Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Badanie w działaniu [2403-PE-230-s1] Semestr zimowy 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Badanie w działaniu [2403-PE-230-s1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 16:45 - 18:15
sala 397
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Cuprjak
Literatura:

Cervinkowa H. (2011). Edukacyjne badania w działaniu, "Zeszyty Centrum Badań Społeczności i Polityk Lokalnych", nr 2 (5), s. 7-10.

Cuprjak M. (2010). Refleksyjny andragog a badania w działaniu, "Rocznik Andragogiczny", 127-140

Czerepaniak-Walczak M. (2010). Badanie w działaniu, w: S. Palka, Podstawy metodologii badań w pedagogice (s. 319-337). Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Dudkiewicz M. (2011). Metodologiczny kontekst badań aktywizujących, "Zeszyty Centrum Badań Społeczności i Polityk Lokalnych", nr 2 (5), s. 4-6.

Greenwood D. J. (2012). Action research czyli o badaniach w działaniu, w: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie (s. 115-139). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Hammersley, M. (1997). O nauczycielu jako badaczu. Socjologia Wychowania, XIII, 317, 51-75.

Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP

Lewin K. (2010). Badania w działaniu a problemy mniejszości, w: H. Cervinkowa, B. D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane (s. 5-18). Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej

Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne

Tax S. (2010). Projekt Lisy, w: H. Cervinkowa, B. D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane (s. 19-25). Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej

Literatura dodatkowa:

Jabłoński, M. (2018). Jakość życia mężczyzn z niepełnosprawnością intelektualną. Badanie w działaniu. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW

Szymańska, M. i inni (2018). Badania w działaniu w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum.

Zakres tematów:

1. Podstawowe założenia, terminy, rys historyczny badań w działaniu

2. Struktura i procedury badań w działaniu:

• Orientacja w sytuacji problemowej, definicja badanego zjawiska

• Sporządzenie planu działania: sposoby rejestrowania i dokumentowania zjawisk

• Badanie zjawiska, analiza zebranego materiału

• Ocena wykonanych czynności

• Korekta planu działania

3. Sposoby oraz możliwości interpretacji zgromadzonych wyników

4. Możliwości i ograniczenia badań w działaniu

Metody dydaktyczne:

praca nad projektem grupowym w terenie, praca indywidualna, dyskusja, prezentacje

Metody i kryteria oceniania:

W skład zaliczenia wchodzi:

- kolokwium (10p)

- projekt badawczy (10p)

- obecności (2p - 100%, 1p - jedna nieobecność, 0p - 2 nieobecności); powyżej dwóch trzeba zaliczyć na konsultacjach

- aktywność (2p)

Ocena wynikająca z punktacji:

24-22p - bdb

21-20p - db+

19-17p - db

16-15p - dst+

14-12p - dst

Uwagi:

II rok pedagogika - I stopnia st. stacj.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)