Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 2517-s1LS1L-PNJH
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 2517-s1LS1L-PNJH
Zajęcia Semestr letni 2019/20 (2019/20L) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30
sala AB 3.17
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala AB 3.16
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
każdy czwartek, 16:45 - 18:15
sala AB 2.07
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Paula Reyes Alvarez Bernardez, Aneta Pawlak, Dominika Wysoczyńska
Literatura:

1. Alonso Raya, Rosario. Gramática básica del estudiante de español: A1-B1. Barcelona: Difusión, 2011.

2. Andión Herrero, M. A. Actividades para el Marco Común Europeo de referencia para las lenguas: A1. Solucionario. [S.l.] : EnClave ELE : CLE Internacional, D.L. 2005.

3. Baralo, Marta. Vocabulario: elemental A1-A2. Madrid: Anaya, 2008.

4. Gonzalo, Carmen. Diálogos en español. Prácticas de comprensión oral. Madrid : Alhambra Longman, 1991.

5. Bartkowiak, Ewa, Español. Repetytorium tematyczno-leksykalne. Poznań: Wagros.

6. Cybulska-Janczew, M., J. Perlin, Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami. Warszawa: PWN.

7. Martín Leralta, Susana. Todo oídos: clase de comprensión auditiva. Barcelona: Difusión, 2011.

8. Michalska-Derlatka, M., Gramatyka hiszpańska. Kraków: Małopolska Oficyna Wydawnicza Korona.

9. Palencia, Ramón. A la escucha: comprensión oral: español lengua extranjera. Madrid: SM, 1992.

10. Sánchez Alfaro, María. Tiempo para comprender. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 2002.

11. Yagüe, Agustín. Dan que hablar: actividades con anuncios de la tele para la clase de español. Madrid: Edinumen, 2006.

Zakres tematów:

Ćwiczenia praktyczne z języka hiszpańskiego obejmują następujące tematy, których celem jest rozwijanie podstawowych sprawności językowych: fonetycznych, komunikacyjnych, leksykalnych i gramatycznych w zakresie mowy ustnej i pisanej języka hiszpańskiego:

Zasady pisania listów oficjalnych i nieoficjalnych.

Język reklamy, mass media, konsumpcja i komercjalizacja.

Dyskusje na różnorodne tematy typu ¿Dónde vivir? ¿Dónde estudiar? ¿Qué hacer? Dawanie rad w formie pisemnej i ustnej. Podejmowanie decyzji i analiza „za” i „przeciw”.

Refleksja na temat zwyczajów hiszpańskich i skonfrontowanie ich z polskimi.

Przepisy kulinarne, składniki i etapy przygotowania potraw kulinarnych.

Życiorys, opis przeszłości i planowanie przyszłości.

Przyroda, świat zwierząt i roślin.

Wakacje w mieście, na wsi, w górach i nad morzem.

Zdrowie, ciało ludzkie, choroby i symptomy.

Pogoda, opis zjawisk meteorologicznych.

Czasy przyszłe Futuro Simple i Futuro Compuesto.

Czasy przeszłe: Pretérito Perfecto, Pretérito Indefinido, Pretérito Imperfecto, Pretérito Pluscuamperfecto.

Przyimki i rekcja czasowników.

Podstawowe peryfrazy czasownikowe.

Zdania współrzędnie i podrzędnie złożone.

Pozycja przymiotnika i liczebników porządkowych w zdaniu.

Użycie rodzajników określonych i nieokreślonych.

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca – wykład konwersatoryjny, problemowy i informacyjny.

Metoda poszukująca – ćwiczeniowa, doświadczeń.

Metody i kryteria oceniania:

Metody weryfikowania osiągnięcia efektów:

1. Kontrola końcowa w postaci egzaminu pisemnego. W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K2.

2. Kontrola bieżącej aktywności studenta na zajęciach, przygotowania do zajęć oraz poczynionych postępów (pisemne prace kontrolne). W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2.

Kryteria oceniania

1. Wyniki pisemnych prac kontrolnych i egzaminu końcowego.

2. Aktywność i przygotowanie studenta do zajęć (ocenianie bieżące na podstawie wykonanych ćwiczeń).

3. Obecność na zajęciach (dopuszczone są dwie nieobecności nieusprawiedliwione)

Skala oceniania:

60% - 69,9% - ocena dostateczna

70% - 74,9% - ocena dostateczna plus

75% - 84,9% - ocena dobra

85% - 89,9% - ocena dobra plus

90% - 100% - ocena bardzo dobra

Uwagi:

I rok, lingwistyka stosowana s1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.