Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Podstawy marketingu [1152-12-L11-PodMark] Semestr zimowy 2018/19
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy marketingu [1152-12-L11-PodMark]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/19 [2018/19Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 36
Limit miejsc: 37
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Paweł Brzustewicz
Literatura:

Literatura podstawowa:

Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011.

L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002.

Literatura uzupełniająca:

E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004.

Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.).

Zakres tematów:

1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa – warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1, W2)

2. Otoczenie organizacji i jej potencjał (Pojęcie otoczenia. Makrootoczenie a mikrootoczenie. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał firmy. Analiza potencjału firmy. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Wytyczne z analizy SWOT) (W3, U1)

3. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych (W4)

4. Segmentacja konsumentów (Pojęcie segmentacji. Kryteria segmentacji. Cechy poprawnie wyodrębnionych segmentów) (W5)

5. Podstawowe elementy marketingu- mix (W6, U2,):

- produkt (klasyfikacja produktów; marka produktu; cykl życia produktu; strategie produktowe);

- cena (metody ustalania ceny na produkty; dyskonto cenowe);

- dystrybucja (dystrybucja intensywna, selektywna i wyłączna; rodzaje kanałów dystrybucyjnych);

- promocja (główne rodzaje działań promocyjnych; zalety i ograniczenia ich wykorzystania w obszarze komunikacji organizacji z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami).

Metody dydaktyczne:

studium przypadku, giełda pomysłów, pogadanka, analiza SWOT

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia są wyniki uzyskane przez studentów z: kolokwiów oraz zadań praktycznych wykonywanych w trakcie zajęć (indywidualnie lub grupowo). W ocenie końcowej z ćwiczeń uwzględnia się także aktywność oraz systematyczne przygotowywanie się studenta do zajęć.

Weryfikacja efektów kształcenia:

W1 - kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++

W2 - kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++

W3 - zadania praktyczne +++, kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++

W4 - kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++

W5 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++

W6 - zadania praktyczne +++, kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++

U1 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++

U2 – zadania praktyczne +++, kolokwium +++, aktywność na zajęciach +++

Skala ocen:

bdb: 90%-100%

db+: 80%-90%

db: 70%-80%

dst+: 65%-70%

dst: 60%-65%

ndst: 0%-60%

Uwagi:

nst, Logistyka, 1 rok I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)