Culinary tourism - food around the world
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2800-OG-EN-CTW | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(1015) Podróże, turystyka i wypoczynek
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Culinary tourism - food around the world | ||
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej | ||
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie |
||
Strona przedmiotu: | https://sites.google.com/site/therzezbiarztravels/ | ||
Punkty ECTS i inne: |
6.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Wymagania wstępne: | (tylko po angielsku) communicative English |
||
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | (tylko po angielsku) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - lectures - 15 - tutorials - 15 Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): - preparation for classes - 50 - preparation for tests - 30 - project - 20 - consultations - 10 sum: 140 godz. (6 ECTS) |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | (tylko po angielsku) Within the scope of knowledge: • to set culinary tourism within cultural tourism; • to describe what are specific features of food/wine tourist; • to acquaint students with culinary regions of the world; • to acquaint students with wine regions of the Europe and the world. |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | (tylko po angielsku) Within the scope of skills: • Students will be able to analyze role of food tourism in local economy of assorted regions; • Students will be able to describe similarities and differences in food tourism offer of various regions; • Students are able to plan and prepare food/wine/beer tourist holiday offer |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | (tylko po angielsku) Within the scope of social competence: • Students will better understand ethnic and cultural issues connected with food rules in different religions and will be more tolerant. |
||
Metody dydaktyczne: | (tylko po angielsku) Teaching methods: methods of knowledge assimilation, valorization methods, case studies |
||
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
||
Metody dydaktyczne podające: | - opowiadanie |
||
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
||
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) Aim of course Culinary tourism – food around the world is to acquaint students with culinary specific features of various regions of the world. |
||
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) Aim of course Culinary tourism – food around the world is to acquaint students with culinary specific features of various regions of the world. It will be explained what role food tourism can play in regional development. During the course there would be analyze of food tourism consumer behaviour. The subject will also focus on main wine regions of the world and its attraction, both of natural and human origin, complementing the wine production. Food, wine and beer trails/roads would be described and evaluated. Poland as culinary tourism destination would be assessed. |
||
Literatura: |
(tylko po angielsku) Food Tourism around the world 20032. Eds. C. Michael Hall, L. Sharples,R. Mitchell, N. Macionis. B. Cambourne. Butterworth-Heinemann. Oxford et al. • Wine tourism around the world. 2002. Eds. C. Michael Hall, L. Sharples, B. Cambourne, N. Macionis. Butterworth-Heinemann. Oxford et al. • Charters S., Ali-Knight J., 2000, Wine tourism – A thirst for knowledge, International Journal of Wine Marketing. Vol. 12(3), pp. 71-82. • Charters S., Ali-Knight J., The winery as educator: Do wineries provide what the wine tourist needs?, Tourism Management, Australia. • Charters S., Ali-Knight J., 2002, Who is the wine tourist?, Tourism Management 23, Australia pp. 311–319. • Danilo M., Trofimiuk E., 2008, Wine tourism offer in wineries of Podkarpacie Region, Aalborg University, Denmark. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Assessment methods: presence and activity during classes, projects Notes and criteria: 3.0 – 50%; 3.5 – 60%; 4.0 – 70%; 4.5 – 80%; 5.0 – 90% Note: projects have deadlines, if not prepared before deadline student got grade 2,0. |
||
Praktyki zawodowe: |
(tylko po angielsku) n/a |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-26 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() Zajęcia terenowe, 7 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Przemysław Charzyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Charzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę Zajęcia terenowe - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-25 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() Zajęcia terenowe, 7 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Przemysław Charzyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Charzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę Zajęcia terenowe - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Przemysław Charzyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Charzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() Zajęcia terenowe, 7 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Przemysław Charzyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Charzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę Zajęcia terenowe - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.