Rozwiń swoje kompetencje - jak się zmotywować i osiągać cele
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 9000-OG-BK-RK-MOC | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0031) Rozwój umiejętności osobowościowych
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Rozwiń swoje kompetencje - jak się zmotywować i osiągać cele | ||
Jednostka: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu | ||
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie |
||
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | ||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Wymagania wstępne: | nie ma wymagań wstepnych |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w ćwiczeniach -15 h Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat - 10 h Łącznie: 25 godz. (1 ECTS) |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | - identyfikuje różne typy ról, jakie pełnią osoby w zespole i określa w jakiego typu zadaniach/pracach sprawdzą się najlepiej - definiuje rodzaje konfliktów w zespole i określa odpowiednie sposoby ich rozwiązywania - zna techniki komunikacyjne |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | - dostosowuje swoje wypowiedzi do różnych typów odbiorców - dobiera członków zespołu do projektu/zadania uwzględniając charakterystyczne dla nich role i style komunikacji - wyznacza zrozumiałe i akceptowane przez wszystkich cele pracy zespołu - motywuje członków zespołu stosując różnorodne techniki - stosuje różne metody rozwiązywania konfliktów |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Zajęcia w całości poświęcone są rozwijaniu kompetencji społecznych – komunikatywności i pracy zespołowej. |
||
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne podające: - opis - pogadanka Metody dydaktyczne poszukujące: - ćwiczeniowa |
||
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
||
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
||
Skrócony opis: |
Szkolenie: Rozwiń swoje kompetencje- komunikacja w zespole pozwala uczestnikom przygotować się do efektywnego wykonywania zadań w miejscu pracy. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy. Wszystkie te aspekty będą rozwijanie podczas szkolenia w formie praktycznej. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak praca zespołowa, komunikatywność. Dzięki temu zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy i tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
||
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą składały się z modułów dotyczących komunikatywności oraz pracy zespołowej. Podczas części zajęć dotyczących komunikatywności omówione zostaną style komunikacji, techniki dostosowania przekazu do odbiorców. Studenci w scenkach przećwiczą inicjowanie wypowiedzi, formułowanie jasnych i adekwatnych przekazów, uważne słuchanie i unikanie przerywanie wypowiedzi, podążanie za tokiem wypowiedzi i rozumowanie rozmówcy, otwartość na prezentowanie odmiennych poglądów. (5h.) Zajęcia dotyczące pracy zespołowej będą zawierały mówienie różnych ról w zespole, metod ustalania wspólnego celu rozumianego i akceptowanego przez wszystkich członków zespołu, technik rozwiazywania różnych typów konfliktów . Studenci w scenkach i zadaniach grupowych przećwiczą wspólne wyznaczanie celów, motywowanie członków grupy, przekazywanie i odbieranie informacji zwrotnej oraz rozwiązywanie konfliktów (10h). |
||
Literatura: |
Ricky W.Griffin "Podstawy zarządzania organizacjami"– rozdz. 17 "Zarządzanie komunikowaniem się w organizacjach” Stephen P.Robbins "Zachowania w organizacji"– rozdz. 9 "Komunikacja” James A. F. Stoner, R. Edward Frejman, Daniel R. Gilbert Jr. “Kierownie"– rozdz. 19 “Komunikacja I negocjowanie” Eileen Hammar i Anne Malatchi "7 nawyków skutecznych zespołów" R.Meredith Balbin "Twoja rola w zespole" Stephen R. Covey "7 nawyków skutecznego działania" Ricky W.Griffin "Podstawy zarządzania organizacjami"– rozdz. 16 "Zarządzanie procesami interpersonalnymi i grupowymi" |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: z oceną Oceniane będą: - praca indywidualna (esej) - praca w zespole - aktywność Obecność na zajęciach: min. 80% Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie pracy indywidualnej (eseju), pracy zespołowej, aktywności: ndst: 3 pkt. (0% -19%) dst: 6 pkt. (20%- 39%) dst plus: 9 pkt. (40%- 59%) db: 12 pkt. (60%- 79%) db plus: 15 pkt. (80%- 90%) bdb: 18 pkt. (91%-100%) |
||
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ewa Banaszak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jagiełka | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ewa Banaszak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jagiełka | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.