Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Training of Coping with Stress and Assertive Attitude

General data

Course ID: 9000-OG-BK-RK-TSA
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0031) Personal skills and development The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Training of Coping with Stress and Assertive Attitude
Name in Polish: Trening radzenia sobie ze stresem i postawy asertywnej
Organizational unit: (in Polish) Biuro Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK
Course groups: General university courses
Course homepage: https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 OR 2.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) brak


Total student workload:

(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 15 godz.):

- udział w ćwiczeniach


Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10 godz.):

- przygotowanie do ćwiczeń – 4 h

- indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (esej) - 6 h


Łącznie: 25 godz. (1 ECTS)


Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) - zna definicję stresu i asertywności

- charakteryzuje mechanizm stresowy, schemat reakcji na stres oraz proces uważnej reakcji na stres

- wymienia przyczyny oraz objawy/skutki stresu

- charakteryzuje techniki radzenia sobie ze stresem

- opisuje zachowania asertywne i nieasertywne (dominujące i uległe)

- zna prawa asertywności

- przedstawia przyczyny i skutki zachowań nieasertywnych

- opisuje zyski i straty będące efektem stosowania zachowań nieasertywnych i asertywnych

- charakteryzuje techniki asertywne


Learning outcomes - skills:

(in Polish) - wykorzystuje mechanizm stresowy oraz proces uważnej reakcji na stres w celu poradzenia sobie w sytuacjach stresowych

- potrafi przedstawić przyczyny i skutki stresu

- poznaje siebie pod kątem stresu (przyczyny, objawy)

- potrafi rozróżnić konstruktywne metody radzenia sobie ze stresem od destruktywnych/ nieefektywnych

- wykorzystuje różnorodne techniki, by poradzić sobie ze stresem

- umie pracować pod presją czasu

- pracuje efektywnie w trudnych warunkach

- wykonuje kilka zadań jednocześnie

- kontroluje własne emocje

- potrafi szybko wznowić działanie po porażkach

- charakteryzuje zachowania asertywne, dominujące i uległe

- stosuje prawa asertywności

- rozpoznaje przyczyny i skutki zachowań nieasertywnych (dominujących/agresywnych i uległych)

- przedstawia zyski z zachowań asertywnych i straty z zachowań nieasertywnych

- poznaje poziom swojej asertywności

- stosuje techniki asertywne w odniesieniu do konkretnej sytuacji i osoby

- wyraża w sposób bezpośredni i otwarty własne oczekiwania, prośby i potrzeby

- potrafi stawiać granice

- wyraża negatywne uczucia

- wyraża swoje opinie


Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) Zajęcia w całości poświęcone są rozwijaniu kompetencji społecznych – odporność na stres oraz asertywność. Uczestnik ma świadomość znaczenia rozwoju powyższych kompetencji w znalezienie pracy oraz w radzeniu sobie w sytuacjach stresowych i budowaniu postawy asertywnej.

Teaching methods:

(in Polish) Metody dydaktyczne podające:

- opis

- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa


Expository teaching methods:

- description
- discussion

Exploratory teaching methods:

- practical

Short description: (in Polish)

Szkolenie pozwoli uczestnikom poradzić sobie w stresowych sytuacjach oraz budować postawę asertywną. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak odporność na stres i asertywność oraz elementy komunikacji i brania odpowiedzialności oraz dążenia do rozwoju. Kompetencje te będą rozwijane podczas szkolenia w formie praktycznej. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy.

Dzięki temu uczestnicy zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży.

Full description: (in Polish)

Zajęcia w formie warsztatowej będą obejmowały tematykę związaną ze stresem i asertywnością. Ponadto będą rozwijały elementy komunikacji i brania odpowiedzialności oraz dążenia do rozwoju.

