Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Argumentation and Public Debate 2751-KONJA-APD
Semestr letni 2018/19
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Argumentation and Public Debate 2751-KONJA-APD
Zajęcia Semestr letni 2018/19 (2018/19L) (zakończony)
Konwersatorium (KON), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 145
Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 16
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Łukasz Dominiak
Literatura:

Michael Sandel, Justice: What's the Right Thing to Do?, New York 2009.

Zakres tematów:

Debate motions:

1. This House believes that nations should apologise for historic wrongs (Sandel, s. 208-215).

2. This House believes that military drafting should be illegal (Sandel, s. 76-90).

3. This House believes that patriotism is a virtue (Sandel, s. 228-230).

4. This House believes that immigration should be free (Sandel, s. 230-232).

5. This House believes that slavery should be legal (Sandel, s. 200-203).

6. This House believes that affirmative action (at universities) should be illegal (Sandel, s. 167-183).

7. This House believes that same-sex marriages should be legal (Sandel, s. 153-160).

8. This House believes that selling organs should be legal (Sandel, s. 70-72).

9. This House believes that we should right to the fruits of our labour (Sandel, s. 12-19, 58-79).

10. This House believes that beggars should be rejected from the streets (Sandel, s. 35-37).

11. This House believes that there is no higher and lower culture (Sandel, s. 52-57).

12. This House believes that taxation is unjustified (Sandel, s. 58-79).

13. This House believes that torture is never justified (Sandel, s. 38-41).

14. This House believes that abortion should be illegal (Sandel, s. 251-253).

15. This House believes that all goods have monetary value (Sandel, s. 41-48).

16. This House believes that necessity justifies killing innocent people (Sandel, s. 24-27, 31-33).

17. This House believes that there should be price control (Sandel, s. 3-10).

Metody dydaktyczne:

debate, discussion

Metody i kryteria oceniania:

Passing the Course

Students are supposed to take part in a debate on a given topic and argue for the proposition or for the opposition. At least two students should argue in a given debate – one for the proposition and one for the opposition. Each speech should take approximately 10-15 minutes and be spoken, though they can be supported by notes and syllabi. Each debate ends with the audience voting for the winner.

Besides taking part in the debates, students are supposed to be generally active during classes, introduce the group into a given topic on the basis of their readings, investigate the presentations, ask questions to the instructor and to the debaters, discuss the topics, judge the debaters etc.

The structure of the debate looks as follows: 1. Motion (given by the instructor). 2. Argument for the proposition. 3. Argument for the opposition. 4. Questions between debaters and from the audience. 5. Voting for the winner.

Uwagi:

Dr Ł. Dominiak - konw j. ang. (2x30h) - WPiSM - stacjonarne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.