Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Aktywność ruchowa adaptacyjna [1800-F1-ARAD-2] Semestr zimowy 2019/20
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Aktywność ruchowa adaptacyjna [1800-F1-ARAD-2]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 68
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Andrzej Lewandowski, Jadwiga Sarwińska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kowalik S. : Kultura fizyczna osób z niepełnosprawnością. Dostosowana aktywność ruchowa. Gdańsk 2009

Literatura uzupełniająca :

Kosmol A. red.: Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych.

Warszawa 2008

Morgulec – Adamowicz N., Kosmol A.: Sportowe formy aktywności osób niepełnosprawnych i starszych. Adoptowana aktywność fizyczna. Wyd. PTN – AAF. Warszawa 2011 Osiński W.: Gerokinezjologia. Nauka i praktyka aktywności fizycznej w wieku starszym. Warszawa 2013

Rutkowska I., Kosmol A.: Sprawność i aktywność fizyczna osób niewidomych. Wyniki badań i zastosowania praktyczne. AWF. Warszawa 2010

Tasiemski T.: Usprawnianie osób po urazie rdzenia kręgowego. Nauczanie techniki jazdy wózkiem inwalidzkim. Katowice 2013

Napierała M.: Zabawy i gry ruchowe. WSP Bydgoszcz 1997. Nowotny J. i wsp.: Edukacja i reedukacja ruchowa. Kasper, Kraków 2003.

Sydor M.: Wybór i eksploatacja wózka inwalidzkiego. Poznań 2003 Śmiglewska M., A. Lewandowski; O procesie nauczania ruchu. OW MW, Bydgoszcz 2009.

Tasiemki T.: Urazy rdzenia kręgowego. Warszawa 2003 Winczewski P.: Zabawy i gry ruchowe dla dzieci poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jedność. Kielce 2013

Inni autorzy oraz artykuły w czasopismach specjalistycznych.

Zakres tematów:

Wykłady (10h):

1. Wprowadzenie do przedmiotu – pojęcia stosowane w aktywności ruchowej adaptacyjnej. Rodzaje niepełnosprawności. Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.

2. Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów osób w starszym wieku. Zasady programowania aktywności ruchowych dla osób w starszym wieku.

3. Rozpoznawanie problemów osób z niepełnosprawnością intelektualną. Programowanie aktywności ruchowej adaptacyjnej zgodnie z możliwościami osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Metody dydaktyczne:

Wykłady: informacyjny, problemowy, konwersatoryjny.

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia wykładów:

1. Egzamin – pytania otwarte – 0-50 punktów, ale nie mniej niż 30 punktów (W1, W2, W4, U1)

2. Obserwacja ciągła – systematyczne uczestniczenie i aktywność na wykładach - 0-5 pkt., ale nie mniej niż 3 punkty (U1, K2)

Student otrzyma ocenę z przedmiotu Aktywność ruchowa adaptacyjna wynikającą z sumy punktów uzyskanych na ćwiczeniach (prezentacja, tor przeszkód, obserwacja ciągła, 0-45 punktów) i z wykładów (egzamin+obserwacja ciągła 55 punktów).

Suma uzyskanych punktów :

Ocena:

> 59 ndst

60-68 dst

69-76 dst+

77-84 db

85-92 db+

93-100 bdb

Uwagi:

1 grupa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)