Pierwszym etapem szkolenia będzie stres i jego działanie. W tej części zostaną omówione takie elementy jak: definicja stresu, mechanizm stresowy, jego działanie, przyczyny oraz skutki stresu, schemat reakcji na stres i proces uważnej reakcji na stres, a także poznawanie siebie pod kątem własnego poziomu stresu i jego objawów. W kolejnej części omówione zostaną różnorodne techniki radzenia sobie ze stresem. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom dotyczącym stresu uczestnicy będą mieli szeroką wiedzę na temat odporności na stres, będą bardziej świadomi przyczyn i skutków własnego stresu, a także będą potrafi zastosować szereg metod radzenia sobie ze stresem dnia codziennego.

Kolejny etap zajęć jest poświęcony asertywności jako jednej z metod radzenia sobie ze stresem. Omówiona zostanie definicja asertywności, prawa asertywności, zachowania asertywne i nieasertywne (dominujące i uległe), przyczyny i skutki zachowań nieasertywnych, zyski z zachowań asertywnych i straty z zachowań nieasertywnych. Ostatnia części szkolenia dotyczy omówienia i stosowania różnych technik asertywnych. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom uczestnicy zgłębią wiedzę dotyczącą asertywności, będą potrafili wyrażać swoje opinie, oczekiwania, potrzeby, negatywne emocje, stawiać granice, będą znać swoje prawa i interesy. Uczestnicy będą potrafili wykorzystywać różnorodne techniki asertywne w zależności od sytuacji i osoby, a także będą bardziej świadomi poziomu swojej asertywności.

Bibliography: (in Polish)

1.Jon Kabat Zinn "Świadomą drogą przez depresję"

2.Jon Kabat-Zinn "Życie piękna katastrofa”

3.Robert M. Sapolsky "Dlaczego zebry nie mają wrzodów"

4.Micheline Rampe "Odporność psychiczna. Siedem filarów. 5.Tajemnica naszej wewnętrznej siły"

6.David Servan – Schreiber " ZDROWIEJ! Pokonaj lęk, stres i depresję"

7.Robert Dilts, Suzi Smith, Tim Hallbom "Przekonania. Ścieżki do zdrowia i dobrobycia"

8.Aleksander Perski "Poradnik na czas przełomu"

9.Robert J Edelmann " Konflikty w pracy"

10.William Ury "Siła Pozytywnego "Nie"

11.Stephen P. Robbins "Zachowania w organizacji”

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie z oceną

Ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność)

- przygotowanie do ćwiczeń – 4 h

- przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (esej) - 6 h

- aktywność na zajęciach

- obecność na zajęciach (80%)

Zaliczenie zajęć na podstawie obecności na zajęciach, wykonania zadań domowych, przygotowania pracy zaliczeniowej oraz aktywności:

ndst 0-6 pkt. (0% -19%)

dst 6-7 pkt. (20%- 39%)

dst plus 8-9 pkt. (40%- 59%)

db 10-11 pkt. (60%- 79%)

db plus 12-13 pkt. (80%- 90%)

bdb 14-15 pkt. (91%-100%)

Internships: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-20 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Tutorial, 15 hours, 18 places more information
Coordinators: Ewa Banaszak
Group instructors: Izabela Rutkowska
Course homepage: https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Tutorial - Grading
Short description: (in Polish)

Szkolenie pozwoli uczestnikom poradzić sobie w stresowych sytuacjach oraz budować postawę asertywną. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak odporność na stres i asertywność oraz elementy komunikacji i brania odpowiedzialności oraz dążenia do rozwoju. Kompetencje te będą rozwijane podczas szkolenia w formie praktycznej. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy.

Dzięki temu uczestnicy zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży.

Full description: (in Polish)

Zajęcia w firmie warsztatowej będą obejmowały tematykę związaną ze stresem i asertywnością. Ponadto będą rozwijały elementy komunikacji i brania odpowiedzialności oraz dążenia do rozwoju.

