Badanie w działaniu [2403-PE-230-s1]
Semestr zimowy 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Badanie w działaniu [2403-PE-230-s1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co druga środa (nieparzyste), 16:45 - 18:15
sala 397 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Cuprjak |
Literatura: |
Cervinkowa H. (2011). Edukacyjne badania w działaniu, "Zeszyty Centrum Badań Społeczności i Polityk Lokalnych", nr 2 (5), s. 7-10. Cuprjak M. (2010). Refleksyjny andragog a badania w działaniu, "Rocznik Andragogiczny", 127-140 Czerepaniak-Walczak M. (2010). Badanie w działaniu, w: S. Palka, Podstawy metodologii badań w pedagogice (s. 319-337). Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Dudkiewicz M. (2011). Metodologiczny kontekst badań aktywizujących, "Zeszyty Centrum Badań Społeczności i Polityk Lokalnych", nr 2 (5), s. 4-6. Greenwood D. J. (2012). Action research czyli o badaniach w działaniu, w: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie (s. 115-139). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Hammersley, M. (1997). O nauczycielu jako badaczu. Socjologia Wychowania, XIII, 317, 51-75. Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP Lewin K. (2010). Badania w działaniu a problemy mniejszości, w: H. Cervinkowa, B. D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane (s. 5-18). Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Tax S. (2010). Projekt Lisy, w: H. Cervinkowa, B. D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane (s. 19-25). Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Literatura dodatkowa: Jabłoński, M. (2018). Jakość życia mężczyzn z niepełnosprawnością intelektualną. Badanie w działaniu. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW Szymańska, M. i inni (2018). Badania w działaniu w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum. |
Zakres tematów: |
1. Podstawowe założenia, terminy, rys historyczny badań w działaniu 2. Struktura i procedury badań w działaniu: • Orientacja w sytuacji problemowej, definicja badanego zjawiska • Sporządzenie planu działania: sposoby rejestrowania i dokumentowania zjawisk • Badanie zjawiska, analiza zebranego materiału • Ocena wykonanych czynności • Korekta planu działania 3. Sposoby oraz możliwości interpretacji zgromadzonych wyników 4. Możliwości i ograniczenia badań w działaniu |
Metody dydaktyczne: |
praca nad projektem grupowym w terenie, praca indywidualna, dyskusja, prezentacje |
Metody i kryteria oceniania: |
W skład zaliczenia wchodzi: - kolokwium (10p) - projekt badawczy (10p) - obecności (2p - 100%, 1p - jedna nieobecność, 0p - 2 nieobecności); powyżej dwóch trzeba zaliczyć na konsultacjach - aktywność (2p) Ocena wynikająca z punktacji: 24-22p - bdb 21-20p - db+ 19-17p - db 16-15p - dst+ 14-12p - dst |
Uwagi: |
II rok pedagogika - I stopnia st. stacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.