Seminarium licencjackie [2401-K-S1-2-SEMLI1]
Semestr letni 2018/19
Seminarium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [2401-K-S1-2-SEMLI1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/19 [2018/19L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 11 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Bibianna Bałaj |
Literatura: |
APA Manual VI Wydanie American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.). Washington, DC: Author. Harasimczuk, J., Cieciuch, J., Bańko, M., Wolański, A. F., Lewicka, M., & Sosnowski, T. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Wydawnictwo Liberilibri. * podrecznik na podstawie reguł APA dostępny na stronie: http://www.zarzadzaniepubliczne.pl/download/apa-pl.pdf * opis raportu z badań: Francuz, P., Mackiewicz, R. (2005). Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo KUL. |
Zakres tematów: |
Główne obszary badawcze: wyobraźnia wizualna w kontekście zapisu i analiz ruchów oczu, rozwój językowy niemowląt i dzieci, orientacja czasowo-przestrzenna, procesy uwagowe, kontrola poznawcza, skaning wzrokowy, przetwarzanie percepcyjne, pamięć. Aktualne projekty: * Badania interakcji wzrok-komputer (Gaze Interaction) u niemowląt (LNK w ICNT) i osób z niepełnosprawnością ruchową (we współpracy z fundacją Światło) * Badania wyobrażeniowej zmiany wielkości obiektów (we współpracy z Magdą Szubielską z KUL). * Wpływ stanu dezorientacji przestrzennej na schematy ruchów oczu u ekspertów i laików (eksperymenty z wykorzystaniem eyetrackera prowadzone w symulatorze lotu w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej). |
Metody dydaktyczne: |
* Metody dydaktyczne eksponujące (pokaz, prezentacja) * Metody aktywizujące – samodzielne opracowanie wybranego tematu, konstrukcja/ dobór narzędzi i przeprowadzenie badań * Metody aktywizujące – praca dyplomowa (raport z badania) |
Metody i kryteria oceniania: |
Po I, II semestrze – zaliczenie na ocenę (Isem-plan pracy, bibliografia,projekt badania; IIsem-2 rozdziały pracy; przeprowadzone badania) Po III semestrze – ocena pracy dyplomowej (wystawiona przez opiekuna i recenzenta) http://www.hum.umk.pl/studenci/informacje-dziekanatu/procedura-ukonczenia-studiow/?fbclid=IwAR33LvR3gJM-QI7jFAuDtdyfl7WZZR0_zy_5QPoeMfnn_4N3wgrLeT_5r4k |
Uwagi: |
Seminarium dr B. Bałaj |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.