Proseminarium dyplomowe- pedagogika II rok s1 [2403-PE-216-s1]
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Proseminarium dyplomowe- pedagogika II rok s1 [2403-PE-216-s1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 10 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Gagarina 13a) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Wioletta Kwiatkowska |
Strona domowa grupy: | http://moodle.umk.pl/WNP |
Literatura: |
Arends R. I., Uczymy się nauczać, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1994. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009. Brzeziński J., Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. Pink S., Etnografia wizualna. Obrazy, media i przedstawienie w badaniach, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009. Pink S., Uruchamiając etnografię wizualną. Wytwarzanie szlaków, miejsc i obrazów, [w:] Badania wizualne w działaniu. Antologia tekstów, pod red. M. Frąckowiaka i K. Olechnickiego, Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, Warszawa 2011. Rubacha K., Budowanie teorii pedagogicznych, [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, pod red. Z. Kwiecińskiego, B. Śliwerskiego, tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. Rutkowiak J., Wielość paradygmatów dydaktyki a wspólny mianownik realności życia. Ku pytaniom o przekłady międzyparadygmatyczne, [w:] Paradygmaty współczesnej dydaktyki, pod red. L. Hurło, D. Klus-Stańskiej, M. Łojko, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009. Saba F., Distance Education Theory, Methodology, and Epistemology: A Pragmatic Paradigm, [w:] Handbook of distance education, pod red. M. G. Moore, W. G. Anderson, Lawrence Erlbaum Associates Publishers, New Jersey, London 2003. Schratz M., Steiner-Löffler U., Wykorzystanie fotografii uczniowskiej w programach ewaluacji szkoły, [w:] Badania wizualne w działaniu. Antologia tekstów, pod red. M. Frąckowiaka i K. Olechnickiego, Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, Warszawa 2011. Sztompka P., Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. Zwiernik J., Podejście mozaikowe w badaniu doświadczania przez dzieci życia codziennego w instytucjach wczesnej opieki i edukacji, „Przegląd badań edukacyjnych” 2012, Nr. 15/2, s. 159-176. |
Zakres tematów: |
1) Propozycja tematów prac licencjackich 2) Przegląd literatury w zakresie określonym przez wybór tematu pracy licencjackiej 3) Zasady pisania pracy 4) Aktualne trendy i dylematy związane z działalnością badawczą i profesjonalną w zakresie określonym przez wybór tematu pracy licencjackiej 5) Przegląd źródeł informacji (Bibliografia i Netografia) 6)Struktura pracy (słowa klucze, rozdziały, bibliografia) 7) Metodologia badań własnych (problemy, zmienne, hipotezy, plan i etapy badań, narzędzia badawcze, organizacja badań, dobór próby itp.) 8) Pisanie raportu z badań - |
Metody dydaktyczne: |
Metody problemowe: dyskusja, pokaz, |
Metody i kryteria oceniania: |
Bieżąca ocena wypowiedzi studentów podczas spotkań proseminaryjnych. Ocena samodzielnej pracy studenta. Wykaz źródeł poznanych w trakcie całego semestru. Ustna wypowiedź na temat przeczytanej literatury. Pisemny plan pracy. Przedstawienie pierwszego rozdziału pracy. |
Uwagi: |
II rok pedagogika, st. stacj. I stopnia- dr Wioletta Kwiatkowska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.