Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Analiza performansu 0718-s2KUL1L-AP-AK
Semestr letni 2018/19
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Analiza performansu 0718-s2KUL1L-AP-AK
Zajęcia Semestr letni 2018/19 (2018/19L) (zakończony)
Konwersatorium (KON), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
sala 216
Wydział Humanistyczny (Collegium Maius) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Artur Duda
Literatura:

Zob. niżej

Zakres tematów:

1) Zajęcia organizacyjne (prezentacja programu i warunków zaliczenia zajęć)

- Beats of Freedom – Zew wolności, reż. Leszek Gnoiński, Wojciech Słota (2009)

2) Od big beatu do rocka artystycznego – Czesław Niemen

- słuchają wszyscy: płyta Enigmatic (1970) – warstwa muzyczna, warstwa performatywna (cechy wykonania, wizerunek artysty – wygląd, kostium, rekwizyty, elementy autokreacji, przynależność do subkultury), warstwa tekstowa (odniesienia do świata aktualnego, uniwersalność, strategia komunikacyjna – wprost, aluzyjność, bogactwo czy oszczędność środków wyrazu artystycznego)

- czytają wszyscy: Piotr Chlebowski, Ziarna pomysłu, gadające bębny i żałobne panny, czyli krótka historia „Enigmatycznego Niemena” (wkładka do płyty CD Enigmatic)

- referat: Czesław Niemen i jego twórczość – prezentacja multimedialna

3) Film Wszystko, co kocham (reż. Jacek Borcuch, 2010) jako opowieść o muzyce, PRL i subkulturach młodzieżowych

- wszyscy oglądają: film Wszystko, co kocham

- wszyscy czytają: Robert Brylewski, Kryzys w Babilonie. Autobiografia, rozmawiał Rafał Księżyk, Kraków 2012 [rozdział 4 – Pięćdziesiąt agrafek, s. 58-79]

4) Hardcore punk – Dezerter

- wszyscy słuchają: płyta Kolaboracja (1987)

- wszyscy czytają: Krzysztof Grabowski, Dezerter – poroniona generacja?, Warszawa 2010 [rozdz. 2 – Raz, dwa, trzy, cztery, s. 12-15, rozdz. 3 – Elektryczne psy, s. 16-20 i rozdz. 4 – No future, s. 21-29, rozdz. 5 – Ku przyszłości, s. 30-57.

5) Armia – od punk rocka do rocka gnostyckiego/chrześcijańskiego

- wszyscy słuchają: płyta Legenda (1991)

- wszyscy czytają: Tomasz Budzyński: Soul Side Story, Poznań 2011 [Rozdział – Podróż na Wschód, s. 115-123 oraz Pokochaj mnie!, s. 221-225.

- referat: Muzyczne twarze Tomasza Budzyńskiego – prezentacja multimedialna

6) Dwa polskie zespoły rockowe – wybrane przez studentów. Zajęcia prowadzone przez studentów

Zespół 1 – ?

Zespół 2 – ?

7) Od nowej fali do mainstreamu – Kazik Staszewski i Kult

- wszyscy słuchają: płyta Spokojnie (1988)

- wszyscy czytają: Wiesław Weiss, Kult. Biała księga, czyli wszystko o wszystkich piosenkach, Warszawa 2009 [Rozdz. 4 – Spokojnie, s. 130-161]

- referat: Muzyczne twarze Kazika Staszewskiego – prezentacja multimedialna

8) Od nowej fali do rocka artystycznego – Grzegorz Ciechowski i Republika

- wszyscy słuchają: płyta Nowe sytuacje (1983)

- wszyscy czytają: Leszek Gnoiński, Republika. Nieustanne tango, Warszawa 2016 [Moja krew, s. 5-7 oraz Nowe sytuacje, s. 54-101]

- referat: Muzyczne twarze Grzegorza Ciechowskiego – prezentacja multimedialna

9) Film Skazany na bluesa jako opowieść o polskim Jimie Morrisonie

- wszyscy oglądają: film Skazany na bluesa, w reż. Jana Kidawy-Błońskiego (2005)

10) Dwa polskie zespoły rockowe – wybrane przez studentów. Zajęcia prowadzone przez studentów

Zespół 1 –

Zespół 2 –

11) Rock błazeński – Big Cyc

- płyta Z partyjnym pozdrowieniem. 12 hitów w stylu lambada hardcore (1990)

- referat: (zupełnie niespodziewanie) Paweł Kukiz i Piersi jako reprezentanci rocka błazeńskiego

12) „Satanistyczny” heavy metal – Kat

- płyta Oddech wymarłych światów (1988)

- wszyscy czytają: Organizacja i przebieg Festiwalu Muzyków Rockowych Jarocin’86, [w:] Krzysztof Lesiakowski, Paweł Perzyna, Tomasz Toborek Jarocin w obiektywie bezpieki, s. 153-164]

- referat: Behemoth jako zespół „satanistyczny” – prezentacja multimedialna

13) Thrash metal – Acid Drinkers

- płyta Infernal Connections (1994)

- wszyscy czytają: ?

14) Wystawienie zaliczeń

Metody dydaktyczne:

- referat (prezentacja multimedialna)

- analiza utworu audialnego i/lub audiowizualnego z perspektywy performatycznej

- dyskusja

- analiza tekstu źródłowego

Metody i kryteria oceniania:

1. Obecność na zajęciach – limit nieobecności: 3

2. Aktywność na zajęciach.

3. Referat (na ocenę, główny czynnik decydujący o ocenie końcowej)

Uwagi:

I rok, kulturoznawstwo s2, spec. animacja kultury

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.