Gry i zabawy logopedyczne [2403-PE-209-Ls2]
Semestr letni 2018/19
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Gry i zabawy logopedyczne [2403-PE-209-Ls2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/19 [2018/19L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 396 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marta Giziewska |
Literatura: |
Antos D.,Demmel G., Styczek I.: Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy. Warszawa 1967 Balejko A.: Jak usuwać wady wymowy. Białystok 1991. Billewicz G.: Ćwiczenia dykcyjne dla dzieci przedszkolnych i szkolnych, Kraków 1998. Błeszyński J.: Ułatwiona komunikacja, Dziecko Autystyczne Bochniarz A.: Ogólne wskazania do pracy logopedycznej z upośledzonymi umysłowo, Szkoła Specjalna 1990, nr 4, str. 250-254. Bury-Kamińska M.: Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych, Kraków 2019. Chmielewska E.: Zabawy logopedyczne i nie tylko. Poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kielce 1996 Dembińska M.: Domowe zabawy logopedyczne, Warszawa 1994 Demelowa G.: Elementy logopedii, Warszawa 1987 Franczyk A., Krajewska K.: Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju, Kraków 2003. Góral-Półrola J.: Chcę mówić poprawnie. Ćwiczenia do terapii logopedycznej, Kielce 2017. Grzelachowska H.: Ćwiczenia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Warszawa 1993 Gurba U.: Zeszyty logopedyczne. Ćwiczenia dla dzieci, Kraków 1994. Hapońska E., Witkowska E.: Gdy moje dziecko jąka się, Gdańsk 1989 Holinger P. C. Co mówią dzieci, zanim nauczą się mówić. Media Rodzina, 2006 Kania J.T.: Szkice logopedyczne, Lublin 2001. Komlogo Piotr Gruba: Logopedyczne zabawy, Gliwice 2011. Krupa J., Pszczółka J.: Zabawy logopedyczne na cztery pory roku. Scenariusze do zajęć grupowych dla dzieci w wieku przedszkolnym, Kraków 2009. Michalak-Widera M.: Miłe uszom dźwięki. Usprawnianie narządów mowy i ćwiczenia prawidłowego wymawiania głosek, Katowice 2007. Michalak-Widera M.: Zaczynam mówić. Program rozwijający mowę dzieci najmłodszych z problemami w mówieniu, Katowice 2007. Minczakiewicz E.: Logopedia. Wybrane zagadnienia z materiałami do ćwiczeń, Kraków 1992. Minczakiewicz E.: Mowa, rozwój, zaburzenia, terapia, Kraków 1997. Olszewska A.: Wymów się! Ćwiczenia dla osób z afazją, niepełnosprawnością intelektualną i trudnościami w komunikacji językowej, Kraków 2019. Rodak H.: Materiały pomocnicze do ćwiczeń z techniki i wyrazistości wymowy, Warszawa 1992 Rodak H.: Nawrocka D.: Od obrazka do słowa. Poradnik dla pedagogów, logopedów i rodziców dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się, Warszawa 1993/1994 Szeląg M.: Logopedyczne kółko i krzyżyk. Gry i zabawy logopedyczne do utrwalania poprawnej wymowy głoski „r”, Łódź 2014. Szuman W.: Zabawy z najmłodszymi dziećmi, Warszawa 1991 Szumanówna W.: Rysowane wierszyki. Zabawy osób dorosłych z najmłodszymi dziećmi, Warszawa 1991 Toczyska B.: Kama makama ma ! (wprawki dykcyjne), Gdańsk 1992 Wiśniewska B.: Terapia zaburzeń mowy: materiały pomocnicze do pracy z dziećmi starszymi i dorosłymi, Warszawa 2006 |
Zakres tematów: |
Na zajęciach są omawiane zagadnienia, takie jak: rola gier i zabaw w terapii logopedycznej, gry i zabawy logopedyczne jako metoda oddziaływania terapeutycznego i profilaktycznego, metodyka gier i zabaw logopedycznych. Studenci uczą się efektywnego zastosowania ćwiczeń logopedycznych oraz zabaw słownych, słuchowych, ruchowych w terapii zaburzeń mowy i komunikacji, a także w celach profilaktycznych i stymulacji prawidłowego rozwoju mowy. Opracowują programy terapii indywidualnej i grupowej, biorąc pod uwagę rodzaj i stopień zaburzenia |
Metody dydaktyczne: |
- opowiadanie - pogadanka - wykład konwersatoryjny |
Metody i kryteria oceniania: |
Czynny udział i przygotowanie do każdych zajęć. Udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych. Opracowanie i prezentacja projektu. |
Uwagi: |
pedagogika II rok, II stopnia, st. stacj. - logopedia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.