Pierwszym etapem szkolenia będzie stres i jego działanie. W tej części zostaną omówione takie elementy jak: definicja stresu, mechanizm stresowy, jego działanie, przyczyny oraz skutki stresu, schemat reakcji na stres i proces uważnej reakcji na stres, a także poznawanie siebie pod kątem własnego poziomu stresu i jego objawów. W kolejnej części omówione zostaną różnorodne techniki radzenia sobie ze stresem. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom dotyczącym stresu uczestnicy będą mieli szeroką wiedzę na temat odporności na stres, będą bardziej świadomi przyczyn i skutków własnego stresu, a także będą potrafi zastosować szereg metod radzenia sobie ze stresem dnia codziennego.

Kolejny etap zajęć jest poświęcony asertywności jako jednej z metod radzenia sobie ze stresem. Omówiona zostanie definicja asertywności, prawa asertywności, zachowania asertywne i nieasertywne (dominujące i uległe), przyczyny i skutki zachowań nieasertywnych, zyski z zachowań asertywnych i straty z zachowań nieasertywnych. Ostatnia części szkolenia dotyczy omówienia i stosowania różnych technik asertywnych. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom uczestnicy zgłębią wiedzę dotyczącą asertywności, będą potrafili wyrażać swoje opinie, oczekiwania, potrzeby, negatywne emocje, stawiać granice, będą znać swoje prawa i interesy. Uczestnicy będą potrafili wykorzystywać różnorodne techniki asertywne w zależności od sytuacji i osoby, a także będą bardziej świadomi poziomu swojej asertywności.

Zakres tematów:

1.Stres i jego działanie

2.Techniki radzenia sobie ze stresem

3.Zasady asertywności

4.Techniki asertywne

Bibliography: (in Polish)

1.Jon Kabat Zinn "Świadomą drogą przez depresję"

2.Jon Kabat-Zinn "Życie piękna katastrofa”

3.Robert M. Sapolsky "Dlaczego zebry nie mają wrzodów"

4.Micheline Rampe "Odporność psychiczna. Siedem filarów. 5.Tajemnica naszej wewnętrznej siły"

6.David Servan – Schreiber " ZDROWIEJ! Pokonaj lęk, stres i depresję"

7.Robert Dilts, Suzi Smith, Tim Hallbom "Przekonania. Ścieżki do zdrowia i dobrobycia"

8.Aleksander Perski "Poradnik na czas przełomu"

9.Robert J Edelmann " Konflikty w pracy"

10.William Ury "Siła Pozytywnego "Nie"

11.Stephen P. Robbins "Zachowania w organizacji”

Notes: (in Polish)

Ćwiczenia – 15 godzin.

Forma zaliczenia: zaliczenie bez oceny

-ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność)

-indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (esej)

- obecność na zajęciach (min. 80%)

Czwartek, 5 x 3 h, 14.10., 21.10., 28.10., 4.11., 18.11.2021

w godz. 9.00-12.00

Miejsce: świetlica – Uniwersyteckie Centrum Sportowe, Gagarina 35

Prowadzący: mgr Izabela Rutkowska

Classes in period "Summer semester 2023/24" (past)

Time span: 2024-02-20 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Tutorial, 15 hours more information
Coordinators: Izabela Rutkowska
Group instructors: Izabela Rutkowska
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Grading
Short description: (in Polish)

Szkolenie pozwoli uczestnikom poradzić sobie w stresowych sytuacjach oraz budować postawę asertywną. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak odporność na stres i asertywność oraz elementy komunikacji i brania odpowiedzialności oraz dążenia do rozwoju. Kompetencje te będą rozwijane podczas szkolenia w formie praktycznej. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy.

Dzięki temu uczestnicy zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży.

Full description: (in Polish)

Zajęcia w firmie warsztatowej będą obejmowały tematykę związaną ze stresem i asertywnością. Ponadto będą rozwijały elementy komunikacji i brania odpowiedzialności oraz dążenia do rozwoju.

