Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

MA seminar [2510-f2ENG1S-MA] Semestr letni 2017/18
Seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: MA seminar [2510-f2ENG1S-MA]
Zajęcia: Semestr letni 2017/18 [2017/18L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
sala C 1.45
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 9
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Edyta Lorek-Jezińska
Literatura: (tylko po angielsku)

Eder, Jens. 2015."Transmediality and the politics of adaptation" The Politics of Adaptation: Media Convergence and Ideology. Ed. Dan Hassler-Forest, Pascal Nicklas. London: Palgrave Macmillan.

McArthur, J.A. "Digital Subculture: A Geek Meaning of Style". Journal of Communication Inquiry, Volume 33 Number 1, January 2009. 58-70.

Heffernan,Teresa. 2008. "Introduction: Post-Apocalyptic Culture", Post- Apocalyptic Culture, University of Toronto.

Hellekson, Karen, Kristina Busse. 2014. The Fan Fiction Studies Reader. Iowa City: University of Iowa Press.

Howarth, William. 1995. "Some Principles of Ecocriticism". The Ecocriticism Reader. Ed. Cheryl Glotfelty, Harold Fromm. University of Georgia Press.

Jenkins, Henry: "Scribbling in the margins: Fan readers/fan writers", Textual Poachers, 1992 (fragments)

Jenkins, Henry: "Transmedia story telling" http://henryjenkins.org/2007/03/transmedia_storytelling_101.html

Peterson, Kaara. 1998. Framing Ophelia: Representation and the pictorial tradition. Mosaic : a Journal for the Interdisciplinary Study of Literature. Winnipeg: Sep 1998.Vol. 31, Iss. 3.

Plett, Heinrech, F. 1991. “Intertextualities”. Intertextuality. Ed. H.F. Plett. Berlin, NY: Walter de Gruyter, 3-8, 17-27.

Rose, Margaret. 1993. Parody: Ancient, Modern, and Post-Modern. Cambridge: Cambridge University Press.

Sanders, Julie. 2006. Adaptation and Appropriation. London: Routledge.

Sellers, Susan. 2001. "Theories of Myth" in Myth and Fairy Tale in Contemporary Women's Fiction. London: Palgrave.

Wald, Christina. 2007. Hysteria, Trauma and Melancholia: Performative Maladies in Contemporary Anglophone Drama. Basinstoke: Palgrave Macmillan.

Jack Zipes: "Fairy-Tale Collisions or the Explosion of the Genre", The Irresistible Fairy Tale. 2012. (110-126)

Further optional reading:

Con Davis, Robert and Ronald Schleifer, eds. 1998. Contemporary Literary Criticism: Literary and Cultural Studies. New York: Longman

Easthope, Antony. 1994. Literary into Cultural Studies. London: Routledge

Glover, David, Scott McCracken, ed. 2012. The Cambridge Companion to Popular Fiction Cambridge: Cambridge University Press

Goodman, Lizbeth, ed. 1999. Literature and Gender. London: Routledge

Horsley, Ross, David Gauntlett. 2004. Web.Studies. London: Bloomsbury Academic.

Jencks, Charles, ed. 1992. The Post-Modern Reader. London: Academy Editions

Kirby, Alan. 2009. Digimodernism: How New Technologies Dismantle the Postmodern and Reconfigure Our Culture. London: Continuum.

Mongia, Padmini, ed. 1997. Contemporary Postcolonial Theory: A Reader. London: Arnold.

Purvis, Tony. 2006. Get Set for Media and Cultural Studies. Edinburgh: Edinburgh University Press

Stokes, Jane. 2003. How to Do Media and Cultural Studies. London: Sage

Wald, Christina. 2007. Hysteria, Trauma and Melancholia: Performative Maladies in Contemporary Anglophone Drama. Basinstoke: Palgrave Macmillan.

Warhol, Robyn R. and Diane Price Herndl, eds. 1997. Feminisms: An Anthology of Literary Theory and Criticism. New Jersey: Rutgers University Press

Pilar Blanco, Maria del, Esther Peeren. 2013. The Spectralities Reader: Ghosts and Haunting in Contemporary Cultural Theory. London: Bloomsbury

In addition, the reading list individually adjusted to the research methods relevant to the field covered by students’ dissertations.

Zakres tematów: (tylko po angielsku)

Introduction: learning outcomes, assessment criteria, requirements

Guidelines, stylesheet, code of conduct (plagiarism)

MA topic presentations and discussion

MA outlines and bibliographies - individual meetings

First pages of MA theses - individual meetings

Metody dydaktyczne: (tylko po angielsku)

seminar discussion

presentation

individual tutorial meetings

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

- MA topic presentation - W1-2, U1, U2, U3, K1

- MA research problem, outline, bibliography - W1-2, U1, U2, U3, K1

- the draft version of 7-8 pages of MA thesis - W1-2, U1, U2, U3, K1

Assessment criteria:

The final grade consists of the mark for:

- MA topic presentation (30% of the final grade)

- MA research problem, outline, bibliography (40% of the final grade)

- the draft version of 7-8 pages of MA thesis (30% of the final grade)

Uwagi:

kulturoznawstwo i literaturoznawstwo - E. Lorek-Jezińska - I rok, filologia angielska s2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)