Nauki w zakresie podstaw fizjoterapii. Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu cz. II [1800-F2-KRiM-NJ]
Rok akademicki 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Nauki w zakresie podstaw fizjoterapii. Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu cz. II [1800-F2-KRiM-NJ] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019/20]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Mikołaj Kurczewski, Andrzej Lewandowski, Jadwiga Sarwińska, Anna Srokowska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bondarowicz M. Zabawy w grach sportowych. WSiP, Warszawa 1995. 2. Osiński W. Antropomotoryka. AWF, Poznań 2003. 3. Śmiglewska M., Lewandowski A., Sarwińska J. O procesie nauczania ruchu, OW M. Wrocławski, Bydgoszcz 2015. 4. Trześniowski R. Zabawy i gry ruchowe. WSiP, Warszawa 1999. Literatura uzupełniająca: 1. Bartkowiak E. Sportowa technika pływania. Biblioteka Trenera, Warszawa 1995. 2. Bondarowicz M., Staniszewski T. Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 2000. 3. Cieślicka M., Śmiglewska M., Szark-Eckard M. Korygowanie wad postawy ciała poprzez zabawy w wodzie. Wydawnictwo UKW Bydgoszcz 2011. 4. Nowotny J., i wsp. Edukacja i reedukacja ruchowa. Kasper, Kraków 2003. 5. Łatyszkiewicz L., i wsp. Piłka ręczna, koszykówka i piłka siatkowa. CES, Warszawa 1999. 6. Osiński W. Gerokinezjologia. Nauka i praktyka aktywności fizycznej w wieku starszym. PZWL, Warszawa 2013. 7. Ostrowski A. Zabawy i rekreacja w wodzie. WSiP Warszawa 2003. 8. Stawczyk Z. Gry i zabawy lekkoatletyczne. AWF, Poznań 1996. 9. Szopa J., Grabowski M. Europejski Test Sprawności Fizycznej. AWF, Kraków 1991. |
Zakres tematów: |
1. Gimnastyka – nazewnictwo gimnastyczne pozycji wyjściowych i ćwiczeń kształtujących wolnych. 2. Gimnastyka – ćwiczenia kształtujące na przyrządach (ławeczka, drabinka). 3. Gimnastyka – ćwiczenia kształtujące z przyborem (laska gimnastyczna, obręcz, skakanka). 4. Gimnastyka – ćwiczenia kształtujące z przyborem (piłka, piłki rehabilitacyjne). 5. Gimnastyka – zapis i samodzielne prowadzenie ćwiczeń kształtujących (wolnych, na przyrządach i z przyborem). 6. Stretching – cele, systematyka i metody 7. Zespołowe gry sportowe – podstawy teoretyczne i zastosowanie w terapii ruchem. 8. Piłka ręczna – ćwiczenia ogólnorozwojowe, kształtujące i podstawowe elementy techniki oraz taktyki gry. 9. Zabawy w nauczaniu piłki ręcznej i ich zastosowanie w terapii ruchem. 10. Planowanie i samodzielne prowadzenie zabawowych form piłki ręcznej. 11. Piłka nożna – ćwiczenia ogólnorozwojowe, kształtujące i podstawowe elementy techniki oraz taktyki gry. 12. Zabawy w nauczaniu piłki nożnej i ich zastosowanie w terapii ruchem. 13. Planowanie i samodzielne prowadzenie zabawowych form piłki nożnej. 14. Piłka koszykowa – ćwiczenia ogólnorozwojowe, kształtujące i podstawowe elementy techniki oraz taktyki gry. 15. Zabawy w nauczaniu piłki koszykowej i ich zastosowanie w terapii ruchem. 16. Planowanie i samodzielne prowadzenie zabawowych form piłki koszykowej. 17. Piłka siatkowa – ćwiczenia ogólnorozwojowe, kształtujące i podstawowe elementy techniki oraz taktyki gry. 18. Zabawy w nauczaniu piłki siatkowej i ich zastosowanie w terapii ruchem. 19. Planowanie i samodzielne prowadzenie zabawowych form piłki siatkowej. 20. Europejski test sprawności fizycznej „EUROFIT” |
Metody dydaktyczne: |
metody eksponujące: pokaz dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków metody symulacyjne (studium przypadku) film metody realizacji zadań: odtwórcze, usamodzielniające, twórcze . |
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzyma zaliczenie przedmiotu po uzyskaniu pozytywnego wyniku sprawdzianów teoretycznych i praktycznych oraz pozytywnej oceny w zakresie kompetencji społecznych i uzyska odpowiednią liczbę punktów z wszystkich ocenianych kryteriów: przygotowanie i praktyczne odbycie ćwiczeń (ocena w zakresie 0-5 ) punktów za każde zajęcia dzielone przez ich liczbę – czynny udział w zajęciach umożliwia zdobycie 4 lub 5 pkt. a bierne uczestnictwo jest ocenione do 3 pkt. – możliwe jest opuszczenie jednego ćwiczenia co obniży ocenę o 1 pkt. i wymaga indywidualnego zaliczenia po uprzednim przedstawieniu zwolnienia lekarskiego lub urzędowego); zaliczenie sprawdzianu z gimnastyki i 3 z 4 sprawdzianów dotyczących zespołowych gier sportowych (ocena w zakresie 0-5 pkt.); średnia z ćwiczeń = 5 pkt. sprawdziany = 5 pkt. Razem 10 pkt. Tabela zaliczeń Liczba punktów Ocena > 5 nzal 6 - 8 zal 9 - 10 zal+ Ocenę końcową stanowi wynik egzaminu pisemnego zweryfikowany o ± 0,5 pkt. rezultatem zaliczenia ćwiczeń (zal – obniża ocenę 4,5 i 5,0, a zal+ podwyższa ocenę 3,0, 3,5 i 4,0) Tabela ocen Liczba punktów Ocena: 8 - 9 dst (3,0) 10 dst + (3,5) 11 - 12 db (4,0) 13 db + (4,5) 14 - 15 bdb (5,0) . |
Uwagi: |
1 grupa ćwiczeniowe |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.