Pierwszym etapem szkolenia będzie stres i jego działanie. W tej części zostaną omówione takie elementy jak: definicja stresu, mechanizm stresowy, jego działanie, przyczyny oraz skutki stresu, schemat reakcji na stres i proces uważnej reakcji na stres, a także poznawanie siebie pod kątem własnego poziomu stresu i jego objawów. W kolejnej części omówione zostaną różnorodne techniki radzenia sobie ze stresem. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom dotyczącym stresu uczestnicy będą mieli szeroką wiedzę na temat odporności na stres, będą bardziej świadomi przyczyn i skutków własnego stresu, a także będą potrafi zastosować szereg metod radzenia sobie ze stresem dnia codziennego.

Kolejny etap zajęć jest poświęcony asertywności jako jednej z metod radzenia sobie ze stresem. Omówiona zostanie definicja asertywności, prawa asertywności, zachowania asertywne i nieasertywne (dominujące i uległe), przyczyny i skutki zachowań nieasertywnych, zyski z zachowań asertywnych i straty z zachowań nieasertywnych. Ostatnia części szkolenia dotyczy omówienia i stosowania różnych technik asertywnych. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom uczestnicy zgłębią wiedzę dotyczącą asertywności, będą potrafili wyrażać swoje opinie, oczekiwania, potrzeby, negatywne emocje, stawiać granice, będą znać swoje prawa i interesy. Uczestnicy będą potrafili wykorzystywać różnorodne techniki asertywne w zależności od sytuacji i osoby, a także będą bardziej świadomi poziomu swojej asertywności.

Zakres tematów:

1.Stres i jego działanie

2.Techniki radzenia sobie ze stresem

3.Zasady asertywności

4.Techniki asertywne

Bibliography: (in Polish)

1.Jon Kabat Zinn "Świadomą drogą przez depresję"

2.Jon Kabat-Zinn "Życie piękna katastrofa”

3.Robert M. Sapolsky "Dlaczego zebry nie mają wrzodów"

4.Micheline Rampe "Odporność psychiczna. Siedem filarów. 5.Tajemnica naszej wewnętrznej siły"

6.David Servan – Schreiber " ZDROWIEJ! Pokonaj lęk, stres i depresję"

7.Robert Dilts, Suzi Smith, Tim Hallbom "Przekonania. Ścieżki do zdrowia i dobrobycia"

8.Aleksander Perski "Poradnik na czas przełomu"

9.Robert J Edelmann " Konflikty w pracy"

10.William Ury "Siła Pozytywnego "Nie"

11.Stephen P. Robbins "Zachowania w organizacji”

Notes: (in Polish)

Ćwiczenia – 15 godzin.

Forma zaliczenia: zaliczenie bez oceny

-ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność)

-indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (esej)

- obecność na zajęciach (min. 80%)

Czwartek, 14.03., 21.03., 4.04., 25.04.i 9.05.2024 w godz. 9.00-12.00

Miejsce: świetlica – Uniwersyteckie Centrum Sportowe, Gagarina 35

Classes in period "Summer semester 2024/25" (in progress)

Time span: 2025-02-24 - 2025-09-20
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: Izabela Rutkowska
Group instructors: Izabela Rutkowska
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Grading
Short description: (in Polish)

Szkolenie pozwoli uczestnikom poradzić sobie w stresowych sytuacjach, radzić sobie z emocjami oraz budować postawę asertywną. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak odporność na stres i asertywność oraz elementy komunikacji i brania odpowiedzialności oraz dążenia do rozwoju. Kompetencje te będą rozwijane podczas szkolenia w formie praktycznej. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy.

Dzięki temu uczestnicy zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży.

Full description: (in Polish)

Zajęcia w formie warsztatowej będą obejmowały tematykę związaną ze stresem, asertywnością, rozumieniem swoich potrzeb i wartości, dążeniem do równowagi wewnętrznej i dobrostanu. Ponadto będą rozwijały elementy komunikacji i brania odpowiedzialności oraz dążenia do rozwoju.

