Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Realizacje interdyscyplinarne w przestrzeni artystycznej [1401-RinAty-4Z-sm-SJ] Semestr zimowy 2018/19
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Realizacje interdyscyplinarne w przestrzeni artystycznej [1401-RinAty-4Z-sm-SJ]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/19 [2018/19Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 10:15 - 11:45
sala 4
Wydział Sztuk Pięknych - Instytut Artystyczny (Mickiewicza 121) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marian Stępak
Strona domowa grupy: http://zpi.umk
Literatura:

Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z szeroko pojętych działań interdyscyplinarnych, szczególnie odnoszące się do najważniejszych imprez i wystaw sztuki, takie jak: Documenta w Kassel, Biennale w Wenecji oraz wystaw w ważnych centrach sztuki w kraju i na świecie. Filmy wideo i telewizyjne programy o sztuce, programy z zakresu plastycznych, fizycznych i filozoficznych, aspektów tworzenia iluzji przestrzeni w sztukach, wizualnych (plastyka, fotografia, film, telewizja, sztuka komputerowa). Uczestnictwo w wystawach i prezentacjach sztuk plastycznych. Poszerzenie literatury zalecanej z II i III roku studiów z przedmiotu działania interdyscyplinarne:

1. A. Kępińska – Energie sztuki, WP Warszawa, 1990;

2. B. Kowalska – Sztuka w poszukiwaniu mediów, WP Warszawa, 1985;

3. J. Bogucki – Pop - ezo - sacrum, Pallotinum, Warszawa, 18982;

4. G. Dziamski – Szkice o nowej sztuce, MAW, Warszawa, 184;

5. M. Giżycki – Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej

połowy XX wieku, słowo/obraz/terytoria, Gdańsk, 2003;

6. 6. S. Ferrari – Sztuka XX wieku, Warszawa 1999;

7. B. Kowalska – Sztuka w poszukiwaniu mediów, WP, Warszawa, 1985;

8. T. Pawłowski – Happening, Warszawa, 1982;

9. Z. Warpechowski – Podręcznik, CSW, Warszawa, 1990;

10. G. Dziamski, H. Gajewski, J.S. Wojciechowski – Performance, MAW, Warszawa,

1984;

11. L. Brogowski – Sztuka w obliczu przemian, WSiP, Warszawa, 1990;

12. J. Ludwiński – Epoka błękitu, Otwarta Pracownia, Kraków, 2003;

13. J. Ludwiński - Sztuka w epoce postkonstruktywistycznej i inne teksty, ASP Poznań,

BWA Wrocław;

14. Sacrum i sztuka - materiały z konferencji KUL (oprac. N. Cieślińka), Znak,1989;

15. M. Smolińska - Puls sztuki, Galeria Arsenał, Poznań 2010.

Zakres tematów:

Semestr siódmy:

1. Gabinet odnowy – odniesienie się do zjawiska gabinetów odnowy biologicznej przetransponowane na odautorskie środki wyrazu. Aranżacja przestrzeni zamkniętej typu environment;

2. Ostatnia wieczerza – odniesienie się do wydarzenia biblijnego lub nawiązanie do wybranego dzieła z epoki Renesansu. Realizacja o charakterze performatywnym galerii jako projekt indywidualny lub udział w imprezie artystycznej odnoszącej się do performance.

Semestr ósmy:

1. Stan wyjątkowy – odniesienie się do zjawiska lub sytuacji geopolitycznej lub w odniesieniu do żywiołów natury. Rozbudowana realizacja wideo, animacja lun krótki film fabularny lub dokumentalny; Genesis – performance lub obiekt artystyczny.

2. Postoje pamięci – nawiązanie do zjawisk zauważonych, na które student zwrócił szczególną uwagę w swoim otoczeniu lub w czasie podróży. Realizacje wideo lub fotografie (zestaw cyklu prac).

Metody dydaktyczne:

• praca w grupach pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędnego w odniesieniu do charakteru przedmiotu;

• zadania realizowane są w Pracowni Interdyscyplinarnej i w miejscu zamieszkania studenta, ze względu na zbyt małą ilość godzin kontaktowych przewidzianych w programie ramowym;

• realizacja zadań przewidzianych w programie odbywa się indywidualnie, poza zatwierdzonymi przez prowadzącego zajęcia wyjątkami, jeżeli nakład pracy przy pracy jest wymaga dużego nakładu pracy lub do jego przeprowadzenia wymagany jest udział więcej niż jedna osoba;

• przedstawienie zadań do realizacji przez studentów w danym semestrze roku akademickiego;

• każde nowe zadanie poprzedzone pokazem materiału ilustracyjnego i dyskusją ze studentami na dany temat;

• studenci zobowiązani są do przedstawienia szkiców i projektów koncepcyjnych, odnoszących się do konkretnych zadań, po czym odbywa się dyskusja na ten temat;

• w razie konieczności dokonania korekty lub konieczności zmiany koncepcji student zobowiązany jest do modyfikacji pomysłu lub przedstawienia nowej koncepcji;

• po zatwierdzeniu projektów wykonanie jednostkowych prac do przedstawienia na zaliczenie;

• na zakończenie semestru przegląd, omówienie i ocena wszystkich powstałych prac.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawowymi metodami pracy w trakcie zajęć z przedmiotu Realizacje interdyscyplinarne są:

• zaprezentowanie tematów do zaliczenia w semestrze i omówienie literatury obowiązkowej, obejrzenie i omówienie wystawy najlepszych prac z poprzedniego roku akademickiego, szczególnie tych, które powstały na zajęciach z realizacji lub działań interdyscyplinarnych i ich omówienie A2_W08;

• pokazy realizacji uznanych artystów i ich omówienie, jako inspiracje do zadanych tematów (prezentacje w ciągu pierwszych dziesięciu tygodni zajęć dydaktycznych) A2_W08, A2_U13;

• praca nad indywidualnymi koncepcjami w Pracowni Interdyscyplinarnej podczas zajęć oraz w miejscach zamieszkania studentów A2_K03, A2_W10, H2A_W06;

• w trakcie trwania całego roku akademickiego studenci mają możliwość przeglądania i czytania czasopism, katalogów i albumów z zakresu sztuki współczesnej z archiwum prywatnego wykładowcy. Taka metoda ma ułatwić w podejmowaniu decyzji studentów, odnoszących się do własnych projektów A2_W08, A2_K03;

• indywidualne omówienie, dyskusja i krytyczna analiza przedstawionych do realizacji projektów na zadane tematy A2_K05;

• zaliczenie kolejnego semestru i całego roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty finalne, będące odpowiedziami na określone szczegółowo tematy w planach semestralnych A2_U11.

Kryteria oceniania:

• jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei A2_U12, A2_K03, A2_U16;

• umiejętności warsztatowe w odniesieniu do interdyscyplinaryzmu, właściwe użycie materiałów i technik, adekwatność zastosowania dyscypliny i techniki oraz nakład pracy A2_U15, A2_K03;

• poziom artystyczny jako ogólny wyraz finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania A2_U14, A2_U16;

• obecność i aktywność na zajęciach H2A_K02, S2A_K02;

• ocena wykładowcy odnosząca się do kształtowania się świadomości twórczej studenta A2_U11, A2_K03.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)