Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Marketing terytorialny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2800-MT-GP-4-S1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing terytorialny
Jednostka: Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawy gospodarki przestrzennej

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):


- udział w wykładzie – 15



Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):

- przygotowanie do wykładu – 15

- przygotowanie do testu – 15



Efekty uczenia się - wiedza:

K_W08 - student zna zasady funkcjonowania samorządu terytorialnego i podstawy programowania procesów rozwoju lokalnego i regionalnego z wykorzystaniem narzędzi marketingowych

K_W09 - student posiada wiedzę na temat planowania rozwoju lokalnego z wykorzystaniem strategii opartych na marketingu terytorialnym i ich miejsca w planowaniu przestrzennym


Efekty uczenia się - umiejętności:

K_U04 - student wykorzystuje zasady marketingu terytorialnego dla rozwiązywania problemów z zakresu rozwoju lokalnego

K_U08 - student potrafi ocenić potrzeby i możliwości danej jednostki terytorialnej dla wykorzystania marketingu przy planowaniu rozwoju

K_U10 - student potrafi pod opieką opiekuna naukowego opracować i przedstawić wybraną technikę wykorzystywaną w marketingu terytorialnym

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K_K04 - student potrafi określić ważność marketingu terytorialnego przy planowaniu rozwoju lokalnego

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- giełda pomysłów

Skrócony opis:

Student ma wiedzę na temat znaczenia marketingu terytorialnego dla rozwoju współczesnych miast i regionów.

Pełny opis:

1. Definicja i cele marketingu terytorialnego

2. Miasto, jako produkt turystyczny

3. Branding miejski/regionalny

4. Etapy i narzędzia budowania wizerunku miasta/regionu

5. Strategie kształtowania tożsamości miasta/regionu

6. Kultura, jako element promocji miast/regionów

7. Branding miejsc - przykłady brandingu

8. Aktualny wizerunek wybranych miast i regionów

Literatura:

Florek M., Augustyn A. (2012) Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BestPlace, Warszawa.

Szromnik A.,(2008) Marketing terytorialny - miasto i region na rynku, Kraków.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

Wykład: zaliczenie na ocenę na podstawie testu sprawdzającego nabyta wiedzę.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefania Środa-Murawska
Prowadzący grup: Stefania Środa-Murawska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefania Środa-Murawska
Prowadzący grup: Stefania Środa-Murawska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefania Środa-Murawska
Prowadzący grup: Stefania Środa-Murawska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)