Pierwszym etapem szkolenia będzie stres i jego działanie. W tej części zostaną omówione takie elementy jak: definicja stresu, mechanizm stresowy, jego działanie, przyczyny oraz skutki stresu, schemat reakcji na stres i proces uważnej reakcji na stres, a także poznawanie siebie pod kątem własnego poziomu stresu i jego objawów. W kolejnej części omówione zostaną różnorodne techniki radzenia sobie ze stresem. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom dotyczącym stresu uczestnicy będą mieli szeroką wiedzę na temat odporności na stres, będą bardziej świadomi przyczyn i skutków własnego stresu, a także będą potrafi zastosować szereg metod radzenia sobie ze stresem dnia codziennego.

Kolejny etap zajęć jest poświęcony asertywności jako jednej z metod radzenia sobie ze stresem. Omówiona zostanie definicja asertywności, prawa asertywności, zachowania asertywne i nieasertywne (dominujące i uległe), przyczyny i skutki zachowań nieasertywnych, zyski z zachowań asertywnych i straty z zachowań nieasertywnych. Ostatnia części szkolenia dotyczy omówienia i stosowania różnych technik asertywnych. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom uczestnicy zgłębią wiedzę dotyczącą asertywności, będą potrafili wyrażać swoje opinie, oczekiwania, potrzeby, negatywne emocje, stawiać granice, będą znać swoje prawa i interesy. Uczestnicy będą potrafili wykorzystywać różnorodne techniki asertywne w zależności od sytuacji i osoby, a także będą bardziej świadomi poziomu swojej asertywności.

Ćwiczenia dotyczące pracy nad swoimi przekonaniami, wartościami, równowagą oraz odpornością psychiczną przyczynią się do pełniejszego i szczęśliwszego funkcjonowania.

Uczestnicy wykonają ćwiczenia, po których będą świadomi, na jakim poziomie jest ich stres i jak nad nim pracować. Trener dzięki obserwacji i wywiadowi kompetencyjnemu będzie mógł podzielić się swoimi przemyśleniami z uczestnikami, by pomóc osobom rozwijać równowagę emocjonalną.

Bibliography: (in Polish)

1.Jon Kabat Zinn "Świadomą drogą przez depresję"

2.Jon Kabat-Zinn "Życie piękna katastrofa”

3.Robert M. Sapolsky "Dlaczego zebry nie mają wrzodów"

4.Micheline Rampe "Odporność psychiczna. Siedem filarów. 5.Tajemnica naszej wewnętrznej siły"

6.David Servan – Schreiber " ZDROWIEJ! Pokonaj lęk, stres i depresję"

7.Robert Dilts, Suzi Smith, Tim Hallbom "Przekonania. Ścieżki do zdrowia i dobrobycia"

8. Melanie Greenberg „Mózg odporny na stres. Zapanuj nad emocjonalną reakcją na stres, wykorzystując naturalne właściwości mózgu”

9. Bernardo Stamateas „Twoja wewnętrzna siła”

10. Bernardo Stamateas „Toksyczne emocje”

11. Bernardo Stamateas „Rany emocjonalne”

12. Judith Orloff „Empatia. Poradnik dla wrażliwych”

Notes: (in Polish)

Ćwiczenia – 30 godzin.

Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną

ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność)

- przygotowanie do ćwiczeń – 4 h

- przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (esej) - 6 h

- projekt indywidualny – „Dziennik doświadczeń” – 15 h

- aktywność na zajęciach

- obecność na zajęciach (80%)

Czwartki, semestr letni, 10 x 3h w godz. 9.00-12.00, w terminach: 6.03.2025, 13.03.2025, 20.03.2025, 27.03.2025, 10.04.2025, 17.04.2024, 24.04.2025, 8.05.2025, 15.05.2025, 22.05.2025 (terminy mogą ulec zmianie)

Miejsce: świetlica – Uniwersyteckie Centrum Sportowe, Gagarina 35

Classes in period "Summer semester 2025/26" (future)

Time span: 2026-02-23 - 2026-09-20
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Tutorial, 15 hours more information
Coordinators: Izabela Rutkowska
Group instructors: Izabela Rutkowska
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Grading
Short description: (in Polish)

Szkolenie pozwoli uczestnikom poradzić sobie w stresowych sytuacjach oraz budować postawę asertywną. Uczestnicy rozwiną przede wszystkim takie kompetencje jak odporność na stres i asertywność oraz elementy komunikacji i brania odpowiedzialności oraz dążenia do rozwoju. Kompetencje te będą rozwijane podczas szkolenia w formie praktycznej. Kompetencja to wypadkowa wiedzy, umiejętności i postawy.

