Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Działania interdyscyplinarne [1401-DIN-3L-sm-SJ] Semestr letni 2018/19
Pracownia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Działania interdyscyplinarne [1401-DIN-3L-sm-SJ]
Zajęcia: Semestr letni 2018/19 [2018/19L] (zakończony)
Pracownia [PRC], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:00 - 10:30
sala 13
Wydział Sztuk Pięknych - Instytut Artystyczny (Mickiewicza 121) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Kola
Strona domowa grupy: http://zpi.umk
Literatura:

Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z szeroko pojętych działań interdyscyplinarnych, szczególnie odnoszące się do najważniejszych imprez i wystaw sztuki, takie jak: Documenta w Kassel, Biennale w Wenecji oraz wystaw w ważnych centrach sztuki w kraju i na świecie. Filmy wideo i telewizyjne programy o sztuce, programy z zakresu plastycznych, fizycznych i filozoficznych, aspektów tworzenia iluzji przestrzeni w sztukach, wizualnych (plastyka, fotografia, film, telewizja, sztuka komputerowa). Uczestnictwo w wystawach i prezentacjach sztuk plastycznych.

Pozostała literatura zalecana:

1. A. Kępińska – Energie sztuki, WP Warszawa, 1990;

2. B. Kowalska – Sztuka w poszukiwaniu mediów, WP Warszawa, 1985;

3. J. Bogucki – Pop - ezo - sacrum, Pallotinum, Warszawa, 18982;

4. G. Dziamski – Szkice o nowej sztuce, MAW, Warszawa, 184;

5. M. Giżycki – Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej

połowy XX wieku, słowo/obraz/terytoria, Gdańsk, 2003;

6. 6. S. Ferrari – Sztuka XX wieku, Warszawa 1999;

7. B. Kowalska – Sztuka w poszukiwaniu mediów, WP, Warszawa, 1985;

8. T. Pawłowski – Happening, Warszawa, 1982;

9. Z. Warpechowski – Podręcznik, CSW, Warszawa, 1990;

10. G. Dziamski, H. Gajewski, J.S. Wojciechowski – Performance, MAW, Warszawa,

1984;

11. L. Brogowski – Sztuka w obliczu przemian, WSiP, Warszawa, 1990;

12. J. Ludwiński – Epoka błękitu, Otwarta Pracownia, Kraków, 2003;

1. A. Kępińska – Energie sztuki, WP Warszawa, 1990;

2. B. Kowalska – Sztuka w poszukiwaniu mediów, WP Warszawa, 1985;

3. J. Bogucki – Pop - ezo - sacrum, Pallotinum, Warszawa, 18982;

4. G. Dziamski – Szkice o nowej sztuce, MAW, Warszawa, 184;

5. M. Giżycki – Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej

połowy XX wieku, słowo/obraz/terytoria, Gdańsk, 2003;

7. 6. S. Ferrari – Sztuka XX wieku, Warszawa 1999;

7. B. Kowalska – Sztuka w poszukiwaniu mediów, WP, Warszawa, 1985;

8. T. Pawłowski – Happening, Warszawa, 1982;

9. Z. Warpechowski – Podręcznik, CSW, Warszawa, 1990;

10. G. Dziamski, H. Gajewski, J.S. Wojciechowski – Performance, MAW, Warszawa,

1984;

11. L. Brogowski – Sztuka w obliczu przemian, WSiP, Warszawa, 1990;

12. J. Ludwiński – Epoka błękitu, Otwarta Pracownia, Kraków, 2003;

13. J. Ludwiński - Sztuka w epoce postkonstruktywistycznej i inne teksty, ASP Poznań,

BWA Wrocław;

14. Sacrum i sztuka - materiały z konferencji KUL (oprac. N. Cieślińka), Znak,1989;

15. M. Smolińska - Puls sztuki, Galeria Arsenał, Poznań 2010.

Podstawowymi metodami pracy w trakcie zajęć z przedmiotu Działania interdyscyplinarne są:

• zaprezentowanie tematów do zaliczenia w semestrze i omówienie literatury obowiązkowej, obejrzenie i omówienie wystawy najlepszych prac z poprzedniego roku akademickiego powstałych podczas zajęć struktury wizualne i ich omówienie A2_W08, A2_U16 ;

• pokazy realizacji uznanych artystów i ich omówienie, jako inspiracje do zadanych tematów (prezentacje w ciągu pierwszych dziesięciu tygodni zajęć dydaktycznych) A2_W08, A2_U13;

• praca nad indywidualnymi koncepcjami w Pracowni Interdyscyplinarnej podczas zajęć oraz w miejscach zamieszkania studentów A2_K03, A2_W10, H2A_W06;

• w trakcie trwania całego roku akademickiego studenci mają możliwość przeglądania i czytania czasopism, katalogów i albumów z zakresu sztuki współczesnej z archiwum prywatnego wykładowcy. Taka metoda ma ułatwić w podejmowaniu decyzji studentów, odnoszących się do własnych projektów A2_W08, A2_K03;

• indywidualne omówienie, dyskusja i krytyczna analiza przedstawionych do realizacji projektów na zadane tematy A2_K05, A2_U16;

• zaliczenie kolejnego semestru i całego roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty finalne, będące odpowiedziami na określone szczegółowo tematy w planach semestralnych A2_U11, A2_W10, H2A_W06.

Kryteria oceniania:

• jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei A2_U12, A2_K03, A2_U16 ;

• jakość i biegłość techniczna, umiejętności manualne, właściwe użycie materiałów i technik, staranność warsztatu oraz nakład pracy A2_U15; A2_W12, A2_W08;

• jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania A2_U14 ;

• obecność i aktywność na zajęciach H2A_K02, S2A_K02 ;

• progres w odniesieniu oceny kształtowania się świadomości twórczej A2_U12, A2_K05.

Zakres tematów:

1. Obiekt, instalacja z wykorzystaniem motywu lustra.

2. Transit - obiekt, instalacja, video, fotografia, itp.

3. Światło/cień – obiekt, instalacja, video, fotografia.

Metody dydaktyczne:

• praca w grupach pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędnego w odniesieniu do charakteru przedmiotu;

• zadania realizowane są w Pracowni Interdyscyplinarnej i w miejscu zamieszkania studenta, ze względu na zbyt małą ilość godzin kontaktowych przewidzianych w programie ramowym;

• realizacja zadań przewidzianych w programie odbywa się indywidualnie, poza zatwierdzonymi przez prowadzącego zajęcia wyjątkami, jeżeli nakład pracy przy pracy jest wymaga dużego nakładu pracy lub do jego przeprowadzenia wymagany jest udział więcej niż jedna osoba;

• przedstawienie zadań do realizacji przez studentów w danym semestrze roku akademickiego;

• każde nowe zadanie poprzedzone pokazem materiału ilustracyjnego i dyskusją ze studentami na dany temat;

• studenci zobowiązani są do przedstawienia szkiców i projektów koncepcyjnych, odnoszących się do konkretnych zadań, po czym odbywa się dyskusja na ten temat;

• w razie konieczności dokonania korekty lub konieczności zmiany koncepcji student zobowiązany jest do modyfikacji pomysłu lub przedstawienia nowej koncepcji;

• po zatwierdzeniu projektów wykonanie jednostkowych prac do przedstawienia na zaliczenie;

• na zakończenie semestru przegląd, omówienie i ocena wszystkich powstałych prac

Metody i kryteria oceniania:

Podstawowymi metodami pracy w trakcie zajęć z przedmiotu działania interdyscyplinarne są:

• zaprezentowanie tematów do zaliczenia w semestrze i omówienie literatury obowiązkowej, zapoznanie się i omówienie wystawy najlepszych prac z poprzedniego roku akademickiego powstałych podczas zajęć, szczególnie w odniesieniu do przedmiotu działania interdyscyplinarne i ich omówienie A2_W08. A2_U16;

• pokazy realizacji uznanych artystów i ich omówienie, jako inspiracje do zadanych tematów (prezentacje w ciągu pierwszych dziesięciu tygodni zajęć dydaktycznych) A2_W08, A2_U13 ;

• praca nad indywidualnymi koncepcjami w Pracowni Interdyscyplinarnej podczas zajęć oraz w miejscach zamieszkania studentów A2_K03. A2_W10, H2A_W06;

• w trakcie trwania całego roku akademickiego studenci mają możliwość przeglądania i czytania czasopism, katalogów i albumów z zakresu sztuki współczesnej z archiwum prywatnego wykładowcy. Taka metoda ma ułatwić w podejmowaniu decyzji studentów, odnoszących się do własnych projektów A2_W08, A2_K03 ;

• indywidualne omówienie, dyskusja i krytyczna analiza przedstawionych do realizacji projektów na zadane tematy A2_K05, A2_U16;

• zaliczenie kolejnego semestru i całego roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty finalne, będące odpowiedziami na określone szczegółowo tematy w planach semestralnych A2_U11, A2_W10, H2A_W06.

Kryteria oceniania:

• jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei A2_U11, A2_K03, A2_U16;

• jakość i biegłość techniczna, umiejętności manualne, właściwe użycie materiałów i technik, staranność warsztatu oraz nakład pracy A2_U15; A2_W12, A2_W08

• ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania A2_W10, H2A_W06; A2_U12; A2_K03;

• obecność i aktywność na zajęciach H2A_K02, S2A_K02;

• ocena w odniesieniu do kształtowania się świadomości twórczej A2_U12, A2_K05 .

Uwagi:

sp. multimedia i fotografia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)