Nauki w zakresie podstaw fizjoterapii: Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu [1800-F1-KR-NJZ]
Semestr zimowy 2019/20
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Nauki w zakresie podstaw fizjoterapii: Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu [1800-F1-KR-NJZ] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Jadwiga Sarwińska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Osiński W. Antropomotoryka. AWF, Poznań 2003.. Śmiglewska M., Lewandowski A., Sarwińska J. O procesie nauczania ruchu, OW M. Wrocławski, Bydgoszcz 2015. Literatura uzupełniająca: Bondarowicz M., Staniszewski T. Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 2000. Nowotny J., i wsp. Edukacja i reedukacja ruchowa. Kasper, Kraków 2003. Osiński W. Gerokinezjologia. Nauka i praktyka aktywności fizycznej w wieku starszym. PZWL, Warszawa 2013. Szopa J., Grabowski M. Europejski Test Sprawności Fizycznej. AWF, Kraków 1991. |
Zakres tematów: |
Semestr I. 1.Geneza i współczesne kierunki kształcenia ruchowego w perspektywie personalistycznej kultury fizycznej. 2-3. Motoryczność ludzka, jej struktura, zmienność i uwarunkowania w procesie filo i ontogenezy. 4-5. Metodyka, jej istota, zakres i cele: prakseologiczny model kształcenia ruchowego, zasady nauczania i uczenia się, style uczenia i kierowania pracą oraz role zawodowe w procesie kształcenia ruchowego. Semestr 2. 6-7. Budowa jednostki metodycznej, indywidualizacja i jej miejsce w doborze odpowiednich zadań, metod oraz form organizacji zajęć. 8. Metody kształcenia możliwości wysiłkowych (przejawów zdolności motorycznych) 9-10. Sprawność fizyczna i jej testowanie. Kształcenie umiejętności ruchowych (sposoby, rodzaje, metody, modele oraz środki nauczania ruchu). |
Metody dydaktyczne: |
informacyjny, problemowy, konwersatoryjny |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny (0 – 15 punktów; > 60%): C.W1, C.W6, C.U3, C.U6 Ocenę końcową stanowi wynik egzaminu pisemnego zweryfikowany o ± 0,5 pkt. rezultatem zaliczenia ćwiczeń (zal. – obniża ocenę 4,5 i 5,0, a zal.+ podwyższa oceny 3,0 – 4,5) Tabela ocen Liczba punktów Ocena: 8 - 9 dst (3,0) 10 dst + (3,5) 11-12 db (4,0) 13 db + (4,5) 14-15 bdb (5,0) . |
Uwagi: |
1 grupa wykładowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.