Dzięki temu uczestnicy zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym szansę na zatrudnienie w interesującej branży.

Full description: (in Polish)

Zajęcia w firmie warsztatowej będą obejmowały tematykę związaną ze stresem i asertywnością. Ponadto będą rozwijały elementy komunikacji i brania odpowiedzialności oraz dążenia do rozwoju.

Pierwszym etapem szkolenia będzie stres i jego działanie. W tej części zostaną omówione takie elementy jak: definicja stresu, mechanizm stresowy, jego działanie, przyczyny oraz skutki stresu, schemat reakcji na stres i proces uważnej reakcji na stres, a także poznawanie siebie pod kątem własnego poziomu stresu i jego objawów. W kolejnej części omówione zostaną różnorodne techniki radzenia sobie ze stresem. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom dotyczącym stresu uczestnicy będą mieli szeroką wiedzę na temat odporności na stres, będą bardziej świadomi przyczyn i skutków własnego stresu, a także będą potrafi zastosować szereg metod radzenia sobie ze stresem dnia codziennego.

Kolejny etap zajęć jest poświęcony asertywności jako jednej z metod radzenia sobie ze stresem. Omówiona zostanie definicja asertywności, prawa asertywności, zachowania asertywne i nieasertywne (dominujące i uległe), przyczyny i skutki zachowań nieasertywnych, zyski z zachowań asertywnych i straty z zachowań nieasertywnych. Ostatnia części szkolenia dotyczy omówienia i stosowania różnych technik asertywnych. Dzięki prezentacjom i ćwiczeniom uczestnicy zgłębią wiedzę dotyczącą asertywności, będą potrafili wyrażać swoje opinie, oczekiwania, potrzeby, negatywne emocje, stawiać granice, będą znać swoje prawa i interesy. Uczestnicy będą potrafili wykorzystywać różnorodne techniki asertywne w zależności od sytuacji i osoby, a także będą bardziej świadomi poziomu swojej asertywności.

Zakres tematów:

1.Stres i jego działanie

2.Techniki radzenia sobie ze stresem

3.Zasady asertywności

4.Techniki asertywne

Bibliography: (in Polish)

1.Jon Kabat Zinn "Świadomą drogą przez depresję"

2.Jon Kabat-Zinn "Życie piękna katastrofa”

3.Robert M. Sapolsky "Dlaczego zebry nie mają wrzodów"

4.Micheline Rampe "Odporność psychiczna. Siedem filarów. 5.Tajemnica naszej wewnętrznej siły"

6.David Servan – Schreiber " ZDROWIEJ! Pokonaj lęk, stres i depresję"

7.Robert Dilts, Suzi Smith, Tim Hallbom "Przekonania. Ścieżki do zdrowia i dobrobycia"

8.Aleksander Perski "Poradnik na czas przełomu"

9.Robert J Edelmann " Konflikty w pracy"

10.William Ury "Siła Pozytywnego "Nie"

11.Stephen P. Robbins "Zachowania w organizacji”

Notes: (in Polish)

Ćwiczenia – 15 godzin.

Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną

-ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność)

-indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (esej)

- obecność na zajęciach (min. 80%)

6.03., 13.03., 20.03., 27.03. i 10.04.2026 w godz. 9.00-12.00 (piątki) – terminy mogą ulec zmianie

Miejsce: świetlica – Uniwersyteckie Centrum Sportowe, Gagarina 35

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)