Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Mediacje i negocjacje kryzysowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2752-BW-N2-2-ZK-MiNK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0318) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Mediacje i negocjacje kryzysowe
Jednostka: Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie
Grupy: Bezpieczeństwo wewnętrzne II stopnia - 2 rok - PRZEDMIOTY MODUŁOWE -niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Całkowity nakład pracy studenta:

godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 20h (1 ECTS)

godziny, które student musi poświęcić zadania: 50h (2 ECTS)

godziny, które student musi poświęcić na przygotowanie się do egzaminu: 50h (2 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

K_W10 - Ma podstawową wiedzę na temat występujących w różnych środowiskach społecznych wybranych zagrożeń dla bezpieczeństwa wewnętrznego

Efekty uczenia się - umiejętności:

K_U06 - Trafnie kwalifikuje konkretne postawy przedstawicieli służb i instytucji oraz zdarzenia nadzwyczajne mające związek z bezpieczeństwem wewnętrznym w kontekście formalnych rozwiązywania wybranych problemów.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K_K03 - Rozumie znaczenie priorytetów i hierarchii dóbr w działaniach na rzecz bezpieczeństwa. Potrafi wskazać priorytety.

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody służące prezentacji treści

Pełny opis:

W1, W2. Istota negocjacji i mediacji

W3 Techniki i taktyki negocjacji

W4. Komunikacja w sferze mediacji

W5. Negocjacje w sytuacjach kryzysowych

K1. Specyfika negocjacji policyjnych

K2. Taktyka prowadzenia negocjacji policyjnych

K3. Sytuacje kryzysowe w więzieniu

K4. Negocjacje w sprawie uwalniania zakładników

K5. Studium przypadków

Literatura:

Negocjacje policyjne i więzienne, R. Poklek, M. Chojnacka, Warszawa 2017.

Negocjacje w sytuacjach kryzysowych, A. Aksamitowski, A. Buchalski, M. Cupryjak, Warszawa 2018.

Negocjacje w sytuacjach kryzysowych: podejście pragmalingwistyczne, D. Biel, Katowice 2012.

Negocjacje i mediacje w administracji, A. Benedikt, Wroclaw 2006.

Metody i kryteria oceniania:

Wykład kończy się egzaminem pisemnym.

Zaliczenie ćwiczeń - wykonywanie zadań na platformie Moodle,

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)