Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Podstawy pedagogiki [2403-105-PSs1] Semestr zimowy 2018/19
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pedagogiki [2403-105-PSs1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/19 [2018/19Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 397
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 30
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Iwona Murawska
Literatura:

Z. Bauman, Edukacja: wobec, wbrew i na rzecz ponowoczesności [w:] M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, t. 1, Gdańsk 2009, s. 25-53, 67-76.

M. Debesse, Etapy wychowania, Warszawa 1996.

M. Łobocki, Podstawowe środowiska wychowawcze [w:] Tegoż, Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2008, s. 297-322.

J. Nowotniak, Ukryty program wychowania [w:] M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, t. 3, Gdańsk 2007, s. 181-206.

W. Okoń, Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2007.

T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1-7, Warszawa 2003-2008.

W. Pomykało, Encyklopedia pedagogiczna, Warszawa 1996.

B. Śliwerski, B. Milerski (red.) Pedagogika. Leksykon PWN, Warszawa 2000.

K. Rubacha, Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, Warszawa 2003, s. 21-33.

K. Rubacha, Wstęp [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, Warszawa 2003, s. 18-20.

R. Schulz, Czy pedagogika ma swoje wielkie pytania [w:] Tegoż, Szkice z pedagogiki ogólnej, Toruń 2016, s. 56-66.

R. Schulz, Pedagogika jako logos edukacji [w:] Tegoż, Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 1: Perspektywy światopoglądowe w wychowaniu, Toruń , s. 35-41,

H. Solarczyk-Szwec, Uczenie się przez całe życie jako metakompetencja [w:] J. Grzesiak (red.), Ewaluacja poprawy jakości kształcenie, Kalisz-Konin, 2014, s. 93-101.

B. Śliwerski, Wychowanie. Pojęcia – znaczenia – dylematy [w:] M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, t. 1, Gdańsk 2009, s. 25-53, 67-76.

L. Zarzecki, Dziedziny wychowania [w:] Tegoż, Teoretyczne podstawy wychowania. Teoria i praktyka w zarysie, Zielona Góra 2012, s. 113-143.

Zakres tematów:

Zakres tematów:

Wprowadzenie w świat pedagogiki. Podstawowe pojęcia i zagadnienia

Pedagogika jako nauka.

- przedmiot pedagogiki,

- język pedagogiki,

- subdyscypliny pedagogiki,

- nauki pomocnicze pedagogiki

Wychowanie

- istota wychowania

- cele i treści wychowania

- dziedziny wychowania

- środowiska wychowawcze

- krytyka wychowania

- ukryty program wychowania

Etapy wychowania

- dzieciństwo

- okres dorastania

- dorosłość

(Samo)wychowanie jako proces całożyciowy

Metody dydaktyczne:

Wykład, pogadanka, metoda problemowa

Metody i kryteria oceniania:

Obecność

Aktywność

Kolokwium

Uwagi:

pedagogika specjalna I r. I stopnia - st. stacj.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)