Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Przedmiot do wyboru: Gry i zabawy ruchowe [1800-TZ2-PDWGiZ-S1] Rok akademicki 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przedmiot do wyboru: Gry i zabawy ruchowe [1800-TZ2-PDWGiZ-S1]
Zajęcia: Rok akademicki 2019/20 [2019/20] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jadwiga Sarwińska
Literatura:

1. BRONIKOWSKI Michał, MUSZKIETA Radosław : Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym. - Poznań : Akademia Wychowania Fizycznego, 2000

2. NAPIERAŁA Marek : Zbiór zabaw i gier ruchowych. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, 2001

3. TRZEŚNIOWSKI Roman : Gry i zabawy ruchowe : podręcznik przeznaczony dla nauczycieli, wychowawców i instruktorów. - Wyd. 8. - Warszawa : Wydawnictwo "Sport i Turystyka", 1987

Zakres tematów:

1. Style nauczania.

2. Budowa jednostki metodycznej, indywidualizacja i jej miejsce w doborze odpowiednich zadań, metod oraz form organizacji zajęć. Planowanie i pisemne przygotowanie zabawy i gry ruchowej, zgodnie z metodyką nauczania.

3. Praktyczne aspekty ćwiczeń fizycznych opartych na zabawach i grach ruchowych, metodzie Weroniki Sherborne, oraz sposoby modyfikowania i dostosowania ich dla osób o różnych możliwościach i potrzebach aktywności fizycznej.

4 -5. Toki zajęć zabaw i gier ruchowych, tańców oraz ich budowa – czynności uczestników procesu kształcenia ruchowego oraz ich miejsce w planowaniu jednostki dydaktycznej, modyfikacja toków zajęć w zależności od rodzaju dysfunkcji i warunków środowiskowych.

Metody dydaktyczne:

:dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, symulacje, pokaz, odtwórcze, usamodzielniające, twórcze.

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia:

Zaliczenie praktyczne (0 – 6 punktów; > 50%): W1-W2, U1

Przedłużona obserwacja (0 – 2 punktów; > 50%): K1

Suma uzyskanych punktów: Ocena:

< 14 ndst

14-16 dst

17-19 dst+

20-23 db

24-26 db+

27-28 bdb

Uwagi:

2 grupa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)