006_n61_s75.pdf 11. Kadry w administracji J. Sobolewska-Noel, Rynkowe trendy i koncepcje w dziedzinie zarządzania w administracji publicznej jako odpowiedź na potrzeby reform współczesnej administracji publicznej, „Zarządzanie Publiczne” 1 (21), 2013, s. 25–41, https://core.ac.uk/download/pdf/288121324.pdf 12. Etyka w administracji D. Hajdys, Etyka w administracji publicznej, [w:] Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, pod red. I. D. Czechowskiej, Łódź 2016, s. 287–208, http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bitstream/handle/11089/20350/%5b287%5d_308_Hajdys.pdf?sequence=1&isAllowed=y 13. Kultura organizacji S. Cichoń, I. Turek, Wpływ kultury organizacyjnej na skuteczne zarządzanie w administracji publicznej, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” 1, 2017, s. 235–246, http://piz.san.edu.pl/docs/e-XVIII-11-1.pdf 14. Administracja a polityka S. Mazur, Administracja i polityka, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 610, 2002, s. 5–18, https://r.uek.krakow.pl/bitstream/123456789/129/1/14050.pdf 15. Ewaluacja zajęć |
Literatura: |
Według rozpiski do zajęć |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest udzielenie odpowiedzi do 11 zajęć. Odpowiedzi mogą być nagrodzone po jednym punkcie do zajęć - warunkiem jest by były wyczerpujące i twórcze. Bardzo dobry:13-11 punktów Dobry plus: 10-9 punktów Dobry: 8-7 punktów Dostateczny plus: 6-5 punktów Dostateczny:4 punkty Niedostateczny: 3-0 punktów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.