Landscapes of Balkans and Central Europe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2800-OG-EN-LBCE |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0532) Nauki o ziemi
|
Nazwa przedmiotu: | Landscapes of Balkans and Central Europe |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie |
Strona przedmiotu: | https://sites.google.com/site/therzezbiarztravels/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | (tylko po angielsku) communicative English |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | (tylko po angielsku) Contact hours with teacher: - participation in lectures - 15 hrs - consultations - 5 hrs Self-study hours: - preparation for lectures – 25 hrs - writing essays/ papers/ projects- 25 hrs - preparation for test- 15 hrs Altogether: 85. hrs (3 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | (tylko po angielsku) Student W1: knows main main physical geography features of assorted European countries of Balkan & Central Europe regions (Czechia, Hungary, Slovakia, Slovenia, Serbia, BiH, Croatia, Macedonia, Montenegro, Albania, Kosovo, Bulgaria, Romania);; W2: possess knowledge about main tourist attraction, both of natural (geotourism) and human origin (tangible and untangible Heritage) of analyzed countries; |
Efekty uczenia się - umiejętności: | (tylko po angielsku) Student U1: is able to describe in English topographical units and most important monuments and some outstanding places of natural and anthropogenic heritage of discussed countries; U2: is capable to describe similarities and differences in selected geography features and tourism related issues between discussed countries using English geographical vocabulary; |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | (tylko po angielsku) Student K1: is aware and understands racial, ethnic, cultural and religious issues in various countries of Balkan & Central Europe regions; K2: is more tolerant and empathetic; |
Metody dydaktyczne: | (tylko po angielsku) Teaching methods: lecture, methods of knowledge assimilation, valorization methods, case studies |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - studium przypadku |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) Aim of course Landscapes of Balkan & Central Europe is to acquaint students with basic geographical, historical, ethnic information of countries from subject region (Czechia, Hungary, Slovakia, Slovenia, Serbia, BiH, Croatia, Macedonia, Kosovo, Montenegro, Albania, Bulgaria, Romania ) |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) Aim of course Landscapes of Europe is to acquaint students with basic physical geography features of assorted European countries (of Balkan and Central Europe regions: Czechia, Hungary, Slovakia, Slovenia, Serbia, BiH, Croatia, Montenegro, Macedonia, Kosovo , Albania, Bulgaria, Romania). The subject will focus on their main tourist attraction, both of natural (geotourism) and human origin. There would be also some histirical background for particular countries territorial development, historical regions and contemporary administrative units, as well as ethnic issues. 1. Geography & tourism in Czechia; 2. Geography & tourism in Slovakia and Hungary; 3. Geography & tourism in Slovenia & Croatia; 4. Geography & tourism in Serbia and in BiH; 5. Geography & tourism in Montenegro & Kosovo; 6. Geography & tourism in Macedonia and Albania; 7. Geography & tourism in Bulgaria and Moldova; 8. Geography & tourism in Romania; |
Literatura: |
(tylko po angielsku) The Geography of Tourism of Central and Eastern European Countries 2017. edited by Krzysztof Widawski, Jerzy Wyrzykowski, Springer, internet resources |
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Assessment methods: Lecture - test - types of questions: (1) multiple choice, 2) true/false, 3) matching, 4) short answer 5) gap filling - presence (min. 85%) Notes and criteria: 2.0 (fail ) – 0%-50%; 3.0 (satisfactory) – 51%-59,9%; 3.5 (satisfactory +) – 60%-69,9%; 4.0 (good) – 70%-79,9%; 4.5 (very good) – 80%-89,9%; 5.0 (excellent) – 90%-100% Checked learning outcomes: Test - W1, W2, U1, U2, K1, K2 Notes and criteria: 3.0 – ≥51%; 3.5 – ≥60%; 4.0 – ≥70%; 4.5 – ≥80%; 5.0 – ≥90% |
Praktyki zawodowe: |
(tylko po angielsku) n/a |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Charzyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Charzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Charzyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Charzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Charzyński | |
Prowadzący grup: | Przemysław Charzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.