Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Nauki w zakresie podstaw fizjoterapii: Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu [1800-F1-KR-NJZ] Semestr zimowy 2019/20
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nauki w zakresie podstaw fizjoterapii: Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu [1800-F1-KR-NJZ]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Jadwiga Sarwińska
Literatura:

Literatura podstawowa:

Osiński W. Antropomotoryka. AWF, Poznań 2003.. Śmiglewska M., Lewandowski A., Sarwińska J. O procesie nauczania ruchu, OW M. Wrocławski, Bydgoszcz 2015.

Literatura uzupełniająca:

Bondarowicz M., Staniszewski T. Podstawy teorii

i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 2000.

Nowotny J., i wsp. Edukacja i reedukacja ruchowa. Kasper, Kraków 2003.

Osiński W. Gerokinezjologia. Nauka i praktyka aktywności fizycznej w wieku starszym. PZWL, Warszawa 2013.

Szopa J., Grabowski M. Europejski Test Sprawności Fizycznej. AWF, Kraków 1991.

Zakres tematów:

Semestr I.

1.Geneza i współczesne kierunki kształcenia ruchowego w perspektywie personalistycznej kultury fizycznej.

2-3. Motoryczność ludzka, jej struktura, zmienność i uwarunkowania w procesie filo i ontogenezy.

4-5. Metodyka, jej istota, zakres i cele: prakseologiczny model kształcenia ruchowego, zasady nauczania i uczenia się, style uczenia i kierowania pracą oraz role zawodowe w procesie kształcenia ruchowego.

Semestr 2.

6-7. Budowa jednostki metodycznej, indywidualizacja i jej miejsce w doborze odpowiednich zadań, metod oraz form organizacji zajęć.

8. Metody kształcenia możliwości wysiłkowych (przejawów zdolności motorycznych)

9-10. Sprawność fizyczna i jej testowanie. Kształcenie umiejętności ruchowych (sposoby, rodzaje, metody, modele oraz środki nauczania ruchu).

Metody dydaktyczne:

informacyjny, problemowy, konwersatoryjny

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny (0 – 15 punktów; > 60%): C.W1, C.W6, C.U3, C.U6

Ocenę końcową stanowi wynik egzaminu pisemnego

zweryfikowany o ± 0,5 pkt. rezultatem zaliczenia ćwiczeń

(zal. – obniża ocenę 4,5 i 5,0, a zal.+ podwyższa oceny 3,0 – 4,5)

Tabela ocen

Liczba punktów Ocena:

8 - 9 dst (3,0)

10 dst + (3,5)

11-12 db (4,0)

13 db + (4,5)

14-15 bdb (5,0)

.

Uwagi:

1 grupa wykładowa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)