Across Atlantic, Pacific and Indian Oceans – Part Two, New World
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2800-OG-EN-APIONW |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(1015) Podróże, turystyka i wypoczynek
|
Nazwa przedmiotu: | Across Atlantic, Pacific and Indian Oceans – Part Two, New World |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | (tylko po angielsku) none |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | (tylko po angielsku) Contact hours with teacher: - participation in lectures - 30 hrs - consultations - 5 hrs Self-study hours: - preparation for lectures – 40 hrs - preparation for test- 40 hrs Altogether: 115. hrs (4 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | (tylko po angielsku) Student W1: knows main geography features (location, capitals) of assorted countries from listed continents; W2: possess knowledge about main tourist attraction, both of natural (geotourism) and human origin (cultural tourism) of analyzed countries with the focus on UNESCO World Heritage places; |
Efekty uczenia się - umiejętności: | (tylko po angielsku) Learning outcomes - skills Student U1: is able to describe in English topographical units and most important monuments and some outstanding places of natural and anthropogenic heritage of discussed countries; U2: is capable to describe similarities and differences in selected physical and social geography features between discussed countries using English geographical vocabulary; U3: is able to use the knowledge to prepare the tourist trip to listed countries; U4: can analyse and explain tourism development of particular country. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | (tylko po angielsku) Student K1: is aware and understands racial, ethnic, cultural and religious issues in various countries of the world; K2: is more empathetic and tolerant; |
Metody dydaktyczne: | (tylko po angielsku) - informative lecture - case study, - discussion. |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The aim of the course Across Atlantic, Pacific and Indian Oceans – Part Two is to acquaint students with geographical, historical, ethnic, cultural and tourism issues information of assorted countries from ‘New World’ continents – Sub-Saharan Africa, Americas, Australia and Oceania (e.g. Senegal, Zambia, Botswana, RSA, Namibia, Mauritius, Chile, Uruguay, Paraguay, Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia, Guatemala, Mexico, Cuba, USA, Canada, Australia, New Zealand, Vanuatu). |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The aim of the course Across Atlantic, Pacific and Indian Oceans – Part Two is to acquaint students with geographical, historical, ethnic, cultural and tourism issues of assorted countries from New World continents – Sub-Saharan Africa, Americas, Australia and Oceania (Senegal, Ethiopia, Niger, Benin, Zambia, Botswana, RSA, Namibia, Gabon, Mauritius, Chile, Argentina, Uruguay, Paraguay, Brazil, Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia, Guatemala, Mexico, Cuba, USA, Canada, Australia, New Zealand, Vanuatu ) The subject will focus on their main tourist attraction, both of natural (geotourism) and human origin (cultural tourism). There would be also presented some historical background for particular countries territorial development, historical regions and contemporary administrative units, as well as culture, ethnic and social life issues. Some practical information concerning traveling and visiting the described countries will be given. |
Literatura: |
(tylko po angielsku) Latin America / Preston E. James, C. W. Minkel ; with ass. by Eileen W. James, New York [etc.] : John Wiley & Sons, 1986; Latin America : an introduction / Gary Prevost, Harry E. Vanden. New York; Oxford: Oxford University Press, 2011; Australia : a readers guide / ed. by John Arnold [et al.]. Melbourne: Thorpe: in association with the National Centre for Australian Studies, 1996. http://en.wikipedia.org; Geoturism journal; https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/ |
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Assessment methods: Lecture - test - types of questions: (1) multiple choice, 2) true/false, 3) matching, 4) short answer 5) gap filling - presence (min. 85%) Notes and criteria: 2.0 (fail ) – 0%-50%; 3.0 (satisfactory) – 51%-59,9%; 3.5 (satisfactory +) – 60%-69,9%; 4.0 (good) – 70%-79,9%; 4.5 (very good) – 80%-89,9%; 5.0 (excellent) – 90%-100% Checked learning outcomes: Test - W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2 |
Praktyki zawodowe: |
(tylko po angielsku) NA |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Charzyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Charzyński, Tomasz Karasiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Charzyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Charzyński, Tomasz Karasiewicz, Marcin Świtoniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Charzyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Charzyński, Tomasz Karasiewicz, Marcin Świtoniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.