Pedeutologia [2403-PE-210-s1]
Semestr zimowy 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedeutologia [2403-PE-210-s1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 301 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Falkowska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kwiatkowska H., , Pedeutologia, Warszawa 2008. Kotusiewicz A., Kwiatkowska H., Pedeutologia: badania i koncepcje metodologiczne, Warszawa 1993. Okoń W., Wizerunki sławnych pedagogów polskich, Warszawa 2000. Okoń W., Osobowość nauczyciela, Warszawa 1958. Smołalski A., Pedeutologia historyczna, Wrocław 2006. Literatura uzupełniająca: Dróżka W., Nauczyciel, autobiografia pokolenia, Kielce 2002. Gadamer H. G., O uczących i uczonych, w: Dziedzictwo Europy, H. G. Gadamer, przełożył i wstępem opatrzył A. Przyłębski, Warszawa 1992, s. 99-103. Jadczak R., Mistrz i jego uczniowie, Warszawa 1997. Korczyński S., Rzeczywisty i postulowany obraz nauczyciela, Opole 2001. Legowicz J., O nauczycielu mistrzu samego siebie, w: Pedeutologia - badania i koncepcje metodologiczne, pod red. A. Kotusiewicz, H. Kwiatkowskiej, W. P. Zaczyńskiego, Warszawa 1993, s. 15-25. Kupisiewicz Cz., M. Kupisiewicz, Poczet wybitnych nauczycieli, Pułtusk 2006. Nowicki A., Nauczyciele, Lublin 1981. Szulakiewicz W., Istota i swoistość zawodu nauczyciela domowego (Bronisława Ferdynanda Trentowskiego pedeutologia utylitarna), w: Nauczanie domowe dzieci polskich od XVIII do XX wieku, pod red. K. Jakubiaka i A.Winiarza, Bydgoszcz 2004, s. 305 –314. Szulakiewicz W., O uczących i uczonych. Szkic z pedeutologii historycznej, w: Wdzięczność i zobowiązanie. Myśl Jana Pawła II źródłem inspiracji współczesnego środowiska akademickiego, pod red. Cz. Kustry, Toruń 2009, s.43-51. Nauczyciel, tradycje, współczesność, przyszłość. Studia i szkice pod red. S. Wołoszyna , „Studia Pedagogiczne” 1978, T. 39. Smołalski A., Osoba i zawód nauczyciela w polskiej myśli pedeutologicznej do 1939 r., Wrocław 1983. Smołalski A., Struktura zawodowa nauczycielstwa w Polsce do 1939 r., Opole 1996. Smołalski A., Uposażenie nauczycieli w Polsce. Zarys historyczny do 1939 r., Opole 1990. Smołalski A., Wizje nauczyciela w polskiej myśli pedagogicznej do 1939 r., Opole 1997. |
Zakres tematów: |
Główne nurty i kierunki badań pedeutologicznych Ideał nauczyciela- osobowość, normy i powinności pedagogiczne Nauczyciel a wychowanie Nauczyciel a edukacja Etyczne uwarunkowania zawodu nauczyciela Nauczyciel wobec wyzwań wspólczesności |
Metody dydaktyczne: |
Inscenizacja, opis, pogadanka, metoda doświadczeń, referatu i projektu. |
Uwagi: |
II rok pedagogika - I stopnia st. stacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.