Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Proseminarium dyplomowe- pedagogika II rok s1 [2403-PE-216-s1] Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proseminarium dyplomowe- pedagogika II rok s1 [2403-PE-216-s1]
Zajęcia: Semestr letni 2019/20 [2019/20L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 10
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Gagarina 13a) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Wioletta Kwiatkowska
Strona domowa grupy: http://moodle.umk.pl/WNP
Literatura:

Arends R. I., Uczymy się nauczać, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1994.

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Brzeziński J., Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008.

Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Pink S., Etnografia wizualna. Obrazy, media i przedstawienie w badaniach, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.

Pink S., Uruchamiając etnografię wizualną. Wytwarzanie szlaków, miejsc i obrazów, [w:] Badania wizualne w działaniu. Antologia tekstów, pod red. M. Frąckowiaka i K. Olechnickiego, Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, Warszawa 2011.

Rubacha K., Budowanie teorii pedagogicznych, [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, pod red. Z. Kwiecińskiego, B. Śliwerskiego, tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

Rutkowiak J., Wielość paradygmatów dydaktyki a wspólny mianownik realności życia. Ku pytaniom o przekłady międzyparadygmatyczne, [w:] Paradygmaty współczesnej dydaktyki, pod red. L. Hurło, D. Klus-Stańskiej, M. Łojko, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009.

Saba F., Distance Education Theory, Methodology, and Epistemology: A Pragmatic Paradigm, [w:] Handbook of distance education, pod red. M. G. Moore, W. G. Anderson, Lawrence Erlbaum Associates Publishers, New Jersey, London 2003.

Schratz M., Steiner-Löffler U., Wykorzystanie fotografii uczniowskiej w programach ewaluacji szkoły, [w:] Badania wizualne w działaniu. Antologia tekstów, pod red. M. Frąckowiaka i K. Olechnickiego, Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, Warszawa 2011.

Sztompka P., Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

Zwiernik J., Podejście mozaikowe w badaniu doświadczania przez dzieci życia codziennego w instytucjach wczesnej opieki i edukacji, „Przegląd badań edukacyjnych” 2012, Nr. 15/2, s. 159-176.

Zakres tematów:

1) Propozycja tematów prac licencjackich

2) Przegląd literatury w zakresie określonym przez wybór tematu pracy licencjackiej

3) Zasady pisania pracy

4) Aktualne trendy i dylematy związane z działalnością badawczą i profesjonalną w zakresie określonym przez wybór tematu pracy licencjackiej

5) Przegląd źródeł informacji (Bibliografia i Netografia)

6)Struktura pracy (słowa klucze, rozdziały, bibliografia)

7) Metodologia badań własnych (problemy, zmienne, hipotezy, plan i etapy badań, narzędzia badawcze, organizacja badań, dobór próby itp.)

8) Pisanie raportu z badań -

Metody dydaktyczne:

Metody problemowe: dyskusja, pokaz,

Metody i kryteria oceniania:

Bieżąca ocena wypowiedzi studentów podczas spotkań proseminaryjnych.

Ocena samodzielnej pracy studenta.

Wykaz źródeł poznanych w trakcie całego semestru.

Ustna wypowiedź na temat przeczytanej literatury.

Pisemny plan pracy.

Przedstawienie pierwszego rozdziału pracy.

Uwagi:

II rok pedagogika, st. stacj. I stopnia- dr Wioletta Kwiatkowska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)