Podstawy marketingu [1152-12-K11-PodMar]
Semestr zimowy 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy marketingu [1152-12-K11-PodMar] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 23 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Paweł Brzustewicz |
Literatura: |
Literatura podstawowa: L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002. Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011. Literatura uzupełniająca: E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004. B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. L.Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012 Artykuły w czasopismach marketingowych, opracowania i raporty o tematyce marketingowej dostępne w sieci internetowej. |
Zakres tematów: |
1. Współczesne rozumienie marketingu. Podstawowe reguły marketingowej koncepcji zarządzania organizacją (W1, U4) 2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W9, U3, U4) 3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2, U4) 4. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3, W4, W5, W6, U1,U2, U3, U4, K1). 5. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W7, U1, U2,U3, U4, K1) 6. Segmentacja rynku. Korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów. Główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W8, U1, U2, U3, U4, K1) 7. Podstawowe elementy marketingu- mix (produkt i jego marka; cena i metody jej wyznaczania; dystrybucja i jej rodzaje; promocja – rodzaje działań promocyjnych, zalety i wady ich wykorzystania w obszarze komunikacji organizacji z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami (W9, U1, U2, U3, U4, K1) |
Metody dydaktyczne: |
studium przypadku, giełda pomysłów, pogadanka, analiza SWOT |
Metody i kryteria oceniania: |
W1- zaliczenie końcowe + kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach +, W2- zaliczenie końcowe ++, kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach ++, W3 - zaliczenie końcowe +, kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach ++, W4 - zaliczenie końcowe +, kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach ++, W5 - zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++, W6- zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++, W7 - zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++, W8- zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++, W9 - zaliczenie końcowe ++, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++, U1 - kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach+++ U2- zaliczenie końcowe ++, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++, U3- kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++ U4 - kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++ K1 – kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++ |
Uwagi: |
nst, komunikacja i psychologia w biznesie, 1 rok 1 stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.