Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Gry i zabawy logopedyczne [2403-PE-209-Ls2] Semestr letni 2018/19
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Gry i zabawy logopedyczne [2403-PE-209-Ls2]
Zajęcia: Semestr letni 2018/19 [2018/19L] (zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 396
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marta Giziewska
Literatura:

Antos D.,Demmel G., Styczek I.: Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy. Warszawa 1967

Balejko A.: Jak usuwać wady wymowy. Białystok 1991.

Billewicz G.: Ćwiczenia dykcyjne dla dzieci przedszkolnych i szkolnych, Kraków 1998.

Błeszyński J.: Ułatwiona komunikacja, Dziecko Autystyczne Bochniarz A.: Ogólne wskazania do pracy logopedycznej z upośledzonymi

umysłowo, Szkoła Specjalna 1990, nr 4, str. 250-254.

Bury-Kamińska M.: Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych, Kraków 2019.

Chmielewska E.: Zabawy logopedyczne i nie tylko. Poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kielce 1996

Dembińska M.: Domowe zabawy logopedyczne, Warszawa 1994

Demelowa G.: Elementy logopedii, Warszawa 1987

Franczyk A., Krajewska K.: Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju, Kraków 2003.

Góral-Półrola J.: Chcę mówić poprawnie. Ćwiczenia do terapii logopedycznej, Kielce 2017.

Grzelachowska H.: Ćwiczenia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Warszawa 1993

Gurba U.: Zeszyty logopedyczne. Ćwiczenia dla dzieci, Kraków 1994.

Hapońska E., Witkowska E.: Gdy moje dziecko jąka się, Gdańsk 1989

Holinger P. C. Co mówią dzieci, zanim nauczą się mówić. Media Rodzina, 2006

Kania J.T.: Szkice logopedyczne, Lublin 2001.

Komlogo Piotr Gruba: Logopedyczne zabawy, Gliwice 2011.

Krupa J., Pszczółka J.: Zabawy logopedyczne na cztery pory roku. Scenariusze do zajęć grupowych dla dzieci w wieku przedszkolnym,

Kraków 2009.

Michalak-Widera M.: Miłe uszom dźwięki. Usprawnianie narządów mowy i ćwiczenia prawidłowego wymawiania głosek, Katowice 2007.

Michalak-Widera M.: Zaczynam mówić. Program rozwijający mowę dzieci najmłodszych z problemami w mówieniu, Katowice 2007.

Minczakiewicz E.: Logopedia. Wybrane zagadnienia z materiałami do ćwiczeń, Kraków 1992.

Minczakiewicz E.: Mowa, rozwój, zaburzenia, terapia, Kraków 1997.

Olszewska A.: Wymów się! Ćwiczenia dla osób z afazją, niepełnosprawnością intelektualną i trudnościami w komunikacji językowej,

Kraków 2019.

Rodak H.: Materiały pomocnicze do ćwiczeń z techniki i wyrazistości wymowy, Warszawa 1992

Rodak H.: Nawrocka D.: Od obrazka do słowa. Poradnik dla pedagogów, logopedów i rodziców dzieci z trudnościami w porozumiewaniu

się, Warszawa 1993/1994

Szeląg M.: Logopedyczne kółko i krzyżyk. Gry i zabawy logopedyczne do utrwalania poprawnej wymowy głoski „r”, Łódź 2014.

Szuman W.: Zabawy z najmłodszymi dziećmi, Warszawa 1991

Szumanówna W.: Rysowane wierszyki. Zabawy osób dorosłych z najmłodszymi dziećmi, Warszawa 1991

Toczyska B.: Kama makama ma ! (wprawki dykcyjne), Gdańsk 1992

Wiśniewska B.: Terapia zaburzeń mowy: materiały pomocnicze do pracy z dziećmi starszymi i dorosłymi, Warszawa 2006

Zakres tematów:

Na zajęciach są omawiane zagadnienia, takie jak: rola gier i zabaw w terapii logopedycznej, gry i zabawy logopedyczne jako metoda

oddziaływania terapeutycznego i profilaktycznego, metodyka gier i zabaw logopedycznych. Studenci uczą się efektywnego zastosowania

ćwiczeń logopedycznych oraz zabaw słownych, słuchowych, ruchowych w terapii zaburzeń mowy i komunikacji, a także w celach

profilaktycznych i stymulacji prawidłowego rozwoju mowy. Opracowują programy terapii indywidualnej i grupowej, biorąc pod uwagę rodzaj

i stopień zaburzenia

Metody dydaktyczne:

- opowiadanie

- pogadanka

- wykład konwersatoryjny

Metody i kryteria oceniania:

Czynny udział i przygotowanie do każdych zajęć. Udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych. Opracowanie i prezentacja projektu.

Uwagi:

pedagogika II rok, II stopnia, st. stacj. - logopedia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)