Podstawy marketingu [1152-12-L11-PodMark]
Semestr zimowy 2018/19
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy marketingu [1152-12-L11-PodMark] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/19 [2018/19Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 36 |
Limit miejsc: | 37 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Paweł Brzustewicz |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011. L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002. Literatura uzupełniająca: E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004. Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.). |
Zakres tematów: |
1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa – warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1, W2) 2. Otoczenie organizacji i jej potencjał (Pojęcie otoczenia. Makrootoczenie a mikrootoczenie. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał firmy. Analiza potencjału firmy. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Wytyczne z analizy SWOT) (W3, U1) 3. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych (W4) 4. Segmentacja konsumentów (Pojęcie segmentacji. Kryteria segmentacji. Cechy poprawnie wyodrębnionych segmentów) (W5) 5. Podstawowe elementy marketingu- mix (W6, U2,): - produkt (klasyfikacja produktów; marka produktu; cykl życia produktu; strategie produktowe); - cena (metody ustalania ceny na produkty; dyskonto cenowe); - dystrybucja (dystrybucja intensywna, selektywna i wyłączna; rodzaje kanałów dystrybucyjnych); - promocja (główne rodzaje działań promocyjnych; zalety i ograniczenia ich wykorzystania w obszarze komunikacji organizacji z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami). |
Metody dydaktyczne: |
studium przypadku, giełda pomysłów, pogadanka, analiza SWOT |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia są wyniki uzyskane przez studentów z: kolokwiów oraz zadań praktycznych wykonywanych w trakcie zajęć (indywidualnie lub grupowo). W ocenie końcowej z ćwiczeń uwzględnia się także aktywność oraz systematyczne przygotowywanie się studenta do zajęć. Weryfikacja efektów kształcenia: W1 - kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++ W2 - kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++ W3 - zadania praktyczne +++, kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++ W4 - kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++ W5 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ W6 - zadania praktyczne +++, kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++ U1 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ U2 – zadania praktyczne +++, kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++ Skala ocen: bdb: 90%-100% db+: 80%-90% db: 70%-80% dst+: 65%-70% dst: 60%-65% ndst: 0%-60% |
Uwagi: |
nst, Logistyka, 1 rok I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.