Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Forecasting and political science analysis

General data

Course ID: 2751-PL-S2-1-PAP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0312) Political sciences and civics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Forecasting and political science analysis
Name in Polish: Prognozowanie i analiza politologiczna
Organizational unit: Faculty of Political and Security Sciences
Course groups: (in Polish) POLITOLOGIA II stopnia - 1 rok - studia stacjonarne- sem. zimowy
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Total student workload:

(in Polish) Konwersatorium 10h. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. opracowania analiz i prognoz oraz do przeczytania i oceny prac innych Studentów 70 h; Razem: 80 h.

Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) Student zna i rozumie:

Metody w naukach politycznych

Relacje między strukturami i instytucjami społecznymi i politycznymi w skali krajowej, międzynarodowej

Learning outcomes - skills:

(in Polish) Student potrafi:

Identyfikować, interpretować zjawiska społeczno-polityczno-gospodarczych

Dostosowywać metod i narzędzia w celu rozwiązywania problemów politycznych

Analizować i prognozować procesy i aktualne zjawiska i procesy polityczne


Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) Student jest gotów do:

Zdobywania wiedzy, informacji i danych potrzebnych w procesie rozwiązywania praktycznych problemów w życiu zawodowym ze szczególnym uwzględnieniem problemów z obszaru nauk o polityce

Krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz odbieranych informacji z zakresu nauk o polityce

Teaching methods:

(in Polish) Konwersatorium, którego wprowadzeniem jest wykład informacyjny, następnie przedstawienie prac studentów i dyskusja nad nimi.

Expository teaching methods:

- informative (conventional) lecture

Exploratory teaching methods:

- classic problem-solving
- practical
- project work

Online teaching methods:

- content-presentation-oriented methods
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zdobycie praktycznych umiejętności pisania prognoz i analiz politologicznych. Student podczas zajęć będzie przygotowywał prognozy (dwa rodzaje) i decyzyjne analizy dwuelementowe.

Full description: (in Polish)

ZAGADNIENIA

1. Czym jest prognoza politologiczna, jakie są jej rodzaje.

2. Czym charakteryzują się metody heurystyczne (eksperckie) prognozowania. Jak dokonać prognozy metodą delficką.

3. Czym charakteryzuje się prognoza oparta na analogii.

4. Elementy decyzyjnej analizy dwuelementowej. Jak oceniać analizy.

Bibliography: (in Polish)

Aleksandrowicz T. R., Analiza informacji w administracji i biznesie, Warszawa 2019.

Analiza danych zastanych: przewodnik dla studentów, red. M. Makowska, Warszawa 2018.

Dahl R., Stinebrickner B., Współczesna analiza polityczna, Warszawa 2007.

Hay C., Political Analysis. A Critical Introduction, London 2002.

Kondrakiewicz D., Prognozowanie i symulacje międzynarodowe, Prace Instytutu Europy Środkowej 2021, nr 16, Lublin 2021, https://ies.lublin.pl/prace/prognozowanie-i-symulacje-miedzynarodowe/

Liedel K., Piasecka P., Aleksandrowicz T. R., Analiza informacji: teoria i praktyka, Warszawa 2019.

Politologia jako nauka?: analiza politologiczna wobec kwestii współczesnego świata, red. M. Krzysztofik, D. Gauza, Zielona Góra 2009.

Sułek M., Prognozowanie i symulacje międzynarodowe, Warszawa 2010.

International Development Research Centre (IDRC), How to write a policy brief, https://www.idrc.ca/sites/default/files/idrcpolicybrieftoolkit.pdf.

International Centre for Policy Advocacy (ICPA), An essential guide to writing policy briefs, https://www.icpolicyadvocacy.org/sites/icpa/files/downloads/icpa_policy_briefs_essential_guide.pdf.

FAO, Preparing policy briefs, http://www.fao.org/3/i2195e/i2195e03.pdf.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Oceniane będą dwie prognozy (10 pkt każda) i dwie analizy (20 pkt każda) oraz aktywność na zajęciach (10 pkt). Łącznie do zdobycia 70 pkt.

51-61% - 36-43 pkt - 3

62-71% - 44 -50 pkt 3+

72-81% - 51-57 pkt - 4

82-91% - 58- 64pkt - 4+

92-100% - 65-70pkt - 5.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 15 hours more information
Coordinators: Karolina Gawron-Tabor
Group instructors: Karolina Gawron-Tabor
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Discussion seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)