Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Nauki w zakresie podstaw fizjoterapii. Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu cz. II [1800-F2-KRiM-NJ] Rok akademicki 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nauki w zakresie podstaw fizjoterapii. Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu cz. II [1800-F2-KRiM-NJ]
Zajęcia: Rok akademicki 2019/20 [2019/20] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Mikołaj Kurczewski, Andrzej Lewandowski, Jadwiga Sarwińska, Anna Srokowska
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Bondarowicz M. Zabawy w grach sportowych. WSiP, Warszawa 1995.

2. Osiński W. Antropomotoryka. AWF, Poznań 2003.

3. Śmiglewska M., Lewandowski A., Sarwińska J. O procesie nauczania ruchu, OW M. Wrocławski, Bydgoszcz 2015.

4. Trześniowski R. Zabawy i gry ruchowe. WSiP, Warszawa 1999.

Literatura uzupełniająca:

1. Bartkowiak E. Sportowa technika pływania. Biblioteka Trenera, Warszawa 1995.

2. Bondarowicz M., Staniszewski T. Podstawy teorii

i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 2000.

3. Cieślicka M., Śmiglewska M., Szark-Eckard M. Korygowanie wad postawy ciała poprzez zabawy

w wodzie. Wydawnictwo UKW Bydgoszcz 2011.

4. Nowotny J., i wsp. Edukacja i reedukacja ruchowa. Kasper, Kraków 2003.

5. Łatyszkiewicz L., i wsp. Piłka ręczna, koszykówka

i piłka siatkowa. CES, Warszawa 1999.

6. Osiński W. Gerokinezjologia. Nauka i praktyka aktywności fizycznej w wieku starszym. PZWL, Warszawa 2013.

7. Ostrowski A. Zabawy i rekreacja w wodzie. WSiP Warszawa 2003.

8. Stawczyk Z. Gry i zabawy lekkoatletyczne. AWF, Poznań 1996.

9. Szopa J., Grabowski M. Europejski Test Sprawności Fizycznej. AWF, Kraków 1991.

Zakres tematów:

1. Gimnastyka – nazewnictwo gimnastyczne pozycji wyjściowych i ćwiczeń kształtujących wolnych.

2. Gimnastyka – ćwiczenia kształtujące na przyrządach (ławeczka, drabinka).

3. Gimnastyka – ćwiczenia kształtujące z przyborem (laska gimnastyczna, obręcz, skakanka). 4. Gimnastyka – ćwiczenia kształtujące z przyborem (piłka, piłki rehabilitacyjne).

5. Gimnastyka – zapis i samodzielne prowadzenie ćwiczeń kształtujących (wolnych, na przyrządach i z przyborem).

6. Stretching – cele, systematyka i metody

7. Zespołowe gry sportowe – podstawy teoretyczne i zastosowanie w terapii ruchem.

8. Piłka ręczna – ćwiczenia ogólnorozwojowe, kształtujące i podstawowe elementy techniki oraz taktyki gry.

9. Zabawy w nauczaniu piłki ręcznej i ich zastosowanie w terapii ruchem.

10. Planowanie i samodzielne prowadzenie zabawowych form piłki ręcznej.

11. Piłka nożna – ćwiczenia ogólnorozwojowe, kształtujące i podstawowe elementy techniki oraz taktyki gry.

12. Zabawy w nauczaniu piłki nożnej i ich zastosowanie w terapii ruchem.

13. Planowanie i samodzielne prowadzenie zabawowych form piłki nożnej.

14. Piłka koszykowa – ćwiczenia ogólnorozwojowe, kształtujące i podstawowe elementy techniki oraz taktyki gry.

15. Zabawy w nauczaniu piłki koszykowej i ich zastosowanie w terapii ruchem.

16. Planowanie i samodzielne prowadzenie zabawowych form piłki koszykowej.

17. Piłka siatkowa – ćwiczenia ogólnorozwojowe, kształtujące i podstawowe elementy techniki oraz taktyki gry.

18. Zabawy w nauczaniu piłki siatkowej i ich zastosowanie w terapii ruchem.

19. Planowanie i samodzielne prowadzenie zabawowych form piłki siatkowej.

20. Europejski test sprawności fizycznej „EUROFIT”

Metody dydaktyczne:

metody eksponujące: pokaz

dyskusja dydaktyczna,

analiza przypadków

metody symulacyjne (studium przypadku)

film

metody realizacji zadań: odtwórcze, usamodzielniające, twórcze

.

Metody i kryteria oceniania:

Student otrzyma zaliczenie przedmiotu po uzyskaniu pozytywnego wyniku sprawdzianów teoretycznych i praktycznych oraz pozytywnej oceny w zakresie kompetencji społecznych i uzyska odpowiednią liczbę punktów z wszystkich ocenianych kryteriów: przygotowanie i praktyczne odbycie ćwiczeń (ocena w zakresie 0-5 ) punktów za każde zajęcia dzielone przez ich liczbę – czynny udział w zajęciach umożliwia zdobycie 4 lub 5 pkt. a bierne uczestnictwo jest ocenione do 3 pkt. – możliwe jest opuszczenie jednego ćwiczenia co obniży ocenę o 1 pkt. i wymaga indywidualnego zaliczenia po uprzednim przedstawieniu zwolnienia lekarskiego lub urzędowego); zaliczenie sprawdzianu z gimnastyki i 3 z 4 sprawdzianów dotyczących zespołowych gier sportowych (ocena w zakresie 0-5 pkt.);

średnia z ćwiczeń = 5 pkt.

sprawdziany = 5 pkt.

Razem 10 pkt.

Tabela zaliczeń

Liczba punktów Ocena

> 5 nzal

6 - 8 zal

9 - 10 zal+

Ocenę końcową stanowi wynik egzaminu pisemnego zweryfikowany o ± 0,5 pkt. rezultatem zaliczenia ćwiczeń (zal – obniża ocenę 4,5 i 5,0, a zal+ podwyższa ocenę 3,0, 3,5 i 4,0)

Tabela ocen

Liczba punktów Ocena:

8 - 9 dst (3,0)

10 dst + (3,5)

11 - 12 db (4,0)

13 db + (4,5)

14 - 15 bdb (5,0)

.

Uwagi:

1 grupa ćwiczeniowe

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)