Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Podstawy marketingu [1152-12-K11-PodMar] Semestr zimowy 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy marketingu [1152-12-K11-PodMar]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 23
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Paweł Brzustewicz
Literatura:

Literatura podstawowa:

L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002.

Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011.

Literatura uzupełniająca:

E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004.

B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

L.Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012

Artykuły w czasopismach marketingowych, opracowania i raporty o tematyce marketingowej dostępne w sieci internetowej.

Zakres tematów:

1. Współczesne rozumienie marketingu. Podstawowe reguły marketingowej koncepcji zarządzania organizacją (W1, U4)

2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W9, U3, U4)

3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2, U4)

4. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3, W4, W5, W6, U1,U2, U3, U4, K1).

5. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W7, U1, U2,U3, U4, K1)

6. Segmentacja rynku. Korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów. Główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W8, U1, U2, U3, U4, K1)

7. Podstawowe elementy marketingu- mix (produkt i jego marka; cena i metody jej wyznaczania; dystrybucja i jej rodzaje; promocja – rodzaje działań promocyjnych, zalety i wady ich wykorzystania w obszarze komunikacji organizacji z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami (W9, U1, U2, U3, U4, K1)

Metody dydaktyczne:

studium przypadku, giełda pomysłów, pogadanka, analiza SWOT

Metody i kryteria oceniania:

W1- zaliczenie końcowe + kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach +,

W2- zaliczenie końcowe ++, kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach ++,

W3 - zaliczenie końcowe +, kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach ++,

W4 - zaliczenie końcowe +, kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach ++,

W5 - zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++,

W6- zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++,

W7 - zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++,

W8- zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++,

W9 - zaliczenie końcowe ++, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++,

U1 - kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach+++

U2- zaliczenie końcowe ++, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++,

U3- kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++

U4 - kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++

K1 – kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++

Uwagi:

nst, komunikacja i psychologia w biznesie, 1 rok 1 stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)