Wystąpienia publiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 9000-OG-BK-RK-WP |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0031) Rozwój umiejętności osobowościowych
|
Nazwa przedmiotu: | Wystąpienia publiczne |
Jednostka: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 15 godz.): - udział w ćwiczeniach Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10 godz.): - przygotowanie do ćwiczeń – 4 h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (prezentacja multimedialna na wybrany temat) - 6 h Łącznie: 25 godz. (1 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | - student zna techniki autoprezentacji i podstawowe zasady wygłaszania przemówień - student zna sposoby prowadzenia grupy oraz potrafi zdiagnozować typy słuchaczy - student zna sposoby pracy nad właściwą emisją głosu |
Efekty uczenia się - umiejętności: | - student umie się posługiwać podstawowymi pojęciami z zakresu retoryki i komunikacji niewerbalnej - umie przemawiać i przedstawiać (siebie/temat) w sposób przekonujący i właściwie argumentujący. - umie analizować obserwowane przez siebie prezentacje i wystąpienia publiczne - umie przygotować właściwą prezentację multimedialną oraz poprawnie ją zaprezentować przed publicznością. - student potrafi kontrolować swoje emocje oraz pracuje efektywnie w warunkach stresujących |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student występując publicznie, potrafi stosować zasady właściwej etykiety, potrafi przygotować odpowiedni plan pracy, właściwie dobrać słownictwo do wieku słuchaczy a także zwraca uwagę na estetykę przygotowanych materiałów oraz radzi sobie w stresujących sytuacjach. Potrafi pracować indywidualnie, ale także współpracując w grupie. Potrafi wpływać na grupę dzięki umiejętności przekonywania, a także potrafi panować nad emocjami gdy ma tremę. |
Metody dydaktyczne: | - wykład - pogadanka - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - symulacyjna (gier symulacyjnych) |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody integracyjne |
Skrócony opis: |
Szkolenie pozwoli uczestnikom przygotować szczegółowy plan wystąpienia, dobrać odpowiedni strój, zapanować nad gestykulacją, mimiką oraz wskaże na ważność podtrzymywania kontaktu wzrokowego z publicznością. Dodatkowo pozwoli na zapoznanie z technikami radzenia sobie w stresujących sytuacjach oraz właściwej argumentacji podczas odpowiedzi na trudne pytania słuchaczy. Kompetencje, które są wypadkową wiedzy, umiejętności i postawy - będą rozwijane podczas szkolenia w formie praktycznej. Dzięki temu uczestnicy zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym, szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą obejmowały tematykę związaną z: sztuką przygotowania i przeprowadzenia wystąpienia przed publicznością. Pierwszym etapem szkolenia będzie opanowanie umiejętności opowiadania o sobie, oraz zdiagnozowanie największych barier blokujących studentów przed wystąpieniami. W dalszej części spotkania poruszona zostanie następująca tematyka: przygotowania planu własnego wystąpienia przed publicznością, rozpoznawania typów słuchaczy, metod tworzenia i modyfikowania stylu wypowiedzi w bezpośrednim kontakcie z audytorium, sztuki dobrania właściwej argumentacji oraz odpierania zarzutów oraz radzenia sobie w sytuacjach gdy zapominamy tekstu. Dalsza część spotkania poświęcona będzie technikom pokonywanie lęku przed występowaniem oraz pozytywnym wykorzystywaniem tremy (techniki relaksacyjne). Omówione i przećwiczone zostaną także zagadnienia z zakresu: utrzymywanie kontaktu z publicznością, podtrzymywania uwagi słuchaczy, emisji głosu (w zakresie odpowiedniej dykcji, słyszalności oraz intonacji), odpowiedniego użycia ruchu, (mowa ciała, gestykulacja, mimika oraz dobranie stroju podczas autoprezentacji i wystąpień publicznych). Elementem końcowym będzie zapoznanie z technikami radzenia sobie w konfrontacji z trudnym odbiorcą, czyli sztuka dyskusji, odpowiadania na pytania jako część wystąpienia publicznego. |
