Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Metody badań medioznawczych [2051-DZ-S2-1-MBM] Semestr zimowy 2018/19
Laboratorium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody badań medioznawczych [2051-DZ-S2-1-MBM]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/19 [2018/19Z] (zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:15 - 14:45
sala 021
Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Aleksandra Seklecka
Literatura:

E. Babbie. 2007. Badania społeczne w praktyce, Warszawa: PWN.

R. Bäcker et.al. 2016. Metodologia badań politologicznych. Warszawa: PTNP.

J.W. Creswell. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody, jakościowe, ilościowe, mieszane. Kraków: Wyd. UJ.

U. Flick. 2012. Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: PWN.

D. Silvermann. 2008. Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: PWN.

D. Silverman. 2008. Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: PWN.

L. Taylor, A. Willis. 2006. Medioznawstwo. Teksty, instytucje, odbiorcy. Kraków: Wyd. UJ.

R.D. Wimmer, J. R. Dominick. 2006. Mass media. Metody badań. Kraków: Wyd. UJ.

M. Lisowska-Magdziarz. 2006. Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Kraków: Wyd. UJ.

G. Rose. 2010. Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa: PWN.

M. Lisowska-Magdziarz. 2004. Analiza zawartości mediów. Kraków: Wyd. UJ.

S. Kvale. 2010. Prowadzenie wywiadów. Warszawa: PWN.

J. Wasilewski. 2012. Opowieści o Polsce. Retoryka narracji. Warszawa: Headmade.

Zakres tematów:

1.Zajęcia organizacyjne. Badania medioznawcze – przegląd paradygmatów i teorii

2. Etapy procesu badawczego

3-5. Badania tekstu – ilościowa analiza treści, analiza semiotyczna, analiza dyskursu, analiza narracyjna, analiza konwersacyjna

6-8. Badanie widowni – badania sondażowe, grupy fokusowe, wywiady, etnografia i obserwacje

9-14. Zastosowanie badań – badania mediów drukowanych, badanie mediów elektronicznych, badanie internetu, badanie reklamy

15. Podsumowanie kursu. Prezentacja projektów

Metody dydaktyczne:

praca w grupach, dyskusja, e-learning

Uwagi:

Dr hab. A. Seklecka - gr 4 - DZ - s II - rok 1 - stacjonarne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)