Metody analizy danych jakościowych [2403-PE-121-s2]
Semestr letni 2018/19
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody analizy danych jakościowych [2403-PE-121-s2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/19 [2018/19L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 16:45 - 18:15
sala 388 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dagna Dejna |
Literatura: |
Charmaz K. (2010). Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Hensel P., Glinka B. (2012). Teoria ugruntowana, w: Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie (s. 89-113). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Konecki K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP Krzychała S. (2010). Metoda dokumentarna jako teoria i praktyka badań edukacyjnych, w: H. Kędzierska (red.), Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych (s. 11-29). Olsztyn: Wydawnictwo UWM Kubinowski D. (2011). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia-metodyka-ewaluacja. Lublin Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Miles M., Huberman A. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana Rapley T. (2010). Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: WaiP Silwerman D. (2007). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: wydawnictwo Naukowe PWN Wilińska M. (2010). Krytyczna Analiza Dyskursu w praktyce: ageizm w polskich mediach, w: H. Kędzierska (red.), Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych (s. 57-81). Olsztyn: Wydawnictwo UWM „Przegląd Socjologii Jakościowej” http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/index_pl.php http://krzysztofkonecki.prv.pl/ |
Zakres tematów: |
1. Analiza zgromadzonego materiału badawczego o charakterze jakościowym (transkrypcje wywiadów, dane z obserwacji, przeszukiwania źródeł wtórnych). 2. Procedury teorii ugruntowanej: a) redukcja danych, b) reprezentacja c) weryfikacja teorii. 3. Analiza treści, analiza narracji 4. Interpretacja danych w odniesieniu do teorii naukowych osadzonych głównie w paradygmacie interpretatywnym. |
Metody dydaktyczne: |
praca w terenie, praca z materiałami empirycznymi, dyskusja, analiza literatury przedmiotu, praca w grupie |
Uwagi: |
I rok pedagogika, II stopnia, st. stacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.