Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Teorie komunikowania masowego 2051-DZ-S2-1-TKM
Semestr letni 2018/19
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Teorie komunikowania masowego 2051-DZ-S2-1-TKM
Zajęcia Semestr letni 2018/19 (2018/19L) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 101
Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Lisiecki
Literatura:

Literatura jest przypisana do poszczególnych zajęć

Zakres tematów:

1. Intro

2. Przegląd paradygmatów i teorii komunikowania masowego


Baran Stanley, J., Davis Dennis, K. 2007. Teorie komunikowania masowego. Kraków: WUJ, s. 3-44.

3. Krytyczne teorie komunikacji


Baran Stanley, J., Davis Dennis, K. 2007. Teorie komunikowania masowego. Kraków: WUJ, s. 259-296.

4. Teorie publiczności


Baran Stanley, J., Davis Dennis, K. 2007. Teorie komunikowania masowego. Kraków: WUJ, s. 297-341.

5. Władza mediów


Couldry Nick. 2000. The place of media power. Pilgrims and witnesses of the media age. London: Routledge, p. 3-38.

6. Determinizm i społeczne tworzenie technologii

Fronter Robert S., Darya V. Yanitskaya. 2014. Theoretical Perspectives on the Social Construction of Technology, In: R.S. Fronter, P.M. Fackler (Eds.) The Handbook of Media and Mass Communication Theory. London: Wiley, p. 535-551.

7. Kolokwium nr 1

8. Wydarzenia medialne


Dayan Daniel, Katz Elihu. 2008. Wydarzenia medialne. Historia transmitowania na żywo. Warszawa: Muza, s. 39-106.

9. Panowanie dziennikarstwa


Bourdieu Pierre. 2009. O telewizji. Panowanie dziennikarstwa. Warszawa: PWN, s. 37-101.

10. Teorie mediatyzacji

Lundby Knut. 2014. Mediatization of Communication. In: K. Lundby (Ed.) Mediatization of Communication. Berlin/Boston: De Gruyter Mouton, p. 3-35.

11. Teorie mediów a ruchy społeczne

tba

12. Platformy społecznościowe i kultura łączności

Van Dijck Jese. 2013. The culture of connectivity. A critical history of social media. Oxford: Oxford University Press, p. 24-44.

13. 'Big Data' w komunikacji masowej


boyd danah, Crawford Kate. 2012. CRITICAL QUESTIONS FOR BIG DATA. Provocations for a cultural, technological, and scholarly phenomenon, ’Information, communication and society’ Vol. 15, No. 5, June 2012, pp. 662–679.

14. Kolokwium nr 2

15. Podsumowanie kursu

Metody dydaktyczne:

Opis

Metoda problemowa

Metoda projektowa

Metoda oksfordzka

Metody i kryteria oceniania:

Zasady gry

1. Obecność na zajęciach jest obowiązkiem każdego z Państwa. Niezależnie od powodu dopuszczam dwie nieobecności. Trzecią nieobecność należy niezwłocznie odrobić. Czwarta nieobecność oznacza niezaliczenie kursu!

2. Na zajęciach stawiacie się Państwo przygotowani, czyli z przeczytanymi tekstami i gotowi do rozmowy. Nie oczekuję, że od razu zrozumiecie każdy zadany tekst. Ważniejsza jest próba zrozumienia, której od Państwa wymagam. Jeśli tekst okaże się nad wyraz trudny, w trakcie zajęć przewrócimy go do góry nogami, aby stał się bardziej przystępny.

3. Na zajęciach nie podnosimy ręki, kiedy chcemy coś powiedzieć. Możecie Państwo zabierać głos, kiedy macie coś wartościowego do powiedzenia. Nie mówimy jeden przez drugiego, nie przekrzykujemy się, i szanujemy opinie innych dyskutantów.

4. Na zajęciach nie korzystamy z telefonów komórkowych, tabletów, komputerów w celach innych niż te związane z zajęciami.

5. Proszę się nie tłumaczyć z nieprzygotowania, niewykonania zadań, nieprzychodzenia na zajęcia.

6. Poza zajęciami jestem do Państwa dyspozycji w trakcie dyżurów. W razie potrzeby można się ze mną kontaktować również mailowo (wojtkowski@umk.pl).

Na ocenę ostateczną składają się trzy składniki:

1. Aktywność (11 punktów): aktywne uczestnictwo w zajęciach, czyli zabieranie ważnego głosu w dyskusji.

2. Kolokwium nr 1 (8 punktów): kolokwium pisemne.

3. Kolokwium nr 2 (9 punktów): kolokwium pisemne lub ustne.

4. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie punktów w każdej z powyższych kategorii.

Punktacja:

Do 50% – 2

Od 51% – 3

Od 61% – 3,5

Od 71% – 4

Od 81% – 4,5

Od 91% – 5

Uwagi:

Dr M. Lisiecki - gr 1 - DZ st II - rok 1 - stacjonarne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.