Literatura: |
Allhoff D.-W, A., Sztuka przekonywania do własnych racji. Retoryka i komunikacja, Barłowska M., Budzyńska-Daca A., Ćwiczenia z retoryki Jaroszyński C., Jaroszyński P., Podstawy retoryki klasycznej Oczkoś M., Sztuka mówienia bez bełkotania i faflunienia Lichański J. Z., Retoryka. Historia – teoria – praktyka, Retoryka praktyczna – ćwiczenia Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych Rusinek M., Załazińska A., Retoryka podręczna, czyli jak wnikliwie słuchać i przekonująco mówić Rzędowscy J., A., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce Sikorski W., Gesty zamiast słów. Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej George M., Sztuka relaksu. Łagodzenie napięcia, przezwyciężanie stresu, wyzwalanie jaźni, Servan – Schreiber D., ZDROWIEJ!Pokonaj lęk, stres i depresję Szymanek K., Wieczorek K.A., Wójcik A.S., Sztuka argumentacji. Ćwiczenia w badaniu argumentów |
Metody i kryteria oceniania: |
- ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność) - przygotowanie do ćwiczeń – 4 h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (prezentacja multimedialna + autoprezentacja) – 6 h - obecność na zajęciach (80%) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Kruźlak | |
Prowadzący grup: | Ewelina Kruźlak | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Szkolenie pozwoli uczestnikom przygotować szczegółowy plan wystąpienia, dobrać odpowiedni strój, zapanować nad gestykulacją, mimiką oraz wskaże na ważność podtrzymywania kontaktu wzrokowego z publicznością. Dodatkowo pozwoli na zapoznanie z technikami radzenia sobie w stresujących sytuacjach oraz właściwej argumentacji podczas odpowiedzi na trudne pytania słuchaczy. Kompetencje, które są wypadkową wiedzy, umiejętności i postawy - będą rozwijane podczas szkolenia w formie praktycznej. Dzięki temu uczestnicy zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym, szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą obejmowały tematykę związaną z: sztuką przygotowania i przeprowadzenia wystąpienia przed publicznością. Pierwszym etapem szkolenia będzie opanowanie umiejętności opowiadania o sobie, oraz zdiagnozowanie największych barier blokujących studentów przed wystąpieniami. W dalszej części spotkania poruszona zostanie następująca tematyka: przygotowania planu własnego wystąpienia przed publicznością, rozpoznawania typów słuchaczy, metod tworzenia i modyfikowania stylu wypowiedzi w bezpośrednim kontakcie z audytorium, sztuki dobrania właściwej argumentacji oraz odpierania zarzutów oraz radzenia sobie w sytuacjach gdy zapominamy tekstu. Dalsza część spotkania poświęcona będzie technikom pokonywanie lęku przed występowaniem oraz pozytywnym wykorzystywaniem tremy (techniki relaksacyjne). Omówione i przećwiczone zostaną także zagadnienia z zakresu: utrzymywanie kontaktu z publicznością, podtrzymywania uwagi słuchaczy, emisji głosu (w zakresie odpowiedniej dykcji, słyszalności oraz intonacji), odpowiedniego użycia ruchu, (mowa ciała, gestykulacja, mimika oraz dobranie stroju podczas autoprezentacji i wystąpień publicznych). Elementem końcowym będzie zapoznanie z technikami radzenia sobie w konfrontacji z trudnym odbiorcą, czyli sztuka dyskusji, odpowiadania na pytania jako część wystąpienia publicznego. |
|
Literatura: |
Allhoff D.-W, A., Sztuka przekonywania do własnych racji. Retoryka i komunikacja, Barłowska M., Budzyńska-Daca A., Ćwiczenia z retoryki Jaroszyński C., Jaroszyński P., Podstawy retoryki klasycznej Oczkoś M., Sztuka mówienia bez bełkotania i faflunienia Lichański J. Z., Retoryka. Historia – teoria – praktyka, Retoryka praktyczna – ćwiczenia Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych Rusinek M., Załazińska A., Retoryka podręczna, czyli jak wnikliwie słuchać i przekonująco mówić Rzędowscy J., A., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce Sikorski W., Gesty zamiast słów. Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej George M., Sztuka relaksu. Łagodzenie napięcia, przezwyciężanie stresu, wyzwalanie jaźni, Servan – Schreiber D., ZDROWIEJ!Pokonaj lęk, stres i depresję Szymanek K., Wieczorek K.A., Wójcik A.S., Sztuka argumentacji. Ćwiczenia w badaniu argumentów |
