Strategie polityczne – projektowanie i realizacja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2751-PL-S2-2-DP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie
|
Nazwa przedmiotu: | Strategie polityczne – projektowanie i realizacja |
Jednostka: | Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie |
Grupy: |
POLITOLOGIA II STOPIEŃ - przedmioty SPECJALIZACYJNE |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | - analiza tekstów obligatoryjnych - analiza artykułów prasowych - realizacja projektu - analiza przypadków - aktywność podczas zajęć - kolokwium końcowe |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W07 Zna podstawowe metody i techniki badawcze w zakresie nauk społecznych S1A_W06 K_W12 Ma wiedzę na temat roli i funkcjonowania mediów masowych i komunikacji społecznej we współczesnym społeczeństwie S1A_W07; S1A_W08 K_W14 Posiada podstawową wiedzę z zakresu komunikacji społecznej, w tym z zakresu metod marketingu politycznego i PR S1A_W08 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U01 Potrafi interpretować zjawiska społeczne, w tym przede wszystkim zjawiska polityczne S1A_U01 K_U02 Potrafi dobrać odpowiednie metody, techniki i narzędzie badawcze do przeprowadzenia prostego projektu badawczego oraz znaleźć lub wytworzyć na podstawie własnego badania, odpowiednie ku dane. S1A_U02; S1A_U04 K_U04 Potrafi analizować i wyjaśniać zachowania jednostki i zachowania zbiorowe w sferze politycznej S1A_U08 K_U05 Posiada umiejętność krytycznego myślenia i wybierania trafnych propozycji rozwiązań konkretnych problemów S1A_U07 K_U06 Potrafi zastosować zdobytą wiedzę oraz kompetencje społeczne w pracy zawodowej oraz w działalności publicznej S1A_U06 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K02 Pracować w grupie, jako odpowiedzialny członek zespołu S1A_K02 K_K04 Rozumie potrzebę profesjonalnego i etycznego zachowania w pracy zawodowej i działalności publicznej S1A_K03; S1A_K04 K_K07 Jako członek zespołu przygotowującego projekt, uwzględnia prawne, ekonomiczne, społeczne i polityczne aspekty jego realizacji S1A_K05 K_K08 Uzupełnia i udoskonala zdobytą wiedzę i umiejętności, jest otwarty na nowe spojrzenia S1A_K06 |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie 2. Strategia w działalności politycznej - ujęcie teoretyczne 3. Doradztwo polityczne 4-5 Analiza sytuacji wyjściowej 6. Cele i grupy docelowe strategii 7. Pozycjonowanie 8. Strategia programowa 9. Strategia finansowa 10-12. Strategia komunikacyjna (media tradycyjne, social media, event marketing, reklama polityczna, marketing wirusowy i szeptany, storryteling w polityce) 13. Optymalizacja narzędzi promocji 14. Monitoring i ewaluacja strategii 15. Prezentacja projektów |
Literatura: |
Cichosz M., (2002), Metody analizy i diagnostyki rynku politycznego, [w:] Jabłoński A. W., Sobkowiak L., Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław: UWr, s. 93-122. Cwalina W., Falkowski A., (2005), Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk: GWP Farrell David, Kolodny Robert, Medvic Steven, (2001) Parties and Campaign Professionals in a Digital Age. Political Consultants in the United States, ‘Press/Politics’ 6(4). Ferenc Witold, Mrówka Rafał, Wilkos Sylwia, (2004) Komunikacja polityczna. Jak wygrać wybory?, Warszawa: LTW. Jaśniok Michał, (2007) Strategie marketingowe na rynku politycznym, Kraków : Wolters Kluwers. Kolanko Michał red., (2022), Game Changer. Za kulisami polityki, Poznań: Wyd. Rebis Kolczyński Mariusz, (2008), Strategie komunikowania politycznego, Katowice: UŚ, s. 32-43. Lees-Marshment Jennifer, (2009), Political Marketing. Pronciples and Applications, New York: Routledge. Maguś Wojciech, (2017), Profesjonalizacja komunikowania politycznego - analiza wyborów Prezydenta RP w 2015 roku [w:] M. Kolczyński (red.), Polskie wybory 2014-2015. Kontekst krajowy i międzynarodowy - przebieg rywalizacji - konsekwencje polityczne, Tom 1, Katowice, s. 82-102; Maguś Wojciech, (2019), Twitter jako narzędzie dialogu liderów politycznych z otoczeniem, "Zeszyty Prasoznawcze", tom 62 nr 4 (240). Mazur M., (2004), Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych w USA i w Polsce. Warszawa: PWN Mistewicz E., (2010), Marketing narracyjny. Jak budować historie, które się sprzedają, Gliwice: Helion. Trzeciak Sergiusz, (2005), Kampania wyborcza. Strategia sukcesu, Warszawa: Zysk i S-ka, s. 137-188. Skrzypiński Dariusz, (2002), Strategie partii politycznych, [w:] Jabłoński Andrzej W., Sobkowiak Leszek, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław: UWr. Wojtasik Waldemar, (2022), Manipulacje wyborcze, Ridero. |
Metody i kryteria oceniania: |
System punktowy: 1. Aktywność: 0 – 45 punktów (0 – 3 punktów na zajęcia) 2. Realizacja projektu zespołowego 0 – 45 punktów Suma punktów: 0 – 45 niedostateczny 45 – 53 dostateczny 54 – 62 dostateczny plus 63 – 71 dobry 72 – 80 dobry plus 81 – 90 bardzo dobr |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Peszyński | |
Prowadzący grup: | Wojciech Peszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.