Wychowanie fizyczne-korfball-kobiety
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 5700-KORFBALL-K |
Kod Erasmus / ISCED: |
16.1
|
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne-korfball-kobiety |
Jednostka: | Uniwersyteckie Centrum Sportowe |
Grupy: |
Wychowanie fizyczne - zestaw 3 |
Strona przedmiotu: | https://www.ucs.umk.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych z zakresu przygotowania sportowego. Ogólny dobry stan zdrowia - brak przeciwskazań lekarskich. Wskazane zainteresowanie ,otwarcie, aktywność. Deklaracja studenta o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uczestniczenia w zajęciach z korfballa. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w wykładach - 0 - udział w ćwiczeniach – 2 x 30 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): - przygotowanie do ćwiczeń - 0 - przygotowanie do kolokwiów - 0 - konsultacje i praca z nauczycielem akademickim - 30 godz. Łącznie: 90 godz. (2 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1- student zna zasady bezpieczeństwa na zajęciach w korfball oraz zna regulamin hali sportowej. Student zna zasady gry w korfball. W2 - student stosuje zasadę fair play na zajęciach wychowania fizycznego oraz w życiu codziennym. W3- student wie jak należy udzielić pierwszej pomocy w sytuacji nagłego zdarzenia na zajęciach. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 – student wykonuje podstawowe elementy techniki i taktyki w grze w korfball U2 – student potrafi przeprowadzić rozgrzewkę oraz zorganizować i sędziować zawody w korfball według poznanego systemu rozgrywek. U3 – student posiada umiejętności przekazania informacji o grze w korfball. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 – student posiada nawyk systematycznej aktywności fizycznej K2 – student aktywnie uczestniczy w zajęciach z korfballu oraz rozumie znaczenie aktywności fizycznej dla swojego zdrowia. Student propaguje aktywność ruchową w swoim otoczeniu. K3 – student aktywnie wspiera organizacyjnie zajęć sportowych na Uczelni, współpracuje z nauczycielami/wykładowcami/ przy organizacji rozgrywek i zawodów sportowych |
Metody dydaktyczne: | Metody nauczania: -analityczna -syntetyczna -mieszana Metody realizacji zadań: -naśladowczo ścisła -zadaniowa ścisła - zabawowa |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opowiadanie |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody integracyjne |
Skrócony opis: |
Nauka i doskonalenie umiejętności gry w korfball. |
Pełny opis: |
1.Zasady BHP na zajęciach z korfballa. Zapoznanie z przepisami gry w korfball. Ćw. oswajające z piłką. 2.Nauka podań i chwytów piłki w miejscu i w ruchu. 3.Nauka rzutu piłki do kosza w pozycji stojącej – rzut karny oraz rzut z dystansu 4.Doskonalenie rzutu piłki do kosza w pozycji stojącej oraz nauka rzutu piłki do kosza w ruchu – rzut z biegu, rzut z odejścia 5.Doskonalenie rzutu piłki do kosza w ruchu oraz nauka poruszania się zawodnika po boisku – w obronie i w ataku. 6.Doskonalenie poruszania się zawodnika po boisku – w obronie i w ataku. 7.Przekazanie informacji o funkcji zawodników na boisku – atakujący, obrońca, asystujący i zbierający. 8.Nauka taktyki drużynowej – rozegranie ataku 4:0. Nauka rozegrania rzutu wolnego 9.Doskonalenie rozegrania ataku 4:0 oraz doskonalenie rozegrania rzutu wolnego. 10.Nauka taktyki drużynowej – zajęcie zbiórki w ataku i rozegranie akcji 3:1 11.Doskonalenie rozegrania akcji 3:1 w ataku oraz nauka wyjścia na asystę w ataku. 12.Doskonalenie wyjścia na asystę i nauka rozegrania ataku 2:1:1. 13.Nauka i doskonalenie gry w obronie „od kosza”. 14.Nauka i doskonalenie gry w obronie „od piłki”. 15.Doskonalenie poznanych elementów gry indywidualnej i drużynowej. Gra właściwa. |
Literatura: |
1. Korfball – propozycja na zajęcia koedukacyjne S.Arasymowicz, K.Piech (red.) Zabawy i gry ruchowe w wychowaniu fizycznym, Biała Podlaska, wyd. ZWWF Biała Podlaska i PTNKF Odział Biała Podlaska , s. 70-77 2. Możliwość zastosowania nowej dyscypliny sportowej – korfball w kulturze fizycznej [w;] Realizacja funkcji zdrowotnych kultury fizycznej w praktyce pedagogicznej. Biała Podlaska 1992 3. Wprowadzenie do korfball. [w:] Poszukiwanie praktycznych rozwiązań w przeciwdziałaniu zjawiskom patologicznym u dzieci i młodzieży. Marian Fiedor Wydawnictwo BK, Wrocław, s 78-89. 4. Korfball (oprac.) w książce: przepisy zespołowych gier sportowych: w zakresie podstawowym Marian Fiedor[red.] Józef Wołyniec] Wrocław: Wydaw.BK,2002 |
Metody i kryteria oceniania: |
W1 - rozmowy ze studentami; zaliczenie - student potrafi opisać podstawy techniki i taktyki w korfballu U1 - obserwacja działań studenta podczas gry w korfball; zaliczenie - student wykonuje poprawnie podstawowe elementy techniki i taktyki gry K1 - sprawdzanie obecności; Zaliczenie - student musi odbyć , usprawiedliwić zwolnieniem lekarskim lub odrobić wszystkie zaplanowane zajęcia. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.