Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 2517-s1LS1L-PNJH
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 2
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 2517-s1LS1L-PNJH | |||
Zajęcia |
Semestr letni 2019/20 (2019/20L)
(zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Terminy i miejsca: | |||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: | Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. | ||
Liczba osób w grupie: | 15 | |||
Limit miejsc: | 20 | |||
Zaliczenie: | Egzamin | |||
Prowadzący: | Paula Reyes Alvarez Bernardez, Aneta Pawlak, Dominika Wysoczyńska | |||
Literatura: |
1. Alonso Raya, Rosario. Gramática básica del estudiante de español: A1-B1. Barcelona: Difusión, 2011. 2. Andión Herrero, M. A. Actividades para el Marco Común Europeo de referencia para las lenguas: A1. Solucionario. [S.l.] : EnClave ELE : CLE Internacional, D.L. 2005. 3. Baralo, Marta. Vocabulario: elemental A1-A2. Madrid: Anaya, 2008. 4. Gonzalo, Carmen. Diálogos en español. Prácticas de comprensión oral. Madrid : Alhambra Longman, 1991. 5. Bartkowiak, Ewa, Español. Repetytorium tematyczno-leksykalne. Poznań: Wagros. 6. Cybulska-Janczew, M., J. Perlin, Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami. Warszawa: PWN. 7. Martín Leralta, Susana. Todo oídos: clase de comprensión auditiva. Barcelona: Difusión, 2011. 8. Michalska-Derlatka, M., Gramatyka hiszpańska. Kraków: Małopolska Oficyna Wydawnicza Korona. 9. Palencia, Ramón. A la escucha: comprensión oral: español lengua extranjera. Madrid: SM, 1992. 10. Sánchez Alfaro, María. Tiempo para comprender. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 2002. 11. Yagüe, Agustín. Dan que hablar: actividades con anuncios de la tele para la clase de español. Madrid: Edinumen, 2006. |
|||
Zakres tematów: |
Ćwiczenia praktyczne z języka hiszpańskiego obejmują następujące tematy, których celem jest rozwijanie podstawowych sprawności językowych: fonetycznych, komunikacyjnych, leksykalnych i gramatycznych w zakresie mowy ustnej i pisanej języka hiszpańskiego: Zasady pisania listów oficjalnych i nieoficjalnych. Język reklamy, mass media, konsumpcja i komercjalizacja. Dyskusje na różnorodne tematy typu ¿Dónde vivir? ¿Dónde estudiar? ¿Qué hacer? Dawanie rad w formie pisemnej i ustnej. Podejmowanie decyzji i analiza „za” i „przeciw”. Refleksja na temat zwyczajów hiszpańskich i skonfrontowanie ich z polskimi. Przepisy kulinarne, składniki i etapy przygotowania potraw kulinarnych. Życiorys, opis przeszłości i planowanie przyszłości. Przyroda, świat zwierząt i roślin. Wakacje w mieście, na wsi, w górach i nad morzem. Zdrowie, ciało ludzkie, choroby i symptomy. Pogoda, opis zjawisk meteorologicznych. Czasy przyszłe Futuro Simple i Futuro Compuesto. Czasy przeszłe: Pretérito Perfecto, Pretérito Indefinido, Pretérito Imperfecto, Pretérito Pluscuamperfecto. Przyimki i rekcja czasowników. Podstawowe peryfrazy czasownikowe. Zdania współrzędnie i podrzędnie złożone. Pozycja przymiotnika i liczebników porządkowych w zdaniu. Użycie rodzajników określonych i nieokreślonych. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca – wykład konwersatoryjny, problemowy i informacyjny. Metoda poszukująca – ćwiczeniowa, doświadczeń. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody weryfikowania osiągnięcia efektów: 1. Kontrola końcowa w postaci egzaminu pisemnego. W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K2. 2. Kontrola bieżącej aktywności studenta na zajęciach, przygotowania do zajęć oraz poczynionych postępów (pisemne prace kontrolne). W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2. Kryteria oceniania 1. Wyniki pisemnych prac kontrolnych i egzaminu końcowego. 2. Aktywność i przygotowanie studenta do zajęć (ocenianie bieżące na podstawie wykonanych ćwiczeń). 3. Obecność na zajęciach (dopuszczone są dwie nieobecności nieusprawiedliwione) Skala oceniania: 60% - 69,9% - ocena dostateczna 70% - 74,9% - ocena dostateczna plus 75% - 84,9% - ocena dobra 85% - 89,9% - ocena dobra plus 90% - 100% - ocena bardzo dobra |
|||
Uwagi: |
I rok, lingwistyka stosowana s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.