Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Podstawy marketingu [1100-12-L11-PodMark] Semestr zimowy 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy marketingu [1100-12-L11-PodMark]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (parzyste), 13:00 - 14:30
sala 22A
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania (Collegium Jana Pawła II) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Paweł Brzustewicz
Literatura:

Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011.

L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002.

Literatura uzupełniająca:

E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004.

Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.).

Zakres tematów:

1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa – warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1, W2)

2. Otoczenie organizacji i jej potencjał (Pojęcie otoczenia. Makrootoczenie a mikrootoczenie. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał firmy. Analiza potencjału firmy. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Wytyczne z analizy SWOT) (W3, U1)

3. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych (W4)

4. Segmentacja konsumentów (Pojęcie segmentacji. Kryteria segmentacji. Cechy poprawnie wyodrębnionych segmentów) (W5)

5. Podstawowe elementy marketingu- mix (W6, U2):

- produkt (klasyfikacja produktów; marka produktu; cykl życia produktu; strategie produktowe);

- cena (metody ustalania ceny na produkty; dyskonto cenowe);

- dystrybucja (dystrybucja intensywna, selektywna i wyłączna; rodzaje kanałów dystrybucyjnych);

- promocja (główne rodzaje działań promocyjnych; zalety i ograniczenia ich wykorzystania w obszarze komunikacji organizacji z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami).

Metody dydaktyczne:

studium przypadku, giełda pomysłów, pogadanka, analiza SWOT

Uwagi:

Logistyka, 1 rok 1 stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)