Metodologia badań społecznych [2403-PE-121-s1]
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Metodologia badań społecznych [2403-PE-121-s1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 388 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Cuprjak |
Literatura: |
obowiązkowa: Babbie E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP. Nachmias C. F., Nachmias D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Rubacha K. (2012). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa. Sławecki B. (2012). Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych, w: D. Jemielniak (red.). Badania jakościowe. Podejścia i teorie (57-87). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. uzupełniająca: Angrosino M. (2010). Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Aranowska E. (2005). Pomiar ilościowy w psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Jemielniak D. (2012). Badania jakościowe. Metody i narzędzia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kozinets R. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kvale S. (2010). Prowadzenie wywiadów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Palka S. (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: GWP. Silverman D. (2007). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Zakres tematów: |
Zajęcia I. - podstawy badań społecznych: cechy poznania naukowego, wyjaśnienia naukowe, paradygmaty; Rubacha K. (2012), Metodologia badań nad edukacją, Rozdział I: U podstaw badań nad edukacją, s. 12-39 Sławecki B. (2012). Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych, w: D. Jemielniak (red.). Badania jakościowe. Podejścia i teorie (57-87). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Zajęcia II. - planowanie procesu badawczego w strategii ilościowej i jakościowej (zmienne, wskaźniki); Rubacha K. (2012), Metodologia badań nad edukacją, Rozdział II: Planowanie procesu badawczego: Konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych, s. 40-97. Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP, s. 38-42; 45-47. Zajęcia III. - planowanie procesu badawczego: formułowanie problemów i hipotez badawczych; Rubacha K. (2012), Metodologia badań nad edukacją, Rozdział II: Planowanie procesu badawczego: Formułowanie hipotez i pytań badawczych s. 97-115. Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP, s. 42-44; 47-49. Zajęcia IV. - metody doboru próbki badawczej: populacja, próbka badawcza, metody doboru próbki badawczej; Rubacha K. (2012), Metodologia badań nad edukacją, Rozdział III: Metody doboru próbki badawczej s. 116-128. Zajęcia V. - schematy badań pedagogicznych: - schemat etnograficzny, schemat studium przypadku, schemat badań historycznych Rubacha K. (2012), Metodologia badań nad edukacją, Rozdział VIII: Schemat etnograficzny, s. 318-328. Rubacha K. (2012), Metodologia badań nad edukacją, Rozdział IX: Schemat studium przypadku (SP), s. 329-336. Rubacha K. (2012), Metodologia badań nad edukacją, Rozdział X: Schemat badań historycznych (BH) s. 337-343. Zajęcia VI. - schematy badań pedagogicznych c.d.: schemat eksperymentalny, schemat quasieksperymentalny i przekrojowy Rubacha K. (2012), Metodologia badań nad edukacją, Rozdział XI: Schemat eksperymentalny (E), s. 344-357. Rubacha K. (2012), Metodologia badań nad edukacją, Rozdział XII: Schemat quasi-eksperymentalny (QE) i przekrojowy (P), s. 358-367. Zajęcia VII. - zajęcia podsumowujące/kolokwium/prezentacja badań |
Metody dydaktyczne: |
studia literatury, analiza przykładowych badań empirycznych, praca zdalna - dyskusja podczas spotkań za pośrednictwem Office Teams lub wykonywanie zadań na Platformie Moodle |
Metody i kryteria oceniania: |
Skład oceny końcowej: aktywność/obecność: 3 p. praca zaliczeniowa/kolokwium: 7 p. Suma max: 10 p. 10 p. bdb 9 p. db+ 8 p. db 7 p. dst + 6 p. dst |
Uwagi: |
I rok pedagogika - I stopnia st. stacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.