Psychoterapia w praktyce położnej: Muzykoterapia [1800-PO2-M-N2]
Rok akademicki 2018/19
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychoterapia w praktyce położnej: Muzykoterapia [1800-PO2-M-N2] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2018/19 [2018/19]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 34 |
Limit miejsc: | 34 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Michalina Radzińska |
Strona domowa grupy: | http://www.cm.umk.pl |
Literatura: |
Literatura podstawowa przedmiotu muzykoterapia (wybór literatury: dr hab. Wojciech Pospiech, prof. UMK) M. Kronenberger „Wykorzystanie technik aktywnych i receptywnych w profilaktyce stresu” B. Brutt „Bajki, które leczą” P. Dennison, G. Dennison „Gimnastyka mózgu” M. Rzewuska „Leczenie zaburzeń psychicznych” E. M.Hallowell, J. Ratey „W świecie ADHD - nadpobudliwość psychoruchowa z zaburzeniami uwagi u dzieci i dorosłych” Myra Cooper, G. Todd, A. Wells „Bulimia - program terapii” R. Skynner, J. Cleese „Żyć w tym świecie i przetrwać” P. Cylulko „Tyflomuzykoterapia dzieci” K. Kukielczyńska-Krawczyk „Muzykoterapia na oddziale leczenia nerwic” S. Munro, B. Mount “Music therapy in palliative care” S. Sidorowicz „Słowo o zakładzie muzykoterapii Akademii Muzycznej Wrocław” B. Szulc „Kulturoterapia, Wykorzystanie sztuki i działalności kulturalno-oświatowej w lecznictwie” S. Weber „Am ende eines Lebensweges; Musiktherapie im Palliativbereich“ |
Zakres tematów: |
Zakres tematów wykładów: -historiografia muzykoterapii w Polsce, -muzykoterapia w świecie-kluczowi metodolodzy, -wpływ muzykoterapii na organizm ludzki-psychosomatyczny, psychomotoryczny, -muzykoterapia aktywna i receptywna oraz indywidualna i grupowa, -konstrukcyjne i destrukcyjne elementy w muzyce, -cechy dźwięku, harmonii, rytmu, instrumentacji głosowej i instrumentu oraz kompozycji służące aspektom terapeutycznym, -akustyka i wielkość pomieszczeń sprzymierzeńcem i przeciwnikiem leczenia muzyką, -muzyka poważna w służbie muzykoterapii (średniowiecze, barok, romantyzm, muzyka współczesna), -muzyka rozrywkowa jako środek muzykoterapeutyczny, -śpiewanie amatorskie elementem muzykoterapii (chóry, zespoły wokalne), -tworzenie programów muzykoterapeutycznych dla różnych grup zdrowych i chorych (techniki tworzenia programu muzykoterapeutycznego), -wpływ na zdrowie psychiczne człowieka, -muzykoterapia dla dzieci -muzykoterapia jako relaksacja, współleczenie i leczenie, |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne wykłady: Metoda asymilacji wiedzy przez przyswajanie treści zawartych w wykładzie oraz metoda aktywizująca oparta na obserwacji (pokaz wokalny, odsłuchiwanie). |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowym kryterium oceny studenta jest wykonanie programu muzykoterapeutycznego, zaliczenie bez oceny. |
Uwagi: |
1 grupa wykładowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.