Podstawy pedagogiki [2403-105-PSs1]
Semestr zimowy 2018/19
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki [2403-105-PSs1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/19 [2018/19Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co druga środa (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 397 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 30 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Iwona Murawska |
Literatura: |
Z. Bauman, Edukacja: wobec, wbrew i na rzecz ponowoczesności [w:] M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, t. 1, Gdańsk 2009, s. 25-53, 67-76. M. Debesse, Etapy wychowania, Warszawa 1996. M. Łobocki, Podstawowe środowiska wychowawcze [w:] Tegoż, Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2008, s. 297-322. J. Nowotniak, Ukryty program wychowania [w:] M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, t. 3, Gdańsk 2007, s. 181-206. W. Okoń, Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2007. T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1-7, Warszawa 2003-2008. W. Pomykało, Encyklopedia pedagogiczna, Warszawa 1996. B. Śliwerski, B. Milerski (red.) Pedagogika. Leksykon PWN, Warszawa 2000. K. Rubacha, Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, Warszawa 2003, s. 21-33. K. Rubacha, Wstęp [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, Warszawa 2003, s. 18-20. R. Schulz, Czy pedagogika ma swoje wielkie pytania [w:] Tegoż, Szkice z pedagogiki ogólnej, Toruń 2016, s. 56-66. R. Schulz, Pedagogika jako logos edukacji [w:] Tegoż, Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 1: Perspektywy światopoglądowe w wychowaniu, Toruń , s. 35-41, H. Solarczyk-Szwec, Uczenie się przez całe życie jako metakompetencja [w:] J. Grzesiak (red.), Ewaluacja poprawy jakości kształcenie, Kalisz-Konin, 2014, s. 93-101. B. Śliwerski, Wychowanie. Pojęcia – znaczenia – dylematy [w:] M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, t. 1, Gdańsk 2009, s. 25-53, 67-76. L. Zarzecki, Dziedziny wychowania [w:] Tegoż, Teoretyczne podstawy wychowania. Teoria i praktyka w zarysie, Zielona Góra 2012, s. 113-143. |
Zakres tematów: |
Zakres tematów: Wprowadzenie w świat pedagogiki. Podstawowe pojęcia i zagadnienia Pedagogika jako nauka. - przedmiot pedagogiki, - język pedagogiki, - subdyscypliny pedagogiki, - nauki pomocnicze pedagogiki Wychowanie - istota wychowania - cele i treści wychowania - dziedziny wychowania - środowiska wychowawcze - krytyka wychowania - ukryty program wychowania Etapy wychowania - dzieciństwo - okres dorastania - dorosłość (Samo)wychowanie jako proces całożyciowy |
Metody dydaktyczne: |
Wykład, pogadanka, metoda problemowa |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność Aktywność Kolokwium |
Uwagi: |
pedagogika specjalna I r. I stopnia - st. stacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.