|
Uwagi: |
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 15 godz.): - udział w ćwiczeniach Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10 godz.): - przygotowanie do ćwiczeń – 4 h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (prezentacja multimedialna na wybrany temat) - 6 h Łącznie: 25 godz. (1 ECTS) Kryteria oceniania: - ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność) - przygotowanie do ćwiczeń – 4 h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (prezentacja multimedialna + autoprezentacja) – 6 h - obecność na zajęciach (80%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Kruźlak | |
Prowadzący grup: | Ewelina Kruźlak | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Szkolenie pozwoli uczestnikom przygotować szczegółowy plan wystąpienia, dobrać odpowiedni strój, zapanować nad gestykulacją, mimiką oraz wskaże na ważność podtrzymywania kontaktu wzrokowego z publicznością. Dodatkowo pozwoli na zapoznanie z technikami radzenia sobie w stresujących sytuacjach oraz właściwej argumentacji podczas odpowiedzi na trudne pytania słuchaczy. Kompetencje, które są wypadkową wiedzy, umiejętności i postawy - będą rozwijane podczas szkolenia w formie praktycznej. Dzięki temu uczestnicy zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym, szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą obejmowały tematykę związaną z: sztuką przygotowania i przeprowadzenia wystąpienia przed publicznością. Pierwszym etapem szkolenia będzie opanowanie umiejętności opowiadania o sobie, oraz zdiagnozowanie największych barier blokujących studentów przed wystąpieniami. W dalszej części spotkania poruszona zostanie następująca tematyka: przygotowania planu własnego wystąpienia przed publicznością, rozpoznawania typów słuchaczy, metod tworzenia i modyfikowania stylu wypowiedzi w bezpośrednim kontakcie z audytorium, sztuki dobrania właściwej argumentacji oraz odpierania zarzutów oraz radzenia sobie w sytuacjach gdy zapominamy tekstu. Dalsza część spotkania poświęcona będzie technikom pokonywanie lęku przed występowaniem oraz pozytywnym wykorzystywaniem tremy (techniki relaksacyjne). Omówione i przećwiczone zostaną także zagadnienia z zakresu: utrzymywanie kontaktu z publicznością, podtrzymywania uwagi słuchaczy, emisji głosu (w zakresie odpowiedniej dykcji, słyszalności oraz intonacji), odpowiedniego użycia ruchu, (mowa ciała, gestykulacja, mimika oraz dobranie stroju podczas autoprezentacji i wystąpień publicznych). Elementem końcowym będzie zapoznanie z technikami radzenia sobie w konfrontacji z trudnym odbiorcą, czyli sztuka dyskusji, odpowiadania na pytania jako część wystąpienia publicznego. |
|
Literatura: |
Allhoff D.-W, A., Sztuka przekonywania do własnych racji. Retoryka i komunikacja, Barłowska M., Budzyńska-Daca A., Ćwiczenia z retoryki Jaroszyński C., Jaroszyński P., Podstawy retoryki klasycznej Oczkoś M., Sztuka mówienia bez bełkotania i faflunienia Lichański J. Z., Retoryka. Historia – teoria – praktyka, Retoryka praktyczna – ćwiczenia Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych Rusinek M., Załazińska A., Retoryka podręczna, czyli jak wnikliwie słuchać i przekonująco mówić Rzędowscy J., A., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce Sikorski W., Gesty zamiast słów. Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej George M., Sztuka relaksu. Łagodzenie napięcia, przezwyciężanie stresu, wyzwalanie jaźni, Servan – Schreiber D., ZDROWIEJ!Pokonaj lęk, stres i depresję Szymanek K., Wieczorek K.A., Wójcik A.S., Sztuka argumentacji. Ćwiczenia w badaniu argumentów |
|
Uwagi: |
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 15 godz.): - udział w ćwiczeniach Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10 godz.): - przygotowanie do ćwiczeń – 4 h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (prezentacja multimedialna na wybrany temat) - 6 h Łącznie: 25 godz. (1 ECTS) Kryteria oceniania: - ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność) - przygotowanie do ćwiczeń – 4 h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (prezentacja multimedialna + autoprezentacja) – 6 h - obecność na zajęciach (80%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Banaszak | |
Prowadzący grup: | Krystian Koszołko | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Szkolenie pozwoli uczestnikom przygotować szczegółowy plan wystąpienia, dobrać odpowiedni strój, zapanować nad gestykulacją, mimiką oraz wskaże na ważność podtrzymywania kontaktu wzrokowego z publicznością. Dodatkowo pozwoli na zapoznanie z technikami radzenia sobie w stresujących sytuacjach oraz właściwej argumentacji podczas odpowiedzi na trudne pytania słuchaczy. Kompetencje, które są wypadkową wiedzy, umiejętności i postawy - będą rozwijane podczas szkolenia w formie praktycznej. Dzięki temu uczestnicy zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym, szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą obejmowały tematykę związaną z: sztuką przygotowania i przeprowadzenia wystąpienia przed publicznością. Pierwszym etapem szkolenia będzie opanowanie umiejętności opowiadania o sobie, oraz zdiagnozowanie największych barier blokujących studentów przed wystąpieniami. W dalszej części spotkania poruszona zostanie następująca tematyka: przygotowania planu własnego wystąpienia przed publicznością, rozpoznawania typów słuchaczy, metod tworzenia i modyfikowania stylu wypowiedzi w bezpośrednim kontakcie z audytorium, sztuki dobrania właściwej argumentacji oraz odpierania zarzutów oraz radzenia sobie w sytuacjach gdy zapominamy tekstu. Dalsza część spotkania poświęcona będzie technikom pokonywanie lęku przed występowaniem oraz pozytywnym wykorzystywaniem tremy (techniki relaksacyjne). Omówione i przećwiczone zostaną także zagadnienia z zakresu: utrzymywanie kontaktu z publicznością, podtrzymywania uwagi słuchaczy, emisji głosu (w zakresie odpowiedniej dykcji, słyszalności oraz intonacji), odpowiedniego użycia ruchu, (mowa ciała, gestykulacja, mimika oraz dobranie stroju podczas autoprezentacji i wystąpień publicznych). Elementem końcowym będzie zapoznanie z technikami radzenia sobie w konfrontacji z trudnym odbiorcą, czyli sztuka dyskusji, odpowiadania na pytania jako część wystąpienia publicznego. |
|
Literatura: |
Allhoff D.-W, A., Sztuka przekonywania do własnych racji. Retoryka i komunikacja, Barłowska M., Budzyńska-Daca A., Ćwiczenia z retoryki Jaroszyński C., Jaroszyński P., Podstawy retoryki klasycznej Oczkoś M., Sztuka mówienia bez bełkotania i faflunienia Lichański J. Z., Retoryka. Historia – teoria – praktyka, Retoryka praktyczna – ćwiczenia Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych Rusinek M., Załazińska A., Retoryka podręczna, czyli jak wnikliwie słuchać i przekonująco mówić Rzędowscy J., A., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce Sikorski W., Gesty zamiast słów. Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej George M., Sztuka relaksu. Łagodzenie napięcia, przezwyciężanie stresu, wyzwalanie jaźni, Servan – Schreiber D., ZDROWIEJ!Pokonaj lęk, stres i depresję Szymanek K., Wieczorek K.A., Wójcik A.S., Sztuka argumentacji. Ćwiczenia w badaniu argumentów |
|
Uwagi: |
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 15 godz.): - udział w ćwiczeniach Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10 godz.): - przygotowanie do ćwiczeń – 4 h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (prezentacja multimedialna na wybrany temat) - 6 h Łącznie: 25 godz. (1 ECTS) Kryteria oceniania: - ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność) - przygotowanie do ćwiczeń – 4 h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (prezentacja multimedialna + autoprezentacja) – 6 h - obecność na zajęciach (80%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Banaszak | |
Prowadzący grup: | Krystian Koszołko | |
Strona przedmiotu: | https://www.biurokarier.umk.pl/zajecia-ogolnouniwersyteckie | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Szkolenie pozwoli uczestnikom przygotować szczegółowy plan wystąpienia, dobrać odpowiedni strój, zapanować nad gestykulacją, mimiką oraz wskaże na ważność podtrzymywania kontaktu wzrokowego z publicznością. Dodatkowo pozwoli na zapoznanie z technikami radzenia sobie w stresujących sytuacjach oraz właściwej argumentacji podczas odpowiedzi na trudne pytania słuchaczy. Kompetencje, które są wypadkową wiedzy, umiejętności i postawy - będą rozwijane podczas szkolenia w formie praktycznej. Dzięki temu uczestnicy zwiększą swoją konkurencyjność na rynku pracy, a tym samym, szansę na zatrudnienie w interesującej branży. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w formie warsztatowej będą obejmowały tematykę związaną z: sztuką przygotowania i przeprowadzenia wystąpienia przed publicznością. Pierwszym etapem szkolenia będzie opanowanie umiejętności opowiadania o sobie, oraz zdiagnozowanie największych barier blokujących studentów przed wystąpieniami. W dalszej części spotkania poruszona zostanie następująca tematyka: przygotowania planu własnego wystąpienia przed publicznością, rozpoznawania typów słuchaczy, metod tworzenia i modyfikowania stylu wypowiedzi w bezpośrednim kontakcie z audytorium, sztuki dobrania właściwej argumentacji oraz odpierania zarzutów oraz radzenia sobie w sytuacjach gdy zapominamy tekstu. Dalsza część spotkania poświęcona będzie technikom pokonywanie lęku przed występowaniem oraz pozytywnym wykorzystywaniem tremy (techniki relaksacyjne). Omówione i przećwiczone zostaną także zagadnienia z zakresu: utrzymywanie kontaktu z publicznością, podtrzymywania uwagi słuchaczy, emisji głosu (w zakresie odpowiedniej dykcji, słyszalności oraz intonacji), odpowiedniego użycia ruchu, (mowa ciała, gestykulacja, mimika oraz dobranie stroju podczas autoprezentacji i wystąpień publicznych). Elementem końcowym będzie zapoznanie z technikami radzenia sobie w konfrontacji z trudnym odbiorcą, czyli sztuka dyskusji, odpowiadania na pytania jako część wystąpienia publicznego. |
|
Literatura: |
Allhoff D.-W, A., Sztuka przekonywania do własnych racji. Retoryka i komunikacja, Barłowska M., Budzyńska-Daca A., Ćwiczenia z retoryki Jaroszyński C., Jaroszyński P., Podstawy retoryki klasycznej Oczkoś M., Sztuka mówienia bez bełkotania i faflunienia Lichański J. Z., Retoryka. Historia – teoria – praktyka, Retoryka praktyczna – ćwiczenia Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych Rusinek M., Załazińska A., Retoryka podręczna, czyli jak wnikliwie słuchać i przekonująco mówić Rzędowscy J., A., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce Sikorski W., Gesty zamiast słów. Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej George M., Sztuka relaksu. Łagodzenie napięcia, przezwyciężanie stresu, wyzwalanie jaźni, Servan – Schreiber D., ZDROWIEJ!Pokonaj lęk, stres i depresję Szymanek K., Wieczorek K.A., Wójcik A.S., Sztuka argumentacji. Ćwiczenia w badaniu argumentów |
|
Uwagi: |
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 15 godz.): - udział w ćwiczeniach Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10 godz.): - przygotowanie do ćwiczeń – 4 h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (prezentacja multimedialna na wybrany temat) - 6 h Łącznie: 25 godz. (1 ECTS) Kryteria oceniania: - ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność) - przygotowanie do ćwiczeń – 4 h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (prezentacja multimedialna + autoprezentacja) – 6 h - obecność na zajęciach (80%) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.