Metody badań medioznawczych [2051-DZ-S2-1-MBM]
Semestr zimowy 2018/19
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody badań medioznawczych [2051-DZ-S2-1-MBM] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/19 [2018/19Z]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Aleksandra Seklecka |
Literatura: |
E. Babbie. 2007. Badania społeczne w praktyce, Warszawa: PWN. R. Bäcker et.al. 2016. Metodologia badań politologicznych. Warszawa: PTNP. J.W. Creswell. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody, jakościowe, ilościowe, mieszane. Kraków: Wyd. UJ. U. Flick. 2012. Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: PWN. D. Silvermann. 2008. Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: PWN. D. Silverman. 2008. Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: PWN. L. Taylor, A. Willis. 2006. Medioznawstwo. Teksty, instytucje, odbiorcy. Kraków: Wyd. UJ. R.D. Wimmer, J. R. Dominick. 2006. Mass media. Metody badań. Kraków: Wyd. UJ. M. Lisowska-Magdziarz. 2006. Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Kraków: Wyd. UJ. G. Rose. 2010. Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa: PWN. M. Lisowska-Magdziarz. 2004. Analiza zawartości mediów. Kraków: Wyd. UJ. S. Kvale. 2010. Prowadzenie wywiadów. Warszawa: PWN. J. Wasilewski. 2012. Opowieści o Polsce. Retoryka narracji. Warszawa: Headmade. |
Zakres tematów: |
1.Zajęcia organizacyjne. Badania medioznawcze – przegląd paradygmatów i teorii 2. Etapy procesu badawczego 3-5. Badania tekstu – ilościowa analiza treści, analiza semiotyczna, analiza dyskursu, analiza narracyjna, analiza konwersacyjna 6-8. Badanie widowni – badania sondażowe, grupy fokusowe, wywiady, etnografia i obserwacje 9-14. Zastosowanie badań – badania mediów drukowanych, badanie mediów elektronicznych, badanie internetu, badanie reklamy 15. Podsumowanie kursu. Prezentacja projektów |
Metody dydaktyczne: |
praca w grupach, dyskusja |
Uwagi: |
Dr hab. A. Seklecka - gr 2 - DZ - s II - rok 1 - stacjonarne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.