Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4800-NoZ-elek-ja-2-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Centrum Języków Specjalistycznych w Medycynie |
Grupy: |
Język angielski |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student rozpoczynający kurs powinien znać język angielski na poziomie B1 (B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia językowego). |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - udział w wykładach: 0 godzin - udział w ćwiczeniach: 120 godzin - konsultacje: 3 godziny - przeprowadzenie i udział w egzaminie: 2 godziny Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 125 godzin, co odpowiada 4,7 punktom ECTS. (1 pt. ECTS = 27 godz.) 2. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach: 0 godz. - udział w ćwiczeniach: 120 godz. - przygotowanie do ćwiczeń, czytanie wskazanej literatury i uzupełnienie notatek: 45 godz. - konsultacje: 3 godz. - przygotowanie do zaliczenia i udział w kolokwium: 12 godz. - przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 9 godz. Łączny nakład pracy studenta wynosi 189 godzin, co odpowiada 7 punktom ECTS. (1 pt. ECTS = 27 godz.) II semestr 1. Godziny kontaktowe (41 godz.): udział w ćwiczeniach – 40 godz. konsultacje z nauczycielem akademickim – 1 godz. 2. Praca indywidualna studenta – 15 godz. 3. Przygotowanie do kolokwium semestralnego i udział w kolokwium – 6 godz. III semestr 1. Godziny kontaktowe (41 godz.): udział w ćwiczeniach – 40 godz. konsultacje z nauczycielem akademickim – 1 godz. 2. Praca indywidualna studenta – 15 godz. 3 Przygotowanie do kolokwium i udział w kolokwium – 6 godz. IV semestr 1. Godziny kontaktowe (41 godz.): udział w ćwiczeniach – 40 godz. konsultacje z nauczycielem akademickim – 1 godz. 2. Praca indywidualna studenta – 15 godz. 3. Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie – 9 godz. 4. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi: 0 godz. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Wymienia po angielsku nazwy głównych narządów ciała człowieka i chorób. W2: Wyjaśnia po angielsku budowę i działanie aparatu rentgenowskiego, tomografu komputerowego i ultrasonografu medycznego. W3: Zna podstawową terminologię angielską dotyczącą ochrony przed promieniowaniem rentgenowskim, badania rentgenograficznego płuc, mammografii, urografii, radiografii kontrastowej. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Posiada umiejętność komunikowania się̨ w języku angielskim (lub innym języku obcym), zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego– K_U16 U2: Potrafi analizować piśmiennictwo medyczne w języku angielskim. U3: Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w języku angielskim i prowadzić rozmowę na tematy związane z zawodem elektroradiologa. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Posiada nawyk i umiejętność stałego doskonalenia się – K_K01 K2: Posiada świadomość własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów – K_K02 K3: rozumie potrzeby przekazywania społeczeństwu informacji o osiągnięciach naukowych związanych z reprezentowaną dziedziną wiedzy – K_K08 |
Metody dydaktyczne: | - analiza tekstów: czytanie, tłumaczenie, wymowa - prezentacje - referaty - konwersacje - słuchowiska |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody ewaluacyjne |
Skrócony opis: |
Nauczanie specjalistycznego języka angielskiego prowadzone jest na poziomie B2 (B2 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego) oraz opiera się na umiejętnościach językowych wyniesionych ze szkoły średniej. Celem przedmiotu jest rozwijanie kompetencji językowych oraz nauczanie terminologii medycznej w zakresie elektroradiologii. Program kursu obejmuje kształcenie i opanowanie sprawności językowych pozwalających na: - rozumienie różnego rodzaju tekstów popularno-naukowych i naukowych o tematyce medycznej, - rozumienie ze słuchu, - tworzenie własnych wypowiedzi o tematyce medycznej, - redagowanie krótkich tekstów, - referowanie tekstów, - komunikację z lekarzem, personelem pomocniczym i pacjentem, - rozumienie i prowadzenie dokumentacji medycznej. |
Pełny opis: |
Nauczanie specjalistycznego języka angielskiego prowadzone jest na poziomie B2 (B2 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego) oraz opiera się na umiejętnościach językowych wyniesionych ze szkoły średniej. Celem nauczania specjalistycznego języka angielskiego jest: doskonalenie i rozwój biegłości językowej w zakresie sprawności czytania, rozumienia i mówienia w języku angielskim na poziomie B2, przyswajanie specjalistycznego języka angielskiego w stopniu umożliwiającym korzystanie z piśmiennictwa popularno-naukowego, naukowego i zawodowego, poznawanie specjalistycznej terminologii z zakresie medycyny ogólnej i elektroradiologii. Celem przedmiotu jest nauka języka specjalistycznego obejmującego następujące dziedziny: anatomia i fizjologia człowieka, jednostki chorobowe i symptomy, metody obrazowania, medycyna nuklearna radiologia zabiegowa, wyposażenie pracowni radiologicznej, dokumentacja radiologiczna, komunikacja z pacjentem, etyka i odpowiedzialność zawodowa w pracy elektroradiologa. |
Literatura: |
Piśmiennictwo podstawowe Swoboda-Rydz Urszula, English for Radiographers, MediPage 2020 Ciecierska Joanna, Barbara Jenike, English for Medicine, PZWL 2007 / 2020, Unit 1, 2, 3. Glendinning, E.H., Howard, R, Professional English in Use Medicine, Cambridge University Press 2007; Units: 1, 14, 37, 38, 39 Piśmiennictwo uzupełniające Ribes Roman, Angielski dla radiologów, MedMedia 2011; Rozdział 11-14 Donesch-Jeżo Ewa, English for medical students and doctors, Part 1 Przegląd Lekarski 2000 McCullagh M, Wright R, Good Practice. Communication Skills for the Medical Practitioner, Cambridge University Press, 2008; Section 1, Section 2: Unit 1, 2. Murray Jonathan, Jerzy Radomski i Włodzimierz Szyszkowski, English in Medical Practice, PZWL 2010. Słomski Przemysław, Słownik lekarski angielsko-polski, PZWL, Warszawa 2018. Tiersky Ethel, The Language of Medicine in English, Prentice Hall Regents 1992. |
Metody i kryteria oceniania: |
- 100% frekwencja na ćwiczeniach, - odpracowanie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych w formie uzgodnionej z wykładowcą, - kolokwium – W1, W2, W3, U1, U2, U3 - egzamin – W1, W2, W3, U1, U2, U3 - referat/eseje –U1, U2, U3, K1, K3, - prezentacja – U1, U2, U3, K1, K3, - przedłużona obserwacja nauczyciela: K1, K2, K3, - ocena i opinie kolegów / koleżanek: K1, K3, Semestr kończy się kolokwium zaliczeniowym. Warunkiem dopuszczenia do kolokwium zaliczeniowego jest: - zaliczenie kolokwiów cząstkowych - obecność na ćwiczeniach - zaliczenie referatu - zaliczenie prezentacji Kryteria oceniania: progi punktowe określa wewnętrzny regulamin dydaktyczny CJSM, zgodnie z poniższą tabelą. % uzyskanych punktów ocena 92-100 bdb (5) 84-91 db+ (4+) 76-83 db (4) 68-75 dst+ (3+) 60-67 dst (3) 0-59 ndst (2) |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Glaza, Katarzyna Jóskowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Lewandowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 23 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Glaza, Katarzyna Jóskowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Lewandowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Glaza, Katarzyna Jóskowska, Andrzej Nazarewski | |
Prowadzący grup: | Magdalena Lewandowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.