MA seminar [2510-f2ENG1S-MA]
Semestr letni 2018/19
Seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | MA seminar [2510-f2ENG1S-MA] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/19 [2018/19L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Branach-Kallas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
(tylko po angielsku) MA SEMINAR IN LITERARY AND CULTURAL STUDIES (dr hab. Anna Branach-Kallas, prof. UMK) (selected, depending on the topic of the dissertation): Julie Rivkin and Michael Ryan, “Literary Theory: An Anthology,” 1998. Bil Ashcroftl, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin, “The Postcolonial Studies Reader,” 1995. Paul Fussell, “The Great War and Modern Memory”, 1975. John McLeod, “Beginning Postcolonialism,” 2000. Cathy Caruth, “Trauma: Explorations in Memory”, 1996. T.S.Elliot, “Tradition and the Individual Talent”, 1921. Jean-Paul Sartre, “Writing, Reading, and the Public”, 1948. Italo Calvino, “Right and Wrong Political Uses of Literature”, 1986. Linda Hutcheon, “Historiografic Metafiction”, 1988 Anne Whitehead and Angela Woods, Introduction to “The Edinburgh Companion to the Critical Medical Humanities”, 2016 Gareth Williams, “Theorizing Disability”, 2001 Tess Maginess, Introduction to “Dementia and Literature”, 2018 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
(tylko po angielsku) MA SEMINAR IN LITERARY AND CULTURAL STUDIES (dr hab. Anna Branach-Kallas, prof. UMK) Potential MA dissertations might focus on literature and film analysis, historical and cultural problems, as well as issues in cultural and literary theory. Content (summer term): - How to write an MA dissertation - The design of an MA thesis - The principles of collecting and annotating bibliographical data - Plagiarism and how to avoid it - Projects (principles and presentation) - Individual tutorials |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
(tylko po angielsku) MA SEMINAR IN LITERARY AND CULTURAL STUDIES (dr hab. Anna Branach-Kallas, prof. UMK) Expository teaching methods: discussion Exploratory teaching methods: brainstorming, seminar, project work |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) MA SEMINAR IN LITERARY AND CULTURAL STUDIES (dr hab. Anna Branach-Kallas, prof. UMK) GRADED CREDIT: fail- below 60 % satisfactory- 60-69 % satisfactory plus- 70-74 % good – 75-84 % good plus- 85-89 % very good- 90 and above % ---------------------------------------------- - outlines of successive chapters (W1, W2, U1, U2) - research on the selected topic (W1, W2, U1, U2, U3) - completing the successive chapters (W1, W2, U1, U2, U3) - language and structures (U3) - corrections in accordance with the teacher’s feedback (K1, K2) - self-discipline and punctuality (K1, K2) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
A. Branach-Kallas - literaturoznawstwo - I rok, filologia